Re: 2018.21.9
Postat: 19 jun 2018 09:21
Min oxo...bylund skrev:Min erfarenhet är att det mest beror på längden på avfarten i kombination med dagsformen på autopiloten.
Min oxo...bylund skrev:Min erfarenhet är att det mest beror på längden på avfarten i kombination med dagsformen på autopiloten.
+1Bjelke skrev:Min oxo...bylund skrev:Min erfarenhet är att det mest beror på längden på avfarten i kombination med dagsformen på autopiloten.
Försvann nog med dess trådstartare när han tog bort sitt konto, eller vad som nu hände.Remuz skrev:Försvann AP-klagotråden nu?
Nej, det kontot finns kvar. Men tråden är putzweck.rockard skrev:Försvann nog med dess trådstartare när han tog bort sitt konto, eller vad som nu hände.Remuz skrev:Försvann AP-klagotråden nu?
Lucidor skrev:Jag har kört ett par dagar nu med 2018.21.9 (AP 2.0). Jag tillhör dem som inte har problem med att bilen propsar på uppmärksamhet och hade antagligen inte märkt skillnad om inte den saken debatterats så flitigt. Jag har antagligen en körställning som lägger lagom moment på ratten för att hålla AP på gott humör. Jag har däremot observerat ett par andra saker som det inte skrivits så mycket om:
1. Den låser på bilen framför så liknande sätt som AP 1.0 med skillnaden att ledarbilen ritas vit snarare än blå som i AP 1.0. Jag har dock begränsad erfarenhet av AP 1.0 och kan inte avgöra om det är fler saker som skiljer.
2. AP kan byta fil till avfarter. Jag åker efter varje arbetsdag på E18 söderut från Täby och svänger av mot Bergshamra. Nu renderas avfarten som en fil och blinkar jag så flyttar sig bilen dit. Tidigare har jag bara kunnat byta till andra filer, inte avfarter.
3. Jag upplever bilen som mer medveten om andra bilar som är på väg in i min fil. Jag behöver inte ingripa lika ofta för att släppa in dem framför mig.
Dessa förändringar kan eventuellt ha kommit med en tidigare version som jag missat.
Den avfart jag refererade till passerar jag varje arbetsdag och jag har inte fått den att byta fil där tidigare. Jag provade idag också och filbytet fungerade igen. Det är nog så att AP gradvis blir bättre och klarar succesivt fler lite svårare körfall. Med varje ny release av AP brukar jag också testa kurvan strax efter avfarten som är en mycket tvär 90-graderssväng ned på Bergsahamraleden. Den svängen klarar den fortfarande inte tyvärr. Den behöver antagligen använda kamerorna i B-stolparna för att kunna följa filmarkeringen. Jag hoppas den fixar det med den utlovade releasen i augusti.bylund skrev:Min erfarenhet är att det mest beror på längden på avfarten i kombination med dagsformen på autopiloten.
Ja, jo, det begriper jag att det är nytt iom senaste version. Men min bil har hittills aldrig visat mer än två bilar i grannfilerna, även om det fanns betydligt fler där. Din loaner verkar kunna visa 3-4 bilar på varje sida.Remuz skrev:Det är nytt i denna version. Innan såg den inget i grannfilerna och max två framför.
Bra musiksmak!Remuz skrev:Lägger min film från resan till jobbet imorse här då. Ber om ursäkt att jag är så dataokunnig att den är åt fel håll. Kanske för jag bytte några sekunder in i den.
Så funkar Ap2 för mig i lånebilen. Alla andra filmer på mitt konto visar hur Ap2 funkar på min egna bil (Dvs inte funkar).
Spotify radio på Rammstein Feuer Frei råkade det vara just denna gångTars skrev:
Bra musiksmak!
Grattis, så har min bil varit längeRemuz skrev:Jädrar i min låda vad AP2 var fin nu. Hur länge har ni andra haft det såhär? Funkade ju som i min låne-X. Tom säkrare än AP1...
Givetvis är det inte jag som kör, en annan icke namngiven person sitter i förarstolen.
Vilken fin sport IWatch din ”kompis” har. Jag hade också haft en ”kompis”Remuz skrev:Jädrar i min låda vad AP2 var fin nu. Hur länge har ni andra haft det såhär? Funkade ju som i min låne-X. Tom säkrare än AP1...
Givetvis är det inte jag som kör, en annan icke namngiven person sitter i förarstolen.
Så dom lyckades tydligen få ordning på AP:nRemuz skrev:Jädrar i min låda vad AP2 var fin nu. Hur länge har ni andra haft det såhär? Funkade ju som i min låne-X. Tom säkrare än AP1...
Givetvis är det inte jag som kör, en annan icke namngiven person sitter i förarstolen.