Så var vi komna till dag 4 på resan.
Dag två innebar tidig uppstigning och sedan bar det av till Bremen för laddning på SuC där, och frukost på närliggande Weymann bageri/bistro/café. De hade mycket att välja på, och var hyfsat prisvärda. Även IKEA låg precis i närheten, tillsammans med flera andra alternativ, för den hungrige. Bremens SuC är den minsta jag sett, med endast 4 laddplatser, men vi var ensamma tills strax innan vi skulle åka. Där fanns också en annan leverantörs laddstation, och där var en i3:a som laddade samtidigt.
När vi ätit klart, så hade vi tillräckligt med batteri för att klara oss hela vägen ner till Moers SuC. Här laddade vi för att klara oss vidare till Urmond SuC i södra Holland. Och efter 15-20 minuter satte vi navigatorn på Roermond Designer outlet, som jag hört andra teslaägare tipsa om. Här skulle finnas Tesla destinationchagers, men några sådana hittade jag inte. Det fanns dock väl tilltaget med andra laddstolpar, 22kw tror jag dessa kunde ge. Men dessvärre fick jag inte igång dessa. Såg några som laddade, och andra som inte heller lyckats få igång laddning. Men eftersom jag ändå hade kräm kvar för att komma vidare till Urmond, så brydde jag mig inte om att fråga vidare, för att försöka få igång dessa. Här stannade vi ett par timmar, för lite shopping och middag. Det borde gett full "tank" vid lyckad laddning.
När vi hade tröttnat på detta ställe, fortsatte resan mot Paris, vårt första egentliga mål med resan. Så på Urmond SuC blev det en paus för 15-20 minuters laddning, innan vidare färd. Teslan ville ta oss vidare till Nivelles-Sud SuC, och så fick det bli. När bilen tyckte att den var nöjd, körde vi vidare.
Vid Nivelles låg det ett köpcentrum, så vi passade på att köpa lite vatten och annat gott att ha under resan, när vi var färdiga med det, kunde vi fortsätta.
Snart passerades fransk gränsen, och genast blev vägarna ganska usla. Men så fort vi kom på betalvägarna, så blev det genast bättre. Det började nu bli ganska sent, och det var inte mycket trafik på A1 södereut mot Paris, stundtals kändes det som scener ur en zombiefilm eller liknande, vi hade tre filer helt för oss själva, långa stunder.
Strax innan ankomst till Paris, blev det dags att ladda för att klara oss in till Paris, och även buffra upp tillräckligt för att klara oss till någon av SuC strax söder om Paris. Vi laddar på Senlis SuC.
Vi anlände sedan till Paris sent, runt 23.00 tiden, hos några släktingar som var vänliga nog att låta oss stanna över i två nätter. Bilen kördes ner i ett bevakat parkeringsgarage, och fick t.o.m. vip-plats, precis utanför parkeringsvakternas lilla övervakningsbås, vilket kändes extra tryggt.
Så dag 3 använde vi inte bilen alls, utan det var Metro, för att ta oss runt i Paris, som gällde.
Dagens etapp skulle ta oss ifrån Paris ner till Bordeaux. Vi kom iväg strax efter åtta på morgonen. En illa vald tid. Dessutom så föreslog Teslan att vi skulle gena genom centrum. Och jag som först hade tänkt använda någon ringled, fick någon dum idé om att det kanske är smartare att följa bilens planerade tripp. Det var i princip rött på alla vägar på kartan, vilket gjorde att jag tvivlade på min ursprungsplan. Men det visade sig vara ett dumt beslut. Nu har man i alla fall fått uppleva stressig morgontrafik i Paris innerstad. Den rekommenderar jag inte till någon. Den första milen hade gått lika snabbt att gå, kunde vi räkna ut. Eller åtminstone att jogga.
Till slut lossnade det avsevärt, och vi kunde närma oss Rungis SuC. Rungis SuC var dock inte helt självklar att hitta enligt oss. Vi missade att man behövde ta sig igenom en bom, in på Novotels gästparkering, och snurrade därför runt i kvarteret en bra stund, och bröt mot lagen genom att köra på ett par enkelriktade ställen. Jag fattar fortfarande inte hur man skulle ta sig ut ifrån området som låg till höger om hotell Novotel
Nåväl, vi hittade fram till slut. Denna SuC var dock ingen höjdare. Inte mycket att hitta på här inte. Det fick bli en kortare paus. Jag hann stäcka lite på mig, och gå in i receptionen för att fråga om det kostade pengar att ladda. Men man slapp betala om man var inne på parkeringsområdet i mindre än 3 timmar.
Vi pluggade ut i förtid, och istället för att ladda i Tours+Saintes, fick det istället bli laddning i Orleans+Poitiers.
I Orleans, fick det bli en lite längre laddpaus. Vi fick nyttja toaletterna på hotellet vars parkering SuC:erna står på. Och precis bakom SuC:erna så ligger en boulebana, där vi spelade "kott-boule" (vi använde kottar i brist på riktiga boule klot). Dryga halvtimmen senare var vi på väg igen.
Även i Poitiers, så irrar jag runt en liten stund, innan jag, bakvägen (och förmodligen olovligt), hittar in till SuC:erna vid hotellet. Klockan är strax innan innan 14, och vi behöver fylla på vätskereserverna, och går in på hotellet för att se om de möjligen kan sälja oss en flaska. Receptionisten försvinner iväg en lite stund, och kommer tillbaka med en hel 1,5 liters flaska, som vi får helt gratis. Otroligt snällt måste jag säga. Medans bilen laddar upp för att klara sig ner till Langon, så tittar vi lite på Sveriges match i fotbolls-vm (på surfplatta). När vi nästan har fullt, så ska vi ha 15% SOC kvar när vi kommer till SuC Langon. Men eftersom vi ska in i Bordeaux för lite sightseeing och middag, så lär det blir lite mindre än så. Mellan 5-10% räknar jag med.
Vet inte vad som händer, men när det väl är dags att lämna Bordeaux, så visar SOC 0%, så vi får styra bilen mot SuC Bordeaux istället, för en oplanerad extraladdning. Även här måste man in på hotellets privata parkering, och det är här som SuC:erna är skyddade med en helt egen bom, där koden för att öppna bommen finns i displayen (navigator) i bilen. Vi passar på att besöka toaletterna igen, så för vissa av oss, var det ändå ett välbehövligt stopp.
Så nu vid fjärde dagens slut, har vi hittat till den lilla byn Barsac, strax innan SuC i Langon, dit vi kommer att ta oss imorgon, när vi fortsätter färden söderut mot Carcassonne och canal du midi.
Så trots vissa missbedömningar, och en del ändrade planer, så har det hittills fungerat smärtfritt med laddning, och än så länge har vi bara nyttjat SuC. Inte heller där vi bor ikväll, finns laddningsmöjlighet. Så stoppet vid Langon imorgon blir nödvändigt. Tror jag ska tipsa kvällens värd, om Teslas destinationsladdar program.