Modell 3 på gång mot Europa...
Postat: 25 sep 2018 21:36
Var?JorgenM skrev:Och Model 3 manualen finns nu översatt till svenska!
Ja, tänk om det står något om dragkrok eller CCS!Svenssons skrev:En europeisk manual vore högintressant, behöver inte vara översatt till svenska.
Dum fråga, men VAR??Remuz skrev:Var?JorgenM skrev:Och Model 3 manualen finns nu översatt till svenska!
Mmm mtrevligt .. tackar för en länken .. nu är kvällen räddadTeslaTissel skrev:Dum fråga, men VAR??Remuz skrev:Var?JorgenM skrev:Och Model 3 manualen finns nu översatt till svenska!
Och vilken version är detta? Den är hur som helst daterad 18-08-01 - Canada och USA vad jag kan se.
https://www.tesla.com/content/dam/tesla ... Manual.pdf
Hm, jag har haft denna länk länge. Trodde fler hade sett den.snowtroll skrev:Mmm mtrevligt .. tackar för en länken .. nu är kvällen räddadTeslaTissel skrev:Dum fråga, men VAR??Remuz skrev:Var?JorgenM skrev:Och Model 3 manualen finns nu översatt till svenska!
Och vilken version är detta? Den är hur som helst daterad 18-08-01 - Canada och USA vad jag kan se.
https://www.tesla.com/content/dam/tesla ... Manual.pdf
Ja, tänk om någon utanför Tesla visste detta. Place your bets.Verdi skrev:... Model 3 short range att ha som andrabil ändå. Kommer den med AWD eller bara RWD?
Detta ska vara åtgärdat i produktion sen länge. Vad har du för datum på de posterna? Och vad har de som skriver för VIN-nummer?Verdi skrev:Jag har läst lite om Model 3 på TMC och det verkar som att man får köpa nån gummilist från tredje part och täta vindrutan själv för att slippa vindbrus. Stabilt som fan.
gellerstam skrev:Detta ska vara åtgärdat i produktion sen länge. Vad har du för datum på de posterna? Och vad har de som skriver för VIN-nummer?Verdi skrev:Jag har läst lite om Model 3 på TMC och det verkar som att man får köpa nån gummilist från tredje part och täta vindrutan själv för att slippa vindbrus. Stabilt som fan.
Som jag förstått det så är P modellen lite sänkt, eller om det kom med performancepaketet till P modellen tillsammans med 20" hjulen. Det bör ju borga för lite bättre väghållning. (Lite dyrare dock..... )Verdi skrev:gellerstam skrev:Detta ska vara åtgärdat i produktion sen länge. Vad har du för datum på de posterna? Och vad har de som skriver för VIN-nummer?Verdi skrev:Jag har läst lite om Model 3 på TMC och det verkar som att man får köpa nån gummilist från tredje part och täta vindrutan själv för att slippa vindbrus. Stabilt som fan.
Ah, vad skönt. Nej jag läser bara lite på måfå. Är sjukt dåligt insatt i Model 3. Har aldrig känt att det varit en modell för mig men i och med att den får beröm för väghållning osv så blir jag ändå frestad att byta bort i3:an mot en sån.
Den med lilla batteriet lär ju dessutom vara den som är bäst på kurviga vägar tack vare lägre vikt. Eller kommer de få sämre chassi för att spara pengar?
Elon svarade för någon/några veckor sedan att även SR skulle få AWD som tillval.Verdi skrev:Jag har läst lite om Model 3 på TMC och det verkar som att man får köpa nån gummilist från tredje part och täta vindrutan själv för att slippa vindbrus. Stabilt som fan.
I övrigt verkar det vara problem med frunken och lite annat. Ungefär samma kvalitet som på Model S. Jag hade hoppats att de hade lärt sig något och kunde få ihop en tajtare produkt.
Kommer antagligen köpa en Model 3 short range att ha som andrabil ändå. Kommer den med AWD eller bara RWD?
Har tyvärr inte sett den själv, ska se om jag kan få glutta lite, just laddning och dragkrok är även jag också väldigt intresserad avAlbin skrev:Vilken cliffhanger! Som bjelkeman säger, står det något om CCS?
Kan du dela med dig av manualen?
Jo, "lite". Typ dubbla priset.gellerstam skrev:Som jag förstått det så är P modellen lite sänkt, eller om det kom med performancepaketet till P modellen tillsammans med 20" hjulen. Det bör ju borga för lite bättre väghållning. (Lite dyrare dock..... )Verdi skrev:gellerstam skrev:Detta ska vara åtgärdat i produktion sen länge. Vad har du för datum på de posterna? Och vad har de som skriver för VIN-nummer?Verdi skrev:Jag har läst lite om Model 3 på TMC och det verkar som att man får köpa nån gummilist från tredje part och täta vindrutan själv för att slippa vindbrus. Stabilt som fan.
Ah, vad skönt. Nej jag läser bara lite på måfå. Är sjukt dåligt insatt i Model 3. Har aldrig känt att det varit en modell för mig men i och med att den får beröm för väghållning osv så blir jag ändå frestad att byta bort i3:an mot en sån.
Den med lilla batteriet lär ju dessutom vara den som är bäst på kurviga vägar tack vare lägre vikt. Eller kommer de få sämre chassi för att spara pengar?
Ja, för tillfället måste du även köpa premium paketet som kostar $5k, antagligen därför att det är en del skillnad i produktionen mellan en modell med och utan premium paket. Är nog lättare att skifta mellan RWD och AWD än mellan en bil med och utan premium paket.Verdi skrev:Jo, "lite". Typ dubbla priset.gellerstam skrev:Som jag förstått det så är P modellen lite sänkt, eller om det kom med performancepaketet till P modellen tillsammans med 20" hjulen. Det bör ju borga för lite bättre väghållning. (Lite dyrare dock..... )Verdi skrev:gellerstam skrev:Detta ska vara åtgärdat i produktion sen länge. Vad har du för datum på de posterna? Och vad har de som skriver för VIN-nummer?Verdi skrev:Jag har läst lite om Model 3 på TMC och det verkar som att man får köpa nån gummilist från tredje part och täta vindrutan själv för att slippa vindbrus. Stabilt som fan.
Ah, vad skönt. Nej jag läser bara lite på måfå. Är sjukt dåligt insatt i Model 3. Har aldrig känt att det varit en modell för mig men i och med att den får beröm för väghållning osv så blir jag ändå frestad att byta bort i3:an mot en sån.
Den med lilla batteriet lär ju dessutom vara den som är bäst på kurviga vägar tack vare lägre vikt. Eller kommer de få sämre chassi för att spara pengar?
En sak: https://cleantechnica.com/2017/07/29/te ... ile-range/
Där står det $44k för en LR men den verkar starta på $49k nu. https://3.tesla.com/model3/design?#battery
Är det för att premiumpaketet är standard?
Kommer SR att kosta $35k som utlovats länge eller hamnar den på $40k?
Räknar man med 12 spänn per "Tesla-dollar" så rör det sig om antingen 420 eller 480 tkr. Och då är det antagligen utan premiumpaket om det är 420 tkr.
Här har man räknat lite på olika tänkbara Svenska priser.Verdi skrev:Jo, "lite". Typ dubbla priset.gellerstam skrev:Som jag förstått det så är P modellen lite sänkt, eller om det kom med performancepaketet till P modellen tillsammans med 20" hjulen. Det bör ju borga för lite bättre väghållning. (Lite dyrare dock..... )Verdi skrev:gellerstam skrev:Detta ska vara åtgärdat i produktion sen länge. Vad har du för datum på de posterna? Och vad har de som skriver för VIN-nummer?Verdi skrev:Jag har läst lite om Model 3 på TMC och det verkar som att man får köpa nån gummilist från tredje part och täta vindrutan själv för att slippa vindbrus. Stabilt som fan.
Ah, vad skönt. Nej jag läser bara lite på måfå. Är sjukt dåligt insatt i Model 3. Har aldrig känt att det varit en modell för mig men i och med att den får beröm för väghållning osv så blir jag ändå frestad att byta bort i3:an mot en sån.
Den med lilla batteriet lär ju dessutom vara den som är bäst på kurviga vägar tack vare lägre vikt. Eller kommer de få sämre chassi för att spara pengar?
En sak: https://cleantechnica.com/2017/07/29/te ... ile-range/
Där står det $44k för en LR men den verkar starta på $49k nu. https://3.tesla.com/model3/design?#battery
Är det för att premiumpaketet är standard?
Kommer SR att kosta $35k som utlovats länge eller hamnar den på $40k?
Räknar man med 12 spänn per "Tesla-dollar" så rör det sig om antingen 420 eller 480 tkr. Och då är det antagligen utan premiumpaket om det är 420 tkr.
Facebook-länken fungerar inte för mig. Nån grupp som jag inte är medlem i månne?gellerstam skrev:
Här har man räknat lite på olika tänkbara Svenska priser.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
Om du väljer USA i stället för Sverige på teslas sida så kan du bygga olika M3 konfig. och se US priserna och vad som ingår i USA idag.
Sorry, tänkte inte på att det var en låst grupp.Verdi skrev:Facebook-länken fungerar inte för mig. Nån grupp som jag inte är medlem i månne?gellerstam skrev:
Här har man räknat lite på olika tänkbara Svenska priser.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
Om du väljer USA i stället för Sverige på teslas sida så kan du bygga olika M3 konfig. och se US priserna och vad som ingår i USA idag.
Japp, det var ju där jag såg $49k-priset för LR RWD.