Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mest?
Postat: 21 okt 2018 11:26
Enligt Tesla's hemsida, kartan över kommande superchargers i Sverige.
Listan är per idag den 21 okt 2018.
Listan är per idag den 21 okt 2018.
https://teslaclubsweden.se/forum/
Instämmer. Det är nästan lite pinsamt med alla snabbladdare på den sträckan, i synnerhet den snabba Noppikoski-laddaren, men just för en Tesla är det utmaning att ta sig från Mora till Krokom. Utan Chademo-adapter en omöjlighet om man inte har en S100D.Jensa skrev:Sveg, för att på riktigt koppla ihop inlandsvägen mellan Mora - Östersund
Jag kommer antagligen aldrig att ladda där själv men röstade på de ändå eftersom den verkligen gör skillnad för många.Nicke Nyfiken skrev:Ser ut som många fjällturister har röstat hittills.
Sveg i stor ledning.
Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.Verdi skrev:Jag kommer antagligen aldrig att ladda där själv men röstade på de ändå eftersom den verkligen gör skillnad för många.Nicke Nyfiken skrev:Ser ut som många fjällturister har röstat hittills.
Sveg i stor ledning.
Jo men man kan ju ladda upp bilen i Sveg ändå ifall man inte har så bra möjligheter att ladda där man bor. Och så finns det ju fler orter. Ramundberget, Tänndalen... de ligger lite längre bort.Nicke Nyfiken skrev:Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.Verdi skrev:Jag kommer antagligen aldrig att ladda där själv men röstade på de ändå eftersom den verkligen gör skillnad för många.Nicke Nyfiken skrev:Ser ut som många fjällturister har röstat hittills.
Sveg i stor ledning.
Visst är det så. Och jag förstår att Sveg SuC är efterlängtad. Men jag personligen kommer att ha mer nytta av Markarydsladdaren, så den ser jag fram mot mest.Verdi skrev:Jo men man kan ju ladda upp bilen i Sveg ändå ifall man inte har så bra möjligheter att ladda där man bor. Och så finns det ju fler orter. Ramundberget, Tänndalen... de ligger lite längre bort.Nicke Nyfiken skrev:Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.Verdi skrev:Jag kommer antagligen aldrig att ladda där själv men röstade på de ändå eftersom den verkligen gör skillnad för många.Nicke Nyfiken skrev:Ser ut som många fjällturister har röstat hittills.
Sveg i stor ledning.
Nicke Nyfiken skrev:Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.
På Björnriketorg senast jag var där.Bod skrev:Nicke Nyfiken skrev:Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.
Hur laddar du i Björnrike? Egen stuga?
Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.far1far2 skrev:Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4.
Detta kan jag hålla med om. Jag har gett upp hoppet om Supercharger i Värnamo och då blir det en del laddning i Ulricehamn. Tyvärr kräver det nära 100% laddning hemma eller i Ulricehamn. En vid Vetlanda/Eksjö skulle hjälpa både resan från Götet och andra resor västerut.far1far2 skrev:Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4.
kanske inte de denna tråd handlar om egentligen men känns som Växjö borde vara först i sådana fall, alla vägar bär ju till Växjö, kolla kartan, sen är ju helt klart både Vetlanda och Eksjö vettiga platser... Ja Småland behöver helt klart bli bättre.Delta skrev:Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.far1far2 skrev:Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4.
Nä, bor i lägenhet. Vi rör inte bilen på hela veckan så den kan stå inkopplad med 3fas hos en god vän som bor i närheten.Bod skrev:Hur laddar du i Björnrike? Egen stuga?Nicke Nyfiken skrev:Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.
Alla kanske inte är turister som vill ladda i Sveg. Och det är ju bra om vi vill att hela Sverige ska leva (och ladda!).Nicke Nyfiken skrev:Ser ut som många fjällturister har röstat hittills.
Sveg i stor ledning.
chaffis75 skrev:kanske inte de denna tråd handlar om egentligen men känns som Växjö borde vara först i sådana fall, alla vägar bär ju till Växjö, kolla kartan, sen är ju helt klart både Vetlanda och Eksjö vettiga platser... Ja Småland behöver helt klart bli bättre.Delta skrev:Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.far1far2 skrev:Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4.