Sida 1 av 1

42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service!!

Postat: 10 jan 2019 12:49
av micjunge
Tänkte kolla hur det ser ut generellt för andra Model S ägare i Sverige.

Min Model S 90D väntar på att få 2 års service (6000mill) fast har numera kört 7400mill och fortfarande kan servicecenter inte säga när dom kan ta in bilen för service.

Dom säger sig vänta på delar … bak-kameran gick sönder och måste byttas, fast kan det ta 42 dagar och fortfarande vet dom inte när delarna finns?

Har erbjudit dom hjälp att jaga en bak-kamera till min bil, i fall detta kan snabba upp något. Bak-kameran är jo från underleverantör och jag har tidligera jagat bildelar till andra bilmärken så for jag enbart reda på producent och artikelnummer bör det gå.

Är mest bekymrad över hur mitt leasingbolag ser på att bilen numera går långt över dom rekommenderade serviceintervallen. Någon som vet?

Mvh, Michael.

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 13:14
av Feddan
Be att få göra servicen separat och sen ta garantiärendet efter.

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 13:32
av SolnaGnagarn
Samma för mig. Men jag fick vänta 6 månader innan servicen utfördes.
Och när jag hämtade bilen så hade dom ändå inte fixat alla garantiärenden

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 14:15
av Limokungen
Min bil har stått snart en månad på verkstaden, dom väntar tydligen på delar, inget svar när delarna kommer hem, så jäkla trött på Tesla just nu!

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 14:19
av Jeppe_E
Tesla må vara en av de bästa bilarna på marknaden, men deras servicenivå är ju käpprätt åt helvete.

Ska de sälja många fler bilar i Sverige, så behöver serviceorganisationen byggas ut ordentligt.

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 14:21
av kangru
Feddan skrev:
Be att få göra servicen separat och sen ta garantiärendet efter.
Exakt. Ta service separat. Det borde kunna genomföras med en Ranger om du har garageplats att göra den på.

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 14:30
av Limokungen
Jeppe_E skrev:
Tesla må vara en av de bästa bilarna på marknaden, men deras servicenivå är ju käpprätt åt helvete.

Ska de sälja många fler bilar i Sverige, så behöver serviceorganisationen byggas ut ordentligt.
Kan bara instämma, ska Tesla fortsätta måste dom ta tag i reservdelsbiten, detta håller inte

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 17:58
av Remuz
Är väl en effekt av att dom gör så mycket själva, kanske tom backkameran

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 18:58
av Jeppe_E
Remuz skrev:
Är väl en effekt av att dom gör så mycket själva, kanske tom backkameran
Men det var vi ju överens om, att det är jättebra att göra allting själv, för då går allting så mycket snabbare när man behöver ändra på något? :lol:

(i diskussionen om att Tesla har för många anställda per tillverkad bil jämfört med andra tillverkare som köper in hel/halvfabrikat)

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 19:10
av Remuz
Jeppe_E skrev:
Remuz skrev:
Är väl en effekt av att dom gör så mycket själva, kanske tom backkameran
Men det var vi ju överens om, att det är jättebra att göra allting själv, för då går allting så mycket snabbare när man behöver ändra på något? :lol:

(i diskussionen om att Tesla har för många anställda per tillverkad bil jämfört med andra tillverkare som köper in hel/halvfabrikat)
Nu har jag ju en annan åsikt. Det är bäst om alla gör det dom är bäst på, förutsatt att det finns efterfrågan... i teslas fall är design, batteri, drivlina och lite annat deras starka sida, men tex processorer, kameror och gruvdrift kanske inte är det...

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 10 jan 2019 19:21
av Jeppe_E
Remuz skrev:
Jeppe_E skrev:
Remuz skrev:
Är väl en effekt av att dom gör så mycket själva, kanske tom backkameran
Men det var vi ju överens om, att det är jättebra att göra allting själv, för då går allting så mycket snabbare när man behöver ändra på något? :lol:

(i diskussionen om att Tesla har för många anställda per tillverkad bil jämfört med andra tillverkare som köper in hel/halvfabrikat)
Nu har jag ju en annan åsikt. Det är bäst om alla gör det dom är bäst på, förutsatt att det finns efterfrågan... i teslas fall är design, batteri, drivlina och lite annat deras starka sida, men tex processorer, kameror och gruvdrift kanske inte är det...
Jag håller med dig. :)

Vi tillverkar t.ex. inte plastkomponenter där jag jobbar, det finns företag som är väldigt duktiga på formsprutning. Däremot är vi världsbäst på att tillverka det vi gör.

Re: 42 dagar och väntar fortfarande på tid för 2 års service

Postat: 11 jan 2019 22:39
av REDNEB
Det är som ett förhållande:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk