Sida 1 av 1

Problem Tesla App M3, VIN borta

Postat: 06 mar 2019 20:46
av FlodaFreddan
Jag hämtade ut min bil fredagen den 1:a mars. Det mesta är superbra, men igår när bilen stått parkerad i dryga timmen, skulle jag öppna Tesla appen för att förvärma bilen. Då fick jag felmeddelandet att det inte längre fanns koppling till mitt VIN nummer. Omstart av appen och hela telefonen(iPhone) hjälpte inte. Det var tur att jag hade med mig plånboken där nyckelkortet låg.
Nu har jag inte längre möjlighet att kolla status på laddning, förvärma bilen eller öppna bilen med telefonen. Störigt
Loggar jag in på Tesla-sidan med webbläsare, så finns ju bilen knuten till mig, men försvunnen från telefon-appen.
Skrev mail till Tesla support igår, men inget svar ännu.

Finns det andra som förlorat sina bilar från appen?
Det känns som att jag kommer aldrig köra bilen igen utan att ha kortet med i plånboken som backup, så jag vet att jag kan köra hem igen.

Re: Problem Telia App M3, VIN borta

Postat: 06 mar 2019 20:54
av Martey
Ämnet är nog autocorrectat från Tesla till Telia :lol:

Re: Problem Tesla App M3, VIN borta

Postat: 06 mar 2019 21:04
av FlodaFreddan
Martey skrev:
Ämnet är nog autocorrectat från Tesla till Telia :lol:
Haha! Ja, men shit, Tesla blev Telia minsann! Såg att förvärma gärna ville blir förvärra också.. Autokorrigering funkar inte alltid klockrent.
Ledsen att det blev fel i rubriken :oops:

Får väl prova att korrigera rubriken..

Re: Problem Telia App M3, VIN borta

Postat: 06 mar 2019 21:07
av UrbanL
Om du inte kan logga ut från appen (krysset uppe till höger) och logga in igen så kanske du kan ominstallera appen?

Re: Problem Tesla App M3, VIN borta

Postat: 06 mar 2019 21:17
av Jeppe_E
FlodaFreddan skrev:
Jag hämtade ut min bil fredagen den 1:a mars. Det mesta är superbra, men igår när bilen stått parkerad i dryga timmen, skulle jag öppna Tesla appen för att förvärma bilen. Då fick jag felmeddelandet att det inte längre fanns koppling till mitt VIN nummer. Omstart av appen och hela telefonen(iPhone) hjälpte inte. Det var tur att jag hade med mig plånboken där nyckelkortet låg.
Nu har jag inte längre möjlighet att kolla status på laddning, förvärma bilen eller öppna bilen med telefonen. Störigt
Loggar jag in på Tesla-sidan med webbläsare, så finns ju bilen knuten till mig, men försvunnen från telefon-appen.
Skrev mail till Tesla support igår, men inget svar ännu.

Finns det andra som förlorat sina bilar från appen?
Det känns som att jag kommer aldrig köra bilen igen utan att ha kortet med i plånboken som backup, så jag vet att jag kan köra hem igen.

Ring supporten, alltså roadside assistance.

Re: Problem Tesla App M3, VIN borta

Postat: 06 mar 2019 21:46
av FlodaFreddan
Jeppe_E skrev:
FlodaFreddan skrev:
Jag hämtade ut min bil fredagen den 1:a mars. Det mesta är superbra, men igår när bilen stått parkerad i dryga timmen, skulle jag öppna Tesla appen för att förvärma bilen. Då fick jag felmeddelandet att det inte längre fanns koppling till mitt VIN nummer. Omstart av appen och hela telefonen(iPhone) hjälpte inte. Det var tur att jag hade med mig plånboken där nyckelkortet låg.
Nu har jag inte längre möjlighet att kolla status på laddning, förvärma bilen eller öppna bilen med telefonen. Störigt
Loggar jag in på Tesla-sidan med webbläsare, så finns ju bilen knuten till mig, men försvunnen från telefon-appen.
Skrev mail till Tesla support igår, men inget svar ännu.

Finns det andra som förlorat sina bilar från appen?
Det känns som att jag kommer aldrig köra bilen igen utan att ha kortet med i plånboken som backup, så jag vet att jag kan köra hem igen.

Ring supporten, alltså roadside assistance.
Du hade helt rätt. Jag ringde Tesla vägassistans och valde teknisk support. Fick vänta fem minuter, sedan fixade de problemet på några minuter. Tack för tipset !!!!
Nu funkar telefon-appen igen med min bil :D