Sida 5 av 5

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 09 jul 2019 23:09
av MarcusC
klassch skrev:
MarcusC skrev:
Har du kollat om du har VIN I källkoden?
Jag har letat efter det i källkoden, men blir osäker på om man letar på rätt sätt eller inte. Visst ska VIN alltid börja med "5YJ"? Isf finns det inte något på mitt konto...
Ja, 5YJ är Teslas kod (alla tillverkare har en unik kod).

Du klickar på hantera så du kommer in på din beställnings-sida och där kollar du källkoden.

När beställde du?

Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 10 jul 2019 10:19
av Dream99
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 10 jul 2019 11:20
av kalle_sala
Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 10 jul 2019 13:30
av Dream99
kalle_sala skrev:
Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.
Ok, jag ska höra av mig till min säljare innan han går på semester 18:e juli. Får se om han vet mer då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 13 jul 2019 00:25
av ForestC
ForestC skrev:
Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...

Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön... :shock:
Efter att ha blivit uppringd av en kille från leveransavdelningen idag fick jag reda på att det varit någon form av systemfel hos Tesla under sommaren. Det VIN som jag hade har nu blivit tilldelad någon annan och nästa möjliga leverans är tidigast i oktober. :x

Som kompensation blev jag erbjuden gummimattor eller en Wall Charger. Vilket skämt.

Jag frågade om möjlighet att ta en lagerbil från annat land men enligt killen jag pratade med så är det nya regler som gäller som gör att man inte kan plocka bilar som står i annat land (inte ens Nederländerna) så nu står jag i valet och kvalet om jag helt ska avbryta och hitta andra alternativ...

Sjukt besviken, och att det en rejäl utmaning att få tag på någon som har kunnat ge mig den informationen jag fick idag gör inte saken bättre när det gäller förtroendet... :evil:

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 13 jul 2019 00:30
av MarcusC
ForestC skrev:
ForestC skrev:
Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...

Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön... :shock:
Efter att ha blivit uppringd av en kille från leveransavdelningen idag fick jag reda på att det varit någon form av systemfel hos Tesla under sommaren. Det VIN som jag hade har nu blivit tilldelad någon annan och nästa möjliga leverans är tidigast i oktober. :x

Som kompensation blev jag erbjuden gummimattor eller en Wall Charger. Vilket skämt.

Jag frågade om möjlighet att ta en lagerbil från annat land men enligt killen jag pratade med så är det nya regler som gäller som gör att man inte kan plocka bilar som står i annat land (inte ens Nederländerna) så nu står jag i valet och kvalet om jag helt ska avbryta och hitta andra alternativ...

Sjukt besviken, och att det en rejäl utmaning att få tag på någon som har kunnat ge mig den informationen jag fick idag gör inte saken bättre när det gäller förtroendet... :evil:
Förutom att man nu blir sjukt nervös att det ska hända en själv, men fy fan rent ut sagt!!!!
Lider med dig.

Det känns ju som de borde lägga dig först i kön, men det kanske blir så lång leveranstid ändå?

Men som sagt, fasiken vad det måste kännas surt nu.

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 15 jul 2019 15:43
av Dream99
Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.
Ok, jag ska höra av mig till min säljare innan han går på semester 18:e juli. Får se om han vet mer då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu har jag fått reda på att min X är i Holland redo för leverans till Sverige. Ska komma hit nästa vecka.

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Postat: 05 aug 2019 20:53
av worldcitizen
Beställde 30 april och har fått tid på trosta den 21 augusti. MX performance. Verkar som just performance på X är den som har längst lev tid.