2019.16.3.2 NOA!
Postat: 01 jun 2019 09:53

Det valet gäller väl bara NoA plus att sett inte är någon stor skillnad tyckte jag, inte som namnet antyder i varje fall.Sascha skrev:Japp, såg det också. Härligt med MadMax, då kanske vanliga AP genomför filbytena istället för att fega ur...
Yes detta kräver FSDSwingingmonkey skrev:Kräver detta fsd?
Tryck gas, gas, broms, broms, blinka vänster, blinka höger, blinka vänster, blinka höger, vänster scrollhjul, höger scrollhjul, tuta.Hej 231 skrev:Hur kalibrerar man kamerorna som det står att man måste göra?
Beror på vilken bil du har. Jag har inte FSD, men orginal EAP och där ingår NoA och summon. Men det finns kanske inga M3 som har EAP?Swingingmonkey skrev:Kräver detta fsd?
Alla som beställde EAP på m3, när det gick i början blev uppgraderade till FSD.HelectriC skrev:Beror på vilken bil du har. Jag har inte FSD, men orginal EAP och där ingår NoA och summon. Men det finns kanske inga M3 som har EAP?Swingingmonkey skrev:Kräver detta fsd?
Feddan skrev:Tryck gas, gas, broms, broms, blinka vänster, blinka höger, blinka vänster, blinka höger, vänster scrollhjul, höger scrollhjul, tuta.Hej 231 skrev:Hur kalibrerar man kamerorna som det står att man måste göra?
Nej jag skojar, det är bara att köra bilen så kalibreras det automatiskt.
Elon har twittrat att han ville ha Mario Cart i Tesla men fick inte licens av Nintendo.skegge skrev:Feddan skrev:Tryck gas, gas, broms, broms, blinka vänster, blinka höger, blinka vänster, blinka höger, vänster scrollhjul, höger scrollhjul, tuta.Hej 231 skrev:Hur kalibrerar man kamerorna som det står att man måste göra?
Nej jag skojar, det är bara att köra bilen så kalibreras det automatiskt.
Hahaha med tanke Elons humor skulle det hända nåt magiskt med den kombinationen
Vem minns inte
Upp, upp, ner, ner, vänster, höger, B, A Start
Fast Elon är nog mer Atari frälst än Nintendo vid närmare eftertanke
//Christian
Det hade vart riktigt coolt o haft i bilen!AndreasA skrev:Elon har twittrat att han ville ha Mario Cart i Tesla men fick inte licens av Nintendo.skegge skrev:Feddan skrev:Tryck gas, gas, broms, broms, blinka vänster, blinka höger, blinka vänster, blinka höger, vänster scrollhjul, höger scrollhjul, tuta.Hej 231 skrev:Hur kalibrerar man kamerorna som det står att man måste göra?
Nej jag skojar, det är bara att köra bilen så kalibreras det automatiskt.
Hahaha med tanke Elons humor skulle det hända nåt magiskt med den kombinationen
Vem minns inte
Upp, upp, ner, ner, vänster, höger, B, A Start
Fast Elon är nog mer Atari frälst än Nintendo vid närmare eftertanke
//Christian
Jag upplever precis samma på vägen mellan Uppsala och Enköping där det är 2+1 och jag inte orkar ha AP på. Ibland känns AP lite som att sitta med någon som övningskör. Inte så att man kan slappna av direkt.Johan84 skrev:Tycker ni det funkar bra? Hade hoppats på att det skulle bli bättre nu med noa uppdateringen men är typ rädd när jag åker med autopiloten. Pendlar 4+4mil av E4an varje dag som är 2+1 körfält och varje gång det går från 1 till 2 är det inga vägsträck i början som delar filerna tills det är full bredd (första 50 meter typ). Bilen håller alltid vänsterkant och tvekar en hel del vart den ska ligga tills den märker att det är 2 körfält och väjer tillbaka till höger väldigt snävt.
Nån som har bra tips på vägfärg så kanske man måste ut och måla till vägmarkeringarna så bilen fattar?
Kör med AP / NoA ändå. Varje gång du kör med dem på och korrigerar bilen så kommer rapport till Tesla och neural network lär sig. Mao, ju mer vi kör på såna sträckor och visar bilen hur man ska köra, desto snabbare kommer den att bli bra. Med passagerare kanske bekväm framfart går före att lära Tesla köra bil, men vid jobbpendling är det ju inget större problem.Johan84 skrev:ja synd bara att jag pendlar 2000 mil per år på just denna sträcka men hoppas man får en del mil på vanlig motorväg också, är ju dock dåligt med sånt här uppe så kommer troligen inte använda det så mycket. Kanske ska testa att blinka höger när det delar sig. synd bara att den inte har som default att hålla höger.
Jag håller bara i ratten som jag vill att bilen ska hantera när det delar sig. Då hoppas AP ur och man får aktivera den igen. Stör ändå otroligt lite tycker jag och förhoppningsvis blir saker bättre snart.Johan84 skrev:ja synd bara att jag pendlar 2000 mil per år på just denna sträcka men hoppas man får en del mil på vanlig motorväg också, är ju dock dåligt med sånt här uppe så kommer troligen inte använda det så mycket. Kanske ska testa att blinka höger när det delar sig. synd bara att den inte har som default att hålla höger.
Den klarar av ganska bra att följa omkörningstypen (i backar t.ex)RagWal skrev:Som redan sagt tidigare i tråden. 2+1 -vägar fixar den inte än. Blir nervöst både då det delar sig och går ihop. Bara vi i Sverige som har denna vägtyp?
Det är lite si och så. Ibland så ändrar den hastigheten nedåt, men inte alltid. Det är mycket irriterande faktiskt.Att den inte ändrar fart med skyltarna är märkligt. Slå av å slå på igen så uppdateras farten men det känns tokigt å behöva göra.
Ja det går, både ut och in. Det jag märkt är att den är betydligt djärvare än om man bara är på AP.Att själv ibitiera filbyten hade väl också varit trevligt. Går det?
Den gör det nästan aldrig hos mig, jag får själv tala om det för AP. Kanske beror det på att jag har inställt +10km/h relativ. Skall prova att ha exakta hastigheter. Däremot så tycker jag att signaleringen borde starta senare, för att inte förvirra omgivningen, i synnerhet då den bryter ett filbyte.Sen tar det väl lång tid å gå in i höger körfält efter omkörning. Rövtryckarna blir nog extra irriterade när man inte flyttar dig fortare. Eget filbyte hade passat här ibland i upplärningssyfte.