Sida 65 av 95

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 22 jan 2019 10:44
av jonsalgerier
Jag återför härmed tråden till ämnet med en bild från i somras.
Det här är bara så fel!

Om man tittar noga ser man att automaten till och med tar el från stolpen.
IMG_7541.jpg

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 22 jan 2019 10:49
av Teslaspolen
Gasad! :o

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 22 jan 2019 10:51
av 12man
Förmildrande...de kanske visste att ingen laddat på den där skämsstolpen sen våren 2012

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 22 jan 2019 11:12
av jonsalgerier
12man skrev:
Förmildrande...de kanske visste att ingen laddat på den där skämsstolpen sen våren 2012
Ja det är inte precis fullpackat där i vanliga fall :D

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 22 jan 2019 15:55
av Jeppe_E
Geni87 skrev:
Hok skrev:
Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då. :)
760 bör det väl vara. Jag tänker på chromelisterna längs sidan. 760 var ju mer påkostad? Eller det kanske var GLE.. :lol:

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 22 jan 2019 19:36
av 12man
Volvo artikeln är skriven mellan jan-80 och jan-82

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 12:52
av joje
Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 12:59
av Teslaspolen
Elfordon? Sådana saker finns ju knappt. Är väl endast några enstaka forskningsprojekt? :roll:

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 13:26
av HelectriC
joje skrev:
Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Du har blivit sopad! :D

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 15:55
av miksch
Men containeren er grønn, så da står den nok på rett plass.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 19:36
av LarsL
joje skrev:
Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Fast de har ju lämnat ett telefonnummer.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 19:42
av Kevork
joje skrev:
Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Re-cycle <--> Re-charge

Det är väl typ samma sak...

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 20:00
av vigge50
I USA har det än en gång hänt att superchargers utsatts för sabotage.

https://electrek.co/2019/01/26/tesla-su ... incidents/

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 26 jan 2019 20:22
av Chrille
Sorterad...
Skyltningen är iaf tydlig, men svårt att bötfälla en container. Inga vindrutetorkare på den. :lol:

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 27 jan 2019 15:10
av Lessmog
Chrille skrev:
Sorterad...
Skyltningen är iaf tydlig, men svårt att bötfälla en container. Inga vindrutetorkare på den. :lol:
Gott om plats inuti ... :D

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 31 jan 2019 23:05
av Pontus
Dax att starta en tråd "Jag har blivit SXad"?

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 02 feb 2019 20:07
av gellerstam
Var både ICEad och Snöad då denna S90 valt att parkera vid den enda fungerande stolpen i Stöten. Tur att jag har en hybrid! Annars hade det varit kört för min del denna helg. Det andra Typ två uttaget har används av flera olika bilar. Stolpe nummer två funkar ej trotts att jag påpekat detta i receptionen.

Laddplatser är ej parkeringsplatser. !
145D725F-CF7C-45D4-8C4E-AA35F5CB5E4A.jpeg

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 02 feb 2019 20:44
av OfarligTesla
Frågan är väl snarare varför du ens tänkt koppla in dig i det enda fungerande uttaget på en skidort med en hybrid?

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 02 feb 2019 22:28
av gellerstam
OfarligTesla skrev:
Frågan är väl snarare varför du ens tänkt koppla in dig i det enda fungerande uttaget på en skidort med en hybrid?
Så du menar alltså att det är mer fel av mig att ens tänka att jag vill ladda min PHEV än att en elbil blockerar en laddplats trotts att den är laddad? Då jag la ut inlägget borde den haft mer än 500kwh i batteriet!? I en MS 90.

Det resonemanget köper då inte jag. Varför skulle jag inte hålla koll på om platserna blev lediga? Varför är det fel av mig att reagera på att någon blockerar en laddplats?

Varför? Undrar du. Jo för att jag precis som du vill åka så mycket som möjligt på miljövänlig el. Råkar dock bara ha med mig typ-2 kabeln.

Om du följt vad jag skrivit de senaste tre åren här på forat så vet du att jag väldigt gärna vill ha en BEV (En Tesla) men tesla vägrar ju släppa en bil som funkar för oss som vill frakta mer än röven i bilen. Jag behöver både dragkrok och takbox! Länge verkade det komma att funka med model 3 men tyvärr ingen krok ännu, och nu verkar de tom dra in på takräcket..... :-( Nu förhandlar jag med Autoplan om en E-tron. Men jag är lite skeptisk till den map förbrukning och laddnätverk.

Känner du dig träffad och utpekad? ;-)

Btw: Dessa är de enda typ-2 uttagen. Schuko, trefas-16 och trefas-32 finns det gott om. ;-) Så alla som inte är beroende av just typ-2 har gott om valmöjligheter.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 02 feb 2019 23:48
av OfarligTesla
gellerstam skrev:
OfarligTesla skrev:
Frågan är väl snarare varför du ens tänkt koppla in dig i det enda fungerande uttaget på en skidort med en hybrid?
Så du menar alltså att det är mer fel av mig att ens tänka att jag vill ladda min PHEV än att en elbil blockerar en laddplats trotts att den är laddad? Då jag la ut inlägget borde den haft mer än 500kwh i batteriet!? I en MS 90.

Det resonemanget köper då inte jag. Varför skulle jag inte hålla koll på om platserna blev lediga? Varför är det fel av mig att reagera på att någon blockerar en laddplats?

Varför? Undrar du. Jo för att jag precis som du vill åka så mycket som möjligt på miljövänlig el. Råkar dock bara ha med mig typ-2 kabeln.

Om du följt vad jag skrivit de senaste tre åren här på forat så vet du att jag väldigt gärna vill ha en BEV (En Tesla) men tesla vägrar ju släppa en bil som funkar för oss som vill frakta mer än röven i bilen. Jag behöver både dragkrok och takbox! Länge verkade det komma att funka med model 3 men tyvärr ingen krok ännu, och nu verkar de tom dra in på takräcket..... :-( Nu förhandlar jag med Autoplan om en E-tron. Men jag är lite skeptisk till den map förbrukning och laddnätverk.

Känner du dig träffad och utpekad? ;-)

Btw: Dessa är de enda typ-2 uttagen. Schuko, trefas-16 och trefas-32 finns det gott om. ;-) Så alla som inte är beroende av just typ-2 har gott om valmöjligheter.
Var läser du att jag säger det är mer okej att stå parkerad med en S90 där? Står nog ingenstans faktiskt så du får läsa igen. Du verkade dock vara beredd att ta platsen själv om den vore ledig.

Däremot tycker jag inte det är helt vettigt att blockera laddare för folk som kör enbart på el med hybrider på skidorter heller, speciellt om man är medveten om att det är de enda som finns (oavsett om vi pratar enda typ 2 eller enda stolpen). Du mår säkert bra av att få köra någon mil på el på vägen hem men skapar problem för den som tänkte köra hela vägen hem på el. Är det dessutom 22 kW uttag blir det ju ännu galnare då PHEVs ofta behöver stå flera timmar för att få fullt trots små batterier.

Handlar helt enkelt bara om att vara snäll mot sina medmänniskor även om det inte blir perfekt för en själv. Lite som att när man tankar så parkerar man inte vid pumpen när man skall in och välja godis, köpa korv, köpa och fylla på spolarvätska, tvätta rutan, gå på toa med en hel familj osv. Man tankar först och parkerar om för att sen spendera tiden inne på stationen.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 02 feb 2019 23:54
av Tars
Bild

Plogad.
Va dock inga problem att ta dig ut.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 03 feb 2019 00:30
av gellerstam
OfarligTesla skrev:
gellerstam skrev:
OfarligTesla skrev:
Frågan är väl snarare varför du ens tänkt koppla in dig i det enda fungerande uttaget på en skidort med en hybrid?
Så du menar alltså att det är mer fel av mig att ens tänka att jag vill ladda min PHEV än att en elbil blockerar en laddplats trotts att den är laddad? Då jag la ut inlägget borde den haft mer än 500kwh i batteriet!? I en MS 90.

Det resonemanget köper då inte jag. Varför skulle jag inte hålla koll på om platserna blev lediga? Varför är det fel av mig att reagera på att någon blockerar en laddplats?

Varför? Undrar du. Jo för att jag precis som du vill åka så mycket som möjligt på miljövänlig el. Råkar dock bara ha med mig typ-2 kabeln.

Om du följt vad jag skrivit de senaste tre åren här på forat så vet du att jag väldigt gärna vill ha en BEV (En Tesla) men tesla vägrar ju släppa en bil som funkar för oss som vill frakta mer än röven i bilen. Jag behöver både dragkrok och takbox! Länge verkade det komma att funka med model 3 men tyvärr ingen krok ännu, och nu verkar de tom dra in på takräcket..... :-( Nu förhandlar jag med Autoplan om en E-tron. Men jag är lite skeptisk till den map förbrukning och laddnätverk.

Känner du dig träffad och utpekad? ;-)

Btw: Dessa är de enda typ-2 uttagen. Schuko, trefas-16 och trefas-32 finns det gott om. ;-) Så alla som inte är beroende av just typ-2 har gott om valmöjligheter.
Var läser du att jag säger det är mer okej att stå parkerad med en S90 där? Står nog ingenstans faktiskt så du får läsa igen. Du verkade dock vara beredd att ta platsen själv om den vore ledig.

Däremot tycker jag inte det är helt vettigt att blockera laddare för folk som kör enbart på el med hybrider på skidorter heller, speciellt om man är medveten om att det är de enda som finns (oavsett om vi pratar enda typ 2 eller enda stolpen). Du mår säkert bra av att få köra någon mil på el på vägen hem men skapar problem för den som tänkte köra hela vägen hem på el. Är det dessutom 22 kW uttag blir det ju ännu galnare då PHEVs ofta behöver stå flera timmar för att få fullt trots små batterier.

Handlar helt enkelt bara om att vara snäll mot sina medmänniskor även om det inte blir perfekt för en själv. Lite som att när man tankar så parkerar man inte vid pumpen när man skall in och välja godis, köpa korv, köpa och fylla på spolarvätska, tvätta rutan, gå på toa med en hel familj osv. Man tankar först och parkerar om för att sen spendera tiden inne på stationen.
Ja nu laddar jag ju inte där efter som den är upptagen av en icke laddande Tesla som blockerar laddaren för alla andra. Och det andra uttaget har varit upptaget av iaf tre olika bilar. En leaf, en Passat och en Outlander.

Självklart skulle jag ha laddat min bil där om det var lediga platser. Jag har naturligtvis mitt telnr innanför laddluckan. Och Jag flyttar min bil när den är laddad. Jag ser inget som helst problem med att PHEV laddar på laddstolpar så länge de är lediga. Varje laddad mil är en mil mindre på olja!

Är det fullt eller om inte laddstolpar fungerar så vänder man sig till ägaren och påtalar att de har en brist på antalet laddplatser! Hur ska vi annars få fler laddplatser? Vilket jag gjort! Har du?

Du tillhör visst falangen att PHEV är skit. Jag tillhör falangen ”Kan jag köra 80% på el så är det jävligt mycket bättre än 100% fossilt” men vi är alla olika.

Jag tycker det är bättre att PHEV laddar sina batterier så mycket som möjligt och där med kör så mycket som möjligt på el. Du tycker att laddstolpar skall stå oanvända omitifallatt.

Vore mer logiskt enligt mig om du beklagade dig över teslaförarens beteende eller över varför den andra stolpen inte var i bruk då det uppenbarligen finns behov.

Antar att vi är överens om att vi är oense om att PHEV ska få ladda sina batterier.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 03 feb 2019 01:09
av Pontus
Jag skulle säga att alla som har telefonnumret i luckan är välkomna att ladda var som helst mycket mer än en Tesla som är fulladdad och inte anger några kontaktuppgifter.
Tänkare man bara lite på andra också så blir det mycket bättre för alla.

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 03 feb 2019 08:47
av Stevvee
gellerstam skrev:
OfarligTesla skrev:
gellerstam skrev:
OfarligTesla skrev:
Frågan är väl snarare varför du ens tänkt koppla in dig i det enda fungerande uttaget på en skidort med en hybrid?
Så du menar alltså att det är mer fel av mig att ens tänka att jag vill ladda min PHEV än att en elbil blockerar en laddplats trotts att den är laddad? Då jag la ut inlägget borde den haft mer än 500kwh i batteriet!? I en MS 90.

Det resonemanget köper då inte jag. Varför skulle jag inte hålla koll på om platserna blev lediga? Varför är det fel av mig att reagera på att någon blockerar en laddplats?

Varför? Undrar du. Jo för att jag precis som du vill åka så mycket som möjligt på miljövänlig el. Råkar dock bara ha med mig typ-2 kabeln.

Om du följt vad jag skrivit de senaste tre åren här på forat så vet du att jag väldigt gärna vill ha en BEV (En Tesla) men tesla vägrar ju släppa en bil som funkar för oss som vill frakta mer än röven i bilen. Jag behöver både dragkrok och takbox! Länge verkade det komma att funka med model 3 men tyvärr ingen krok ännu, och nu verkar de tom dra in på takräcket..... :-( Nu förhandlar jag med Autoplan om en E-tron. Men jag är lite skeptisk till den map förbrukning och laddnätverk.

Känner du dig träffad och utpekad? ;-)

Btw: Dessa är de enda typ-2 uttagen. Schuko, trefas-16 och trefas-32 finns det gott om. ;-) Så alla som inte är beroende av just typ-2 har gott om valmöjligheter.
Var läser du att jag säger det är mer okej att stå parkerad med en S90 där? Står nog ingenstans faktiskt så du får läsa igen. Du verkade dock vara beredd att ta platsen själv om den vore ledig.

Däremot tycker jag inte det är helt vettigt att blockera laddare för folk som kör enbart på el med hybrider på skidorter heller, speciellt om man är medveten om att det är de enda som finns (oavsett om vi pratar enda typ 2 eller enda stolpen). Du mår säkert bra av att få köra någon mil på el på vägen hem men skapar problem för den som tänkte köra hela vägen hem på el. Är det dessutom 22 kW uttag blir det ju ännu galnare då PHEVs ofta behöver stå flera timmar för att få fullt trots små batterier.

Handlar helt enkelt bara om att vara snäll mot sina medmänniskor även om det inte blir perfekt för en själv. Lite som att när man tankar så parkerar man inte vid pumpen när man skall in och välja godis, köpa korv, köpa och fylla på spolarvätska, tvätta rutan, gå på toa med en hel familj osv. Man tankar först och parkerar om för att sen spendera tiden inne på stationen.
Ja nu laddar jag ju inte där efter som den är upptagen av en icke laddande Tesla som blockerar laddaren för alla andra. Och det andra uttaget har varit upptaget av iaf tre olika bilar. En leaf, en Passat och en Outlander.

Självklart skulle jag ha laddat min bil där om det var lediga platser. Jag har naturligtvis mitt telnr innanför laddluckan. Och Jag flyttar min bil när den är laddad. Jag ser inget som helst problem med att PHEV laddar på laddstolpar så länge de är lediga. Varje laddad mil är en mil mindre på olja!

Är det fullt eller om inte laddstolpar fungerar så vänder man sig till ägaren och påtalar att de har en brist på antalet laddplatser! Hur ska vi annars få fler laddplatser? Vilket jag gjort! Har du?

Du tillhör visst falangen att PHEV är skit. Jag tillhör falangen ”Kan jag köra 80% på el så är det jävligt mycket bättre än 100% fossilt” men vi är alla olika.

Jag tycker det är bättre att PHEV laddar sina batterier så mycket som möjligt och där med kör så mycket som möjligt på el. Du tycker att laddstolpar skall stå oanvända omitifallatt.

Vore mer logiskt enligt mig om du beklagade dig över teslaförarens beteende eller över varför den andra stolpen inte var i bruk då det uppenbarligen finns behov.

Antar att vi är överens om att vi är oense om att PHEV ska få ladda sina batterier.
Fascinerande det här med gnället på PHEV.
Är det såhär det kommer vara att åka hybrid att man får skämmas när man laddar ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Jag har blivit icead!

Postat: 03 feb 2019 08:54
av Teslaspolen
Tror mest att folk har dåliga erfarenheter av en PHEV som kommer till semesterorten, pluggar in sig och sedan står där orörd i en veckas tid utan att flytta sig.

Flyttar man bilen när den är fulladdad så tycker jag då att alla har samma rätt till laddplatsen, oavsett BEV eller PHEV.