Sida 1 av 1

Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 08:48
av Maw
Verkar som att det är slut på billig laddning på Ionity via Bonnet snart. Fick det här i mailkorgen:

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 09:59
av Dafro
Äntligen!

Med förklaringen att detta kanske kan minska köer då folk kanske inte laddar onödigt mycket, fortsätter att vänta på minuttaxa eller liknande vid laddning över 80% eller under 50% av vad stolpen kan ge, kommer drabba mig varje gång men känns rätt.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 10:10
av Legato
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 10:10
av PontusT
8,70kr på Ionity med direktbetalning så fortfarande lite billigare men ändå väldigt dyrt.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 10:23
av MWall
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 10:47
av Flagada
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Tja, laddade ned appen enbart för priset på Ionity i Sverige, 4:32kr till 8:20kr gör att man nu kan avinstallera den...

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 11:21
av Niklas Z
Flagada skrev:
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Tja, laddade ned appen enbart för priset på Ionity i Sverige, 4:32kr till 8:20kr gör att man nu kan avinstallera den...
Precis. Innan den ens kommit till användning.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 11:23
av Legato
MWall skrev:
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.
Tja, jag byter varannat år, då har man det gratis 50% av tiden. Men krävs ju även rätt lite laddning för att spara in abonnemang, jämfört med Bonnet-priserna. Även de som gällde förut...

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 11:27
av Trevlig
Laddade cirka 75kw när jag bilade lite i sommar. Kommer dock inte använda bonnet mer... kanske panikladda om Teslas nät är fullt.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 11:49
av Maw
Fördelen med höjningen är väl att det kan bli lugnare på Ionity igen, efter att Bonnity kom har det varit märkbart högre belastning.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 11:53
av chaffis75
Maw skrev:
Fördelen med höjningen är väl att det kan bli lugnare på Ionity igen, efter att Bonnity kom har det varit märkbart högre belastning.
Jo de är ju fakriskt så att tesla nätet behöver vara något billigare för teslor så vi andra kan ha våra laddstationer för oss själva.. Detta för alla suc inte är öppna men även för att de är bättre planerade för olika typer lbilar än suc är..

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 23 jul 2022 20:51
av simin
MWall skrev:
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.
VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden för ;) Dessutom Ionity för 3,15kr/kWh och övrig DC-laddning på nätverk som täcks för 3,90kr/KWh. Lite dyrare på kontinenten generellt, men fortfarande billigare än Tesla med abonnemang där.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 24 jul 2022 11:18
av Dafro
simin skrev:
MWall skrev:
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.
VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden för ;) Dessutom Ionity för 3,15kr/kWh och övrig DC-laddning på nätverk som täcks för 3,90kr/KWh. Lite dyrare på kontinenten generellt, men fortfarande billigare än Tesla med abonnemang där.
Schyy kom inte med en massa tips nu. :shock: Fast dom flesta vill nog inte binda upp sig för 12x129 utan laddar mest under sommaren, du behöver ju ladda mer än 177 kWh och det kommer jag nog kanske upp i på ett år, men inte bara på ionity.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 25 jul 2022 13:07
av simin
Dafro skrev:
simin skrev:
MWall skrev:
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.
VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden för ;) Dessutom Ionity för 3,15kr/kWh och övrig DC-laddning på nätverk som täcks för 3,90kr/KWh. Lite dyrare på kontinenten generellt, men fortfarande billigare än Tesla med abonnemang där.
Schyy kom inte med en massa tips nu. :shock: Fast dom flesta vill nog inte binda upp sig för 12x129 utan laddar mest under sommaren, du behöver ju ladda mer än 177 kWh och det kommer jag nog kanske upp i på ett år, men inte bara på ionity.
Stora fördelen med VW/Elli som jag ser det är att även t ex Recharge, Eon, MER, Allego kostar under 4kr/kWh med stora abonnemanget. Då blir det åtminstone inte för mig lika noga att nödvändigtvis ladda på just Ionity.

Re: Bonnet dubblar priserna

Postat: 25 jul 2022 13:28
av Dafro
simin skrev:
Dafro skrev:
simin skrev:
MWall skrev:
Legato skrev:
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex :D
Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.
VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden för ;) Dessutom Ionity för 3,15kr/kWh och övrig DC-laddning på nätverk som täcks för 3,90kr/KWh. Lite dyrare på kontinenten generellt, men fortfarande billigare än Tesla med abonnemang där.
Schyy kom inte med en massa tips nu. :shock: Fast dom flesta vill nog inte binda upp sig för 12x129 utan laddar mest under sommaren, du behöver ju ladda mer än 177 kWh och det kommer jag nog kanske upp i på ett år, men inte bara på ionity.
Stora fördelen med VW/Elli som jag ser det är att även t ex Recharge, Eon, MER, Allego kostar under 4kr/kWh med stora abonnemanget. Då blir det åtminstone inte för mig lika noga att nödvändigtvis ladda på just Ionity.
Då vart det genast mycket bättre.