Mjukvaruuppdatering
Postat: 09 jun 2014 19:03
Har ni laddat ner uppdateringen? Jag kör in den i natt. Ska bli spännande imorgon bitti om det finns nåt nytt roligt. 

Jag har 5.9 Fick ett meddelande på skärmen i bilen idag att jag kan ladda ner uppdatering.matbl skrev:Vilken version pratar du om? Och vad har du nu?
Nä. Läs lite på TMC. Det finns flera underversioner av 5.9 med olika buggfixar i. 5.11 är egentligen också 5.9 med buggfixar.z balata skrev:Nu är mjukvaran uppdaterad. Men den heter fortfarande 5.9. Inget verkar heller ha förändrats. Konstigt?
Jo men nu slutar den väll på 104 eller liknande, alltså typ 5.9.104 istället för 94 eller var det var innan.z balata skrev:Nu är mjukvaran uppdaterad. Men den heter fortfarande 5.9. Inget verkar heller ha förändrats. Konstigt?
Vet inte hur man ser att den bara laddar i 13A istället för 16A, men min bil sitter just nu i 3-fas och visar på 16A/16A laddning. Se bifogad bild.G F skrev:Varning för uppdateringen!
Kör inte in den på natten om ni har bilen utanför garaget, den håller på att blinka med hellyset och klafsa i reläer mm i ca 30-40min. Verkar som den kör en grundlig skälv test. Men jag garanterar att den kommer att dra uppmärksamhet till sej om den står ute på gatan eller så. Hede hoppats uppgraderingen skulle lösa problemet med att det bara går att ladda 13A 3-fas istället för 16A som det ska gå enligt specen. Men det gjorde den icke.
Du har ju dubbelladdare och därmed inte det problemet.Daniel skrev:Vet inte hur man ser att den bara laddar i 13A istället för 16A, men min bil sitter just nu i 3-fas och visar på 16A/16A laddning. Se bifogad bild.G F skrev:Varning för uppdateringen!
Kör inte in den på natten om ni har bilen utanför garaget, den håller på att blinka med hellyset och klafsa i reläer mm i ca 30-40min. Verkar som den kör en grundlig skälv test. Men jag garanterar att den kommer att dra uppmärksamhet till sej om den står ute på gatan eller så. Hede hoppats uppgraderingen skulle lösa problemet med att det bara går att ladda 13A 3-fas istället för 16A som det ska gå enligt specen. Men det gjorde den icke.
65 km/hr? Trodde 16 A trefas skulle ge max 55?Daniel skrev:Vet inte hur man ser att den bara laddar i 13A istället för 16A, men min bil sitter just nu i 3-fas och visar på 16A/16A laddning. Se bifogad bild.G F skrev:Varning för uppdateringen!
Kör inte in den på natten om ni har bilen utanför garaget, den håller på att blinka med hellyset och klafsa i reläer mm i ca 30-40min. Verkar som den kör en grundlig skälv test. Men jag garanterar att den kommer att dra uppmärksamhet till sej om den står ute på gatan eller så. Hede hoppats uppgraderingen skulle lösa problemet med att det bara går att ladda 13A 3-fas istället för 16A som det ska gå enligt specen. Men det gjorde den icke.
Alla har ju det problemet som har singel laddare (och 26A begränsning för de med dubbelladdare). Står massa om det lite var stans både i detta forum och i andra.G F skrev:65 Är glädjekalkyl (rated) och 55 är verkligheten vad du kan köra (estemated).
Men är det ingen mer än jag som har problem med bara 13A vid 3-fas laddning
Det e både hårdvara och mjukvara tror jag, i vilket fall på de bilar de har fixat.G F skrev:Jo det var det jag hade för mej också, tack Wester!
Jag fick beskedet att det var ett mjukvaru problem när jag pratade med Emil på Tesla.
Då har du den på verklig räckvid (estimated) och inte på rated som ska ge 502km vid 100%.fleijerstam skrev:Hmm. Intressant att du kommer upp i 443 km på 90%. Jag har aldrig sett mer än 391 km på 100% på min...
Tack för tipset, ska testa det. Å andra sidan, med min tunga fot kommer jag sällan ens upp i typical range, om jag inte har AC:n avslagen...G F skrev:Då har du den på verklig räckvid (estimated) och inte på rated som ska ge 502km vid 100%.fleijerstam skrev:Hmm. Intressant att du kommer upp i 443 km på 90%. Jag har aldrig sett mer än 391 km på 100% på min...
Fick det bekräftat när jag pratade med Teslas ranger i Danmark Han sa att de väntade på leverans av enheter som ska bytas ut men att de som vanligt inte kunde bekräfta något datum.Wester skrev:Det e både hårdvara och mjukvara tror jag, i vilket fall på de bilar de har fixat.G F skrev:Jo det var det jag hade för mej också, tack Wester!
Jag fick beskedet att det var ett mjukvaru problem när jag pratade med Emil på Tesla.