Sida 14 av 16

Re: Kia EV9

Postat: 13 jan 2024 21:02
av eloon
Sportbilsentusiasten skrev: 13 jan 2024 18:18
eloon skrev: 12 jan 2024 08:55
Tystare än Model S 2023
WOW !
Vilka andra bilar har du kört som du upplevt bulligare och tystare?
Just buller är viktigt för mig, så tacksam för feedback.

Grattis, snygg som tusan! Och jag som inte gillar SUV ens.
Tack!

Har haft
Model S 2017, 2018, 2023
BMW GT 535

Tystare än samtliga.

Har körd olika 3or och Y. Inte alls samma liga vad gäller komfort.

Re: Kia EV9

Postat: 13 jan 2024 21:05
av eloon
Castro90 skrev: 13 jan 2024 16:49
Matte skrev:
Laddningen på Supercharger (att det är stabilt och fungerar) känns som en dealbreaker. Någon som vet något om status där? Fått med mig frun på bilen, men hon har detta dom krav
För mig fungerar det bra på de gamla laddarna,
De med två kablar, CCS och typ2 special för tidigare Teslor. Men har haft lite problem med de nya med bara en kabel. Jag har glömt vad de olika versionerna heter.

Sen om detta bara är ett sammanträffande eller om det är så vet jag inte.

Jag fick inte igång laddning i Mölndal, Falkenberg och Tindered har fungerat.

Som sagt, man har blivit bortskämd och van vid att laddning fungerar klanderfritt och är gratis efter många år med Tesla.

Men i övrigt en riktigt trevlig bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nya V4 superchargers verkar funka
Äldre V2 funkar också (Max 85kW)
V3 (vanligast) funkar inte stabilt just nu, dock funkar det i USA... Så.kag tror att det löser sig på sikt.

Re: Kia EV9

Postat: 13 jan 2024 21:09
av eloon
DanneLKPG skrev: 12 jan 2024 10:16
eloon skrev: 12 jan 2024 08:55
Bilen Creepar på drive och reverse. Tror inte det går att stänga av (chock!)
Du måste aktivera i-pedal (deras one pedal drive) som regen-inställning för att den ska sluta "creepa".
Tack för tipset. Tyvärr så sparas inte ipedal läge i körprofilen... Jag trodde jag skulle bli väldigt irriterade av det efter 6 år av Teslakörning, men jag föredrar faktiskt regen level3 som sparas i körprofilen.

Det hjälper också att aktivera Auto Hold så att den inte kör framåt efter man stannat helt.

Re: Kia EV9

Postat: 13 jan 2024 22:19
av eloon
Matte skrev: 10 jan 2024 07:22
Enligt denna artikel har man fyra alternativ att lösa hastighetsöverträdelserna på:
https://www.vibilagare.se/nyheter/den-n ... l-vansinne

Varför väljs punkt 1)? Hatar ljud i bilen som väcker alla som sover.

Är det några andra tillfällen bilen piper?

Om man stänger av, stängs den av för hela resan?
Jag var också väldigt rädd för dessa funktioner och är allergisk mot sånt ljud.

Speed Limit Warning
Driver Awareness Warning

Jag stänger av båda varje gång jag kör,
Klicka på Stjärna shortcut på ratten
Stäng av Speed Limit Warning, 2 clicks
Back
Stäng av Driver Awareness Warning, 2 clicks

Totalt 6 clicks varje gång man kör. Dumt, Absolut, men det går rätt fort. Tar 5 sekunder.

Har också stängt av alla andra varningar (finns en del, dessa sparas dock)

Nu är bilen helt tyst. Skulle säga tystare än Teslor då KIAs Highway Assist ger mycket mindre varningar än Autopilot.

Tänk om nån hade istället byggt ett system som faktiskt tåler använding i verkligheten och ökade säkerheten istället för att störa och minska säkerheten? Jag förstår inte hur de som är ansvariga för produkten gav OK till denna. Bilen är okörbar med dessa på enligt mig. Jag misstänker att KIA har sämre jurister än Tesla och som har större inflytande på produkten än hos Tesla.
.

Re: Kia EV9

Postat: 13 jan 2024 22:23
av Castro90
eloon skrev:
Castro90 skrev: 13 jan 2024 16:49
Matte skrev:
Laddningen på Supercharger (att det är stabilt och fungerar) känns som en dealbreaker. Någon som vet något om status där? Fått med mig frun på bilen, men hon har detta dom krav
För mig fungerar det bra på de gamla laddarna,
De med två kablar, CCS och typ2 special för tidigare Teslor. Men har haft lite problem med de nya med bara en kabel. Jag har glömt vad de olika versionerna heter.

Sen om detta bara är ett sammanträffande eller om det är så vet jag inte.

Jag fick inte igång laddning i Mölndal, Falkenberg och Tindered har fungerat.

Som sagt, man har blivit bortskämd och van vid att laddning fungerar klanderfritt och är gratis efter många år med Tesla.

Men i övrigt en riktigt trevlig bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nya V4 superchargers verkar funka
Äldre V2 funkar också (Max 85kW)
V3 (vanligast) funkar inte stabilt just nu, dock funkar det i USA... Så.kag tror att det löser sig på sikt.
Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.

Re: Kia EV9

Postat: 13 jan 2024 22:26
av eloon
Castro90 skrev: 13 jan 2024 22:23
eloon skrev:
Castro90 skrev: 13 jan 2024 16:49
Matte skrev:
Laddningen på Supercharger (att det är stabilt och fungerar) känns som en dealbreaker. Någon som vet något om status där? Fått med mig frun på bilen, men hon har detta dom krav
För mig fungerar det bra på de gamla laddarna,
De med två kablar, CCS och typ2 special för tidigare Teslor. Men har haft lite problem med de nya med bara en kabel. Jag har glömt vad de olika versionerna heter.

Sen om detta bara är ett sammanträffande eller om det är så vet jag inte.

Jag fick inte igång laddning i Mölndal, Falkenberg och Tindered har fungerat.

Som sagt, man har blivit bortskämd och van vid att laddning fungerar klanderfritt och är gratis efter många år med Tesla.

Men i övrigt en riktigt trevlig bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nya V4 superchargers verkar funka
Äldre V2 funkar också (Max 85kW)
V3 (vanligast) funkar inte stabilt just nu, dock funkar det i USA... Så.kag tror att det löser sig på sikt.
Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.
Jag har faktiskt sett en positiv rapport av EV9 laddning från en V3 supercharger (Nacka). Så det finns hopp att det blir likadant på alla andra snart..

Ang. Version. V2 laddarna kommer synas som Max 150kW i appen

Håller helt med on Laddporten... Hur svårt kan det vara att ha det på förarsidan istället? Speciellt med tanke på att KIA har nu avtal med Tesla i USA för att de ska byta till deras NACS connector and kunna använda alla Superchargers där...

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 06:07
av DanneLKPG
eloon skrev: 13 jan 2024 21:09
DanneLKPG skrev: 12 jan 2024 10:16
eloon skrev: 12 jan 2024 08:55
Bilen Creepar på drive och reverse. Tror inte det går att stänga av (chock!)
Du måste aktivera i-pedal (deras one pedal drive) som regen-inställning för att den ska sluta "creepa".
Tack för tipset. Tyvärr så sparas inte ipedal läge i körprofilen... Jag trodde jag skulle bli väldigt irriterade av det efter 6 år av Teslakörning, men jag föredrar faktiskt regen level3 som sparas i körprofilen.

Det hjälper också att aktivera Auto Hold så att den inte kör framåt efter man stannat helt.
Personligen föredrar jag Level 2 Auto. Du håller in högra paddeln. Den sparas också.

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 06:17
av expat
Honkan skrev: 13 jan 2024 16:00
Som tjänstebilsförare då är ju SUC väldigt nice så hoppas de löser det. Vad jag hört klarar EV9 bara att ladda typ 65kwh på SUC
Beror kanske på att EV9an har lägre spänning i batteriet än EV6an

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 09:47
av mikebike
eloon skrev: 13 jan 2024 22:26
Castro90 skrev: 13 jan 2024 22:23
eloon skrev:
Castro90 skrev: 13 jan 2024 16:49
Matte skrev:
Laddningen på Supercharger (att det är stabilt och fungerar) känns som en dealbreaker. Någon som vet något om status där? Fått med mig frun på bilen, men hon har detta dom krav
För mig fungerar det bra på de gamla laddarna,
De med två kablar, CCS och typ2 special för tidigare Teslor. Men har haft lite problem med de nya med bara en kabel. Jag har glömt vad de olika versionerna heter.

Sen om detta bara är ett sammanträffande eller om det är så vet jag inte.

Jag fick inte igång laddning i Mölndal, Falkenberg och Tindered har fungerat.

Som sagt, man har blivit bortskämd och van vid att laddning fungerar klanderfritt och är gratis efter många år med Tesla.

Men i övrigt en riktigt trevlig bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nya V4 superchargers verkar funka
Äldre V2 funkar också (Max 85kW)
V3 (vanligast) funkar inte stabilt just nu, dock funkar det i USA... Så.kag tror att det löser sig på sikt.
Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.
Jag har faktiskt sett en positiv rapport av EV9 laddning från en V3 supercharger (Nacka). Så det finns hopp att det blir likadant på alla andra snart..

Ang. Version. V2 laddarna kommer synas som Max 150kW i appen

Håller helt med on Laddporten... Hur svårt kan det vara att ha det på förarsidan istället? Speciellt med tanke på att KIA har nu avtal med Tesla i USA för att de ska byta till deras NACS connector and kunna använda alla Superchargers där...
Laddporten skall sitta på höger sida vid högertrafik, det är Tesla som valt fel sida.
20230907_122029.jpg

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 10:09
av eloon
mikebike skrev: 14 jan 2024 09:47
eloon skrev: 13 jan 2024 22:26
Castro90 skrev: 13 jan 2024 22:23
eloon skrev:
Castro90 skrev: 13 jan 2024 16:49

För mig fungerar det bra på de gamla laddarna,
De med två kablar, CCS och typ2 special för tidigare Teslor. Men har haft lite problem med de nya med bara en kabel. Jag har glömt vad de olika versionerna heter.

Sen om detta bara är ett sammanträffande eller om det är så vet jag inte.

Jag fick inte igång laddning i Mölndal, Falkenberg och Tindered har fungerat.

Som sagt, man har blivit bortskämd och van vid att laddning fungerar klanderfritt och är gratis efter många år med Tesla.

Men i övrigt en riktigt trevlig bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nya V4 superchargers verkar funka
Äldre V2 funkar också (Max 85kW)
V3 (vanligast) funkar inte stabilt just nu, dock funkar det i USA... Så.kag tror att det löser sig på sikt.
Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.
Jag har faktiskt sett en positiv rapport av EV9 laddning från en V3 supercharger (Nacka). Så det finns hopp att det blir likadant på alla andra snart..

Ang. Version. V2 laddarna kommer synas som Max 150kW i appen

Håller helt med on Laddporten... Hur svårt kan det vara att ha det på förarsidan istället? Speciellt med tanke på att KIA har nu avtal med Tesla i USA för att de ska byta till deras NACS connector and kunna använda alla Superchargers där...
Laddporten skall sitta på höger sida vid högertrafik, det är Tesla som valt fel sida.
20230907_122029.jpg
Rätt eller fel, det som spelar roll i verkligheten är att bilen är kompatibel med världens mest utbredd och smidig laddnätverket.

De-facto standard trumfar "rätt" standard.

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 10:22
av mikebike
eloon skrev: 14 jan 2024 10:09
mikebike skrev: 14 jan 2024 09:47
eloon skrev: 13 jan 2024 22:26
Castro90 skrev: 13 jan 2024 22:23
eloon skrev:

Nya V4 superchargers verkar funka
Äldre V2 funkar också (Max 85kW)
V3 (vanligast) funkar inte stabilt just nu, dock funkar det i USA... Så.kag tror att det löser sig på sikt.
Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.
Jag har faktiskt sett en positiv rapport av EV9 laddning från en V3 supercharger (Nacka). Så det finns hopp att det blir likadant på alla andra snart..

Ang. Version. V2 laddarna kommer synas som Max 150kW i appen

Håller helt med on Laddporten... Hur svårt kan det vara att ha det på förarsidan istället? Speciellt med tanke på att KIA har nu avtal med Tesla i USA för att de ska byta till deras NACS connector and kunna använda alla Superchargers där...
Laddporten skall sitta på höger sida vid högertrafik, det är Tesla som valt fel sida.
20230907_122029.jpg
Rätt eller fel, det som spelar roll i verkligheten är att bilen är kompatibel med världens mest utbredd och smidig laddnätverket.

De-facto standard trumfar "rätt" standard.
Nä, det som är viktigt att bilen funkar där man laddar oftast. Hur många laddar nästan uteslutande på SuC?
Jag var tvungen att köpa en 7,5 meters laddkabel och dra den över bilen för att kunna ladda vid min närmaste laddstolpe.
Min bild är från Stockholms innerstad där det finns massor av laddstolpar utefter gatorna.

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 10:30
av R_Edvinsson
eloon skrev: 14 jan 2024 10:09
mikebike skrev: 14 jan 2024 09:47
eloon skrev: 13 jan 2024 22:26
Castro90 skrev: 13 jan 2024 22:23
eloon skrev:

Nya V4 superchargers verkar funka
Äldre V2 funkar också (Max 85kW)
V3 (vanligast) funkar inte stabilt just nu, dock funkar det i USA... Så.kag tror att det löser sig på sikt.
Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.
Jag har faktiskt sett en positiv rapport av EV9 laddning från en V3 supercharger (Nacka). Så det finns hopp att det blir likadant på alla andra snart..

Ang. Version. V2 laddarna kommer synas som Max 150kW i appen

Håller helt med on Laddporten... Hur svårt kan det vara att ha det på förarsidan istället? Speciellt med tanke på att KIA har nu avtal med Tesla i USA för att de ska byta till deras NACS connector and kunna använda alla Superchargers där...
Laddporten skall sitta på höger sida vid högertrafik, det är Tesla som valt fel sida.
20230907_122029.jpg
Rätt eller fel, det som spelar roll i verkligheten är att bilen är kompatibel med världens mest utbredd och smidig laddnätverket.

De-facto standard trumfar "rätt" standard.
För 800v bilar lockar ändå inte V2-3 laddare pga deras ganska usla laddhastighet oavsett på denna typ av plattform.

Och får tesla och Kia hop detta och man behöver ”nödladda” spelar platsen på laddporten mindre roll då även dessa bilar går alldeles utmärkt att backa in så de når kabeln. ✌️

Det konstiga är bara hur V4 även den kan vara inkompatibel med 800v bilar, oavsett vart luckan sitter.

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 15:30
av Matte
Härligt att ljuden går att få bort (i varje fall för den nuvarande resan) enkelt. Stör mig inte speciellt om det är några knapptryckningar, och misstänker att dom kommer kunna lösa det ännu bättre någon gång i framtiden.

Måste åka och få en offert och kolla vad dom säger om laddningen, kanske att jag kan få in en klausul i köpekontraktet om att jag inte måste hämta ut bilen om det inte fungerar. Men låter lovande detta :D

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 16:50
av MrRun
R_Edvinsson skrev: 14 jan 2024 10:30
eloon skrev: 14 jan 2024 10:09
mikebike skrev: 14 jan 2024 09:47
eloon skrev: 13 jan 2024 22:26
Castro90 skrev: 13 jan 2024 22:23

Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.
Jag har faktiskt sett en positiv rapport av EV9 laddning från en V3 supercharger (Nacka). Så det finns hopp att det blir likadant på alla andra snart..

Ang. Version. V2 laddarna kommer synas som Max 150kW i appen

Håller helt med on Laddporten... Hur svårt kan det vara att ha det på förarsidan istället? Speciellt med tanke på att KIA har nu avtal med Tesla i USA för att de ska byta till deras NACS connector and kunna använda alla Superchargers där...
Laddporten skall sitta på höger sida vid högertrafik, det är Tesla som valt fel sida.
20230907_122029.jpg
Rätt eller fel, det som spelar roll i verkligheten är att bilen är kompatibel med världens mest utbredd och smidig laddnätverket.

De-facto standard trumfar "rätt" standard.
För 800v bilar lockar ändå inte V2-3 laddare pga deras ganska usla laddhastighet oavsett på denna typ av plattform.

Och får tesla och Kia hop detta och man behöver ”nödladda” spelar platsen på laddporten mindre roll då även dessa bilar går alldeles utmärkt att backa in så de når kabeln. ✌️

Det konstiga är bara hur V4 även den kan vara inkompatibel med 800v bilar, oavsett vart luckan sitter.
Jag tycker det är rätt ok att ladda på SuC nu sen Tesla åtgärdat problemet på V3 och V4. Laddade nyligen 20-80 på 30 min, 20-90 på 40 min med min Ioniq 5. Ligger stabilt på 96-97kW till 80% . SuC blir perfekt som komplement eller vid matstopp. 🙂
Just EV9 verkar de inte stödja riktigt på V3 ännu dock, plus att det blir lite lägre effekt än för I5 och EV6 på V2 och V4.

Re: Kia EV9

Postat: 14 jan 2024 20:10
av DanneLKPG
R_Edvinsson skrev: 14 jan 2024 10:30
eloon skrev: 14 jan 2024 10:09
mikebike skrev: 14 jan 2024 09:47
eloon skrev: 13 jan 2024 22:26
Castro90 skrev: 13 jan 2024 22:23

Tack för svar, då är det inte bara min bil som krånglar. Kändes som att jag hade hittat ett mönster för när det fungerade. Får hoppas att det löser sig framöver.

Kan jag se i appen vilken version det är på laddarna?


Sen är det smått irriterande att platsen för laddluckan inte är standardiserad. Känns inte bra att blockera på supercharger som Kian mfl. Behöver göra.
Jag har faktiskt sett en positiv rapport av EV9 laddning från en V3 supercharger (Nacka). Så det finns hopp att det blir likadant på alla andra snart..

Ang. Version. V2 laddarna kommer synas som Max 150kW i appen

Håller helt med on Laddporten... Hur svårt kan det vara att ha det på förarsidan istället? Speciellt med tanke på att KIA har nu avtal med Tesla i USA för att de ska byta till deras NACS connector and kunna använda alla Superchargers där...
Laddporten skall sitta på höger sida vid högertrafik, det är Tesla som valt fel sida.
20230907_122029.jpg
Rätt eller fel, det som spelar roll i verkligheten är att bilen är kompatibel med världens mest utbredd och smidig laddnätverket.

De-facto standard trumfar "rätt" standard.
För 800v bilar lockar ändå inte V2-3 laddare pga deras ganska usla laddhastighet oavsett på denna typ av plattform.

Och får tesla och Kia hop detta och man behöver ”nödladda” spelar platsen på laddporten mindre roll då även dessa bilar går alldeles utmärkt att backa in så de når kabeln. ✌️

Det konstiga är bara hur V4 även den kan vara inkompatibel med 800v bilar, oavsett vart luckan sitter.

V4 är i dagsläget V3 med annat yttre och längre kabel. Tyvärr alltså fortfarande bara en 400V-laddare.

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 09:48
av point1
Finns det något lastgaller man kan ha om man bara skulle vilja ha den som 5-sits (dvs bakersta raden konstant nere)?

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 11:33
av Dj Mastergrind
Och en annan fråga. Bilen har en start/stopp knapp bakom ratten eller hur? Går det att lägga in så man kan använda fingeravtrycksläsaren för att starta bilen?

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 12:00
av eloon
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 11:33
Och en annan fråga. Bilen har en start/stopp knapp bakom ratten eller hur? Går det att lägga in så man kan använda fingeravtrycksläsaren för att starta bilen?
Start/Stopp behövs i alla fall.

Fingerprint används bara för att "logga in" in din profil. Helt irrelevant enligt mig, bilen borde veta vem det är baserad på vilken nyckel som används, men så långt har inte KIA kommit på mjukvaran....

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 12:02
av eloon
point1 skrev: 15 jan 2024 09:48
Finns det något lastgaller man kan ha om man bara skulle vilja ha den som 5-sits (dvs bakersta raden konstant nere)?
https://www.forenadebil.com/produkt/mim ... rier-hr-m/

Länkas från EV9 tillbehör sidan.
Kanske?

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 12:14
av Dj Mastergrind
eloon skrev: 15 jan 2024 12:00
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 11:33
Och en annan fråga. Bilen har en start/stopp knapp bakom ratten eller hur? Går det att lägga in så man kan använda fingeravtrycksläsaren för att starta bilen?
Start/Stopp behövs i alla fall.

Fingerprint används bara för att "logga in" in din profil. Helt irrelevant enligt mig, bilen borde veta vem det är baserad på vilken nyckel som används, men så långt har inte KIA kommit på mjukvaran....
Trist. Men den ställer om stolen och speglar beroende på vilken nyckel man öppnar med?

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 12:27
av eloon
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 12:14
eloon skrev: 15 jan 2024 12:00
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 11:33
Och en annan fråga. Bilen har en start/stopp knapp bakom ratten eller hur? Går det att lägga in så man kan använda fingeravtrycksläsaren för att starta bilen?
Start/Stopp behövs i alla fall.

Fingerprint används bara för att "logga in" in din profil. Helt irrelevant enligt mig, bilen borde veta vem det är baserad på vilken nyckel som används, men så långt har inte KIA kommit på mjukvaran....
Trist. Men den ställer om stolen och speglar beroende på vilken nyckel man öppnar med?
Haha, you wish 😂

Assigning keys to driver profiles? Denna avancerade tekniken har inte nått Korea.

Seriöst. Bilen är inte smart. Förardörren har 2 knappar för presets, varje profil kan ha 2 presets, men du måste välja profil på skärmen.

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 12:46
av Matte
point1 skrev: 15 jan 2024 09:48
Finns det något lastgaller man kan ha om man bara skulle vilja ha den som 5-sits (dvs bakersta raden konstant nere)?
Detta undrar jag också över!

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 14:40
av Dj Mastergrind
eloon skrev: 15 jan 2024 12:27
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 12:14
eloon skrev: 15 jan 2024 12:00
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 11:33
Och en annan fråga. Bilen har en start/stopp knapp bakom ratten eller hur? Går det att lägga in så man kan använda fingeravtrycksläsaren för att starta bilen?
Start/Stopp behövs i alla fall.

Fingerprint används bara för att "logga in" in din profil. Helt irrelevant enligt mig, bilen borde veta vem det är baserad på vilken nyckel som används, men så långt har inte KIA kommit på mjukvaran....
Trist. Men den ställer om stolen och speglar beroende på vilken nyckel man öppnar med?
Haha, you wish 😂

Assigning keys to driver profiles? Denna avancerade tekniken har inte nått Korea.

Seriöst. Bilen är inte smart. Förardörren har 2 knappar för presets, varje profil kan ha 2 presets, men du måste välja profil på skärmen.
Så om stolen står helt fel för mig och jag ska köra, räcker det med att jag trycker på min preset på förardörren för att få stolen rätt? Eller måste jag välja något på skärmen också?

Re: Kia EV9

Postat: 15 jan 2024 15:11
av dstr
Saknar Ev9 soft close?

Eller finns det i något utrustningspaket?

Re: Kia EV9

Postat: 16 jan 2024 18:19
av eloon
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 14:40
eloon skrev: 15 jan 2024 12:27
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 12:14
eloon skrev: 15 jan 2024 12:00
Dj Mastergrind skrev: 15 jan 2024 11:33
Och en annan fråga. Bilen har en start/stopp knapp bakom ratten eller hur? Går det att lägga in så man kan använda fingeravtrycksläsaren för att starta bilen?
Start/Stopp behövs i alla fall.

Fingerprint används bara för att "logga in" in din profil. Helt irrelevant enligt mig, bilen borde veta vem det är baserad på vilken nyckel som används, men så långt har inte KIA kommit på mjukvaran....
Trist. Men den ställer om stolen och speglar beroende på vilken nyckel man öppnar med?
Haha, you wish 😂

Assigning keys to driver profiles? Denna avancerade tekniken har inte nått Korea.

Seriöst. Bilen är inte smart. Förardörren har 2 knappar för presets, varje profil kan ha 2 presets, men du måste välja profil på skärmen.
Så om stolen står helt fel för mig och jag ska köra, räcker det med att jag trycker på min preset på förardörren för att få stolen rätt? Eller måste jag välja något på skärmen också?
Knappen räcker. Du behöver inte vänta till att bli klämd.