Audi Q6 etron
Postat: 26 jul 2023 10:45
Nu börjar det närma sig.
Du menar att den skulle bli billigare än ID4, Enyaq etc?
Inte på bredden, men det är definitivt inte dåligt med plats på längden. Sitter jag bakom mig själv då har jag hur mycket fritt som helst mellan knäna och ryggstödet (är dock bara 176cm).
Nä visst, det är lite mer benutrymme. Men Thomas är 189 och får gott och väl plats även i Q6. Behöver man verkligen mer? Bredd är väl mer användbart isf.
Mer än Q6an iaf för där får knappt Thomas plats!taliz skrev: ↑26 jul 2023 22:28Nä visst, det är lite mer benutrymme. Men Thomas är 189 och får gott och väl plats även i Q6. Behöver man verkligen mer? Bredd är väl mer användbart isf.
Min vilda gissning är att de kommer starta med att lansera S eller kanske t.o.m. RS-modeller av Q6.eldbollen skrev: ↑30 aug 2023 14:57Har läst på detta forum i flera år men nu får det bli dags att göra första inlägget. Jag har följt utvecklingen av A- och Q6 etron länge men jag är nyfiken på hur priset kommer utveckla sig, speciellt för Q6.
I dagarna såg jag att Audi Malmö la ut en Q8 55 etron Proline för ~9500kr/månad (privatleasing) alt 829k (kan vara 50 men de har skrivit 55), samtidigt ser man Q4 40-50 för 8-10k/månad (~600-850k), beroende på utrustningspaket. Privatleasingen beror givetvis på ränteläget etc men jag får inte ihop det ändå, Q4 är svindyra och Q8 etron förhållandevis billiga, hur ska Q6 få plats däremellan? Och vem tar en Q4 framför en Q8 till samma pris? Proline på Q8 är helt ok utrustningsmässigt, även om Proline Advance är att föredra såklart.
Ni förstår säkert vart jag vill komma. Kommer priserna på Q4 sänkas eller kommer priserna på Q8 höjas, för att göra plats för Q6? Någon som hört något från någon handlare? Tror och hoppas att Q6 är bland det bästa Audi har levererat på länge.
Känns konstigt när dom precis uppdaterat Q8? Dom vill väl kräma ur den uppdateringen i ett antal år.taliz skrev: ↑30 aug 2023 15:03Min vilda gissning är att de kommer starta med att lansera S eller kanske t.o.m. RS-modeller av Q6.eldbollen skrev: ↑30 aug 2023 14:57Har läst på detta forum i flera år men nu får det bli dags att göra första inlägget. Jag har följt utvecklingen av A- och Q6 etron länge men jag är nyfiken på hur priset kommer utveckla sig, speciellt för Q6.
I dagarna såg jag att Audi Malmö la ut en Q8 55 etron Proline för ~9500kr/månad (privatleasing) alt 829k (kan vara 50 men de har skrivit 55), samtidigt ser man Q4 40-50 för 8-10k/månad (~600-850k), beroende på utrustningspaket. Privatleasingen beror givetvis på ränteläget etc men jag får inte ihop det ändå, Q4 är svindyra och Q8 etron förhållandevis billiga, hur ska Q6 få plats däremellan? Och vem tar en Q4 framför en Q8 till samma pris? Proline på Q8 är helt ok utrustningsmässigt, även om Proline Advance är att föredra såklart.
Ni förstår säkert vart jag vill komma. Kommer priserna på Q4 sänkas eller kommer priserna på Q8 höjas, för att göra plats för Q6? Någon som hört något från någon handlare? Tror och hoppas att Q6 är bland det bästa Audi har levererat på länge.
Dvs priser över vanliga Q8.
Sen kommer de skruva ner Q8-produktionen och sälja "vanliga" Q6 i dess ställe.
”Uppdateringen” var ju verkligen minimal. Nya celler i samma batteripack typ.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑30 aug 2023 15:41Känns konstigt när dom precis uppdaterat Q8? Dom vill väl kräma ur den uppdateringen i ett antal år.taliz skrev: ↑30 aug 2023 15:03Min vilda gissning är att de kommer starta med att lansera S eller kanske t.o.m. RS-modeller av Q6.eldbollen skrev: ↑30 aug 2023 14:57Har läst på detta forum i flera år men nu får det bli dags att göra första inlägget. Jag har följt utvecklingen av A- och Q6 etron länge men jag är nyfiken på hur priset kommer utveckla sig, speciellt för Q6.
I dagarna såg jag att Audi Malmö la ut en Q8 55 etron Proline för ~9500kr/månad (privatleasing) alt 829k (kan vara 50 men de har skrivit 55), samtidigt ser man Q4 40-50 för 8-10k/månad (~600-850k), beroende på utrustningspaket. Privatleasingen beror givetvis på ränteläget etc men jag får inte ihop det ändå, Q4 är svindyra och Q8 etron förhållandevis billiga, hur ska Q6 få plats däremellan? Och vem tar en Q4 framför en Q8 till samma pris? Proline på Q8 är helt ok utrustningsmässigt, även om Proline Advance är att föredra såklart.
Ni förstår säkert vart jag vill komma. Kommer priserna på Q4 sänkas eller kommer priserna på Q8 höjas, för att göra plats för Q6? Någon som hört något från någon handlare? Tror och hoppas att Q6 är bland det bästa Audi har levererat på länge.
Dvs priser över vanliga Q8.
Sen kommer de skruva ner Q8-produktionen och sälja "vanliga" Q6 i dess ställe.
Hänger inte med på hur du menar.. höjer handlaren restvärdet får ju dom betala det i slutändan ändå? Då har man ju inte sänkt priset utan att egentligen göra det.OvePaHornet skrev: ↑30 aug 2023 17:18Genom privatleasing är det möjligt att sänka priset (till kund) utan att egentligen göra det, detta genom att justera restvärdet. Man vill inte sänka priserna så därför tar man till dessa knep för att få ut bilar utan att sänka begagnatmarknaden.
Tror du missförstår. Han menar vs att officiellt sänka priset från tex 850k till 699k. Då ser det ju ut som det är ”rea” på modellen och befintliga ägare kan bli sura, andrahandsvärdet droppar etc.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑30 aug 2023 17:44Hänger inte med på hur du menar.. höjer handlaren restvärdet får ju dom betala det i slutändan ändå? Då har man ju inte sänkt priset utan att egentligen göra det.OvePaHornet skrev: ↑30 aug 2023 17:18Genom privatleasing är det möjligt att sänka priset (till kund) utan att egentligen göra det, detta genom att justera restvärdet. Man vill inte sänka priserna så därför tar man till dessa knep för att få ut bilar utan att sänka begagnatmarknaden.
9500:-/mån är utan utrustning och enbart 1000 mil per år. Kör du 2000 mil och vill ha lite utrustning så pratar vi 12-13 tkr i månaden minst.eldbollen skrev: ↑30 aug 2023 14:57Har läst på detta forum i flera år men nu får det bli dags att göra första inlägget. Jag har följt utvecklingen av A- och Q6 etron länge men jag är nyfiken på hur priset kommer utveckla sig, speciellt för Q6.
I dagarna såg jag att Audi Malmö la ut en Q8 55 etron Proline för ~9500kr/månad (privatleasing) alt 829k (kan vara 50 men de har skrivit 55), samtidigt ser man Q4 40-50 för 8-10k/månad (~600-850k), beroende på utrustningspaket. Privatleasingen beror givetvis på ränteläget etc men jag får inte ihop det ändå, Q4 är svindyra och Q8 etron förhållandevis billiga, hur ska Q6 få plats däremellan? Och vem tar en Q4 framför en Q8 till samma pris? Proline på Q8 är helt ok utrustningsmässigt, även om Proline Advance är att föredra såklart.
Ni förstår säkert vart jag vill komma. Kommer priserna på Q4 sänkas eller kommer priserna på Q8 höjas, för att göra plats för Q6? Någon som hört något från någon handlare? Tror och hoppas att Q6 är bland det bästa Audi har levererat på länge.
Jaha ok då hänger jag med.. det var ”utan att egentligen göra det” jag inte förstod.taliz skrev: ↑30 aug 2023 17:48Tror du missförstår. Han menar vs att officiellt sänka priset från tex 850k till 699k. Då ser det ju ut som det är ”rea” på modellen och befintliga ägare kan bli sura, andrahandsvärdet droppar etc.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑30 aug 2023 17:44Hänger inte med på hur du menar.. höjer handlaren restvärdet får ju dom betala det i slutändan ändå? Då har man ju inte sänkt priset utan att egentligen göra det.OvePaHornet skrev: ↑30 aug 2023 17:18Genom privatleasing är det möjligt att sänka priset (till kund) utan att egentligen göra det, detta genom att justera restvärdet. Man vill inte sänka priserna så därför tar man till dessa knep för att få ut bilar utan att sänka begagnatmarknaden.
Sänker man privatleasingpriset så får ju kunden betala ett lägre pris utan de bieffekterna.
Av intresse, vad låg dom bilarna på i runda slängar?jonasl skrev: ↑30 aug 2023 21:54Så gjorde man ju även med gamla eTron 50 och 55 som gick att leasa helt orimligt billigt. Dopade dessutom det hela med 24 mån avtal att slå ut 70k bonus på. Men en stor del av den låga kostnaden berodde på att de garanterade ett väldigt högt restvärde som Audi tog risken för.