Re: Artikel i media
Postat: 26 sep 2017 10:08
Kul läsning som sagt var! Skulle vara intressant att se hans namne ta Toyota Mirai på samma tur... Men verkar som även Matson kanske har insett vad som gäller i framtiden. Lät på videon som Håkan Nilsson var lite ledsen på slutet av videon då han är påväg från Tyskland påväg till Sverige där han skulle vara tvungen att lämna ifrån sig bilen...bullen skrev:
Ja jäklar det var trevlig läsningbullen skrev:
Bjelke skrev:https://www.va.se/nyheter/2017/09/27/su ... gen-elbil/
Japp, Tesla skakar rejält av skräck....not.....
Vilka jäkla sopor det jobbar på Veckans Affärer. Rubriksättning är enbart clickbait. Artikeln har ingenting med Tesla att göra.Teslas värsta mardröm
Hehe, jag kan intyga att det går rätt bra med en i3a också. Utan större ansträngning kan tilläggasKulingen skrev:- Resa Det går att köra elbil till Skandinadiens nordligaste punkt – med viss ansträngning. Vi körde en Tesla Model S till Nordkap.
Med det sagt, kan det vara värt att påpeka hur himla fort utvecklingen verkligen går. Det märks tydligt när man ser Björns reseskildring. Hans resa var en stor inspiration inför min egen tripp. Jag tror inte ens vi ”upplysta” elbilister alltid tänker på hur mycket som har hänt de senaste åren. Björns resa var inte helt enkel med en P85. Nu i somras, 3år senare, kunde jag surfa på snabbladdare nästan hela vägen till världens ände, Nordkap, med en sketen i3a. 480 mil på en vecka. Och nej, inget fusk med Rex.Wilson skrev:Hehe, jag kan intyga att det går rätt bra med en i3a också. Utan större ansträngning kan tilläggasKulingen skrev:- Resa Det går att köra elbil till Skandinadiens nordligaste punkt – med viss ansträngning. Vi körde en Tesla Model S till Nordkap.
Vår uttalade ambition är att bli världsledande på eldrift.
HerrNilsson skrev:I dagens DN var det med en helt egen bilaga från VW. "Vi elektrifierar Sverige."
Dom beskriver sina laddbara bilar samt lite om vad som komma skall med kommande elbilar (om ett par-tre år... )
Dom skriver bl.a.Vår uttalade ambition är att bli världsledande på eldrift.
Ehm..var nånstans läste du att jag hånade VW?? Jag tycker det är kanon att dom både har befintliga modeller och kommer med fler. Blev glad över att se att dom verkligen satsar på detta och annonserar stort i en av steriges största tidningar. Vi har ju t.o.m. själva en e-Golf i familjen som andrabil och jag har ett gäng kollegor som skaffat Passat-hybriden och jag tycker den är kanon. Så mer VW-vänlig Tesla-ägare får du nog leta efter.Verdi skrev:HerrNilsson skrev:I dagens DN var det med en helt egen bilaga från VW. "Vi elektrifierar Sverige."
Dom beskriver sina laddbara bilar samt lite om vad som komma skall med kommande elbilar (om ett par-tre år... )
Dom skriver bl.a.Jag fick den också. Tycker du har fel som hånar VW för de har ett antal verkligt användbara och populära modeller redan idag. Både e-Golf och Passat GTE är bra och hyfsat prisvärda bilar. Det var nån som tog upp att med en laddhybrid så kan du köra kanske 75% av milen på el med ett batteri som bara är en bråkdel av vad Tesla har. Vad är det på? 9 kWh?Vår uttalade ambition är att bli världsledande på eldrift.
Om nu batterier är en trång sektor så KAN MAN argumentera för att miljönyttan av 8-10 Passat GTE är större än för 1 (EN!) Tesla.
Ja, självklart kommer de göra det. Volkswagen är ett företag som i denna kapitalistiska värld har som uppgift att tjäna så mycket pengar som möjligt utan att bryta lagen. (vilket de tyvärr gjorde i USA, men var utsläppen över europeiska gränserna?)Kulingen skrev:Frågan är inte hur många WW bilar som ersätter en Tesla, en Tesla kommer alltid vara en Tesla jag tror inte den kommer kunna bli en bil för alla men däremot kommer antalet att öka pga T3. Men något som borde diskuteras mera är då WW dubbelmoral att man fortfarande ska köpa deras dieslar så dom har råd med att utveckla batteribilarna. Vad jag anser och tror är ju att WW kommer överleva oavsett om vi köper deras dieselbilar ej det som gäller är ju som för alla bolag att aktieägarna vill ha så mycket utdelning som möjligt. Så länge dom kan sälja sina diesel/bensin bilar kommer dom göra det.
Har själv dubbelmoral eftersom jag väljer själv vad jag tycker är bra eller ej. Typ jag är dålig på återvinning men tar ofta trappor istället för hiss. Tar kyckling istället för nöt. Men jag är för bekväm av mig att vara 100% miljövän men tillverkar ju en massa Twh CO2 fri el på jobbet varje år.Verdi skrev:Ja, självklart kommer de göra det. Volkswagen är ett företag som i denna kapitalistiska värld har som uppgift att tjäna så mycket pengar som möjligt utan att bryta lagen. (vilket de tyvärr gjorde i USA, men var utsläppen över europeiska gränserna?)Kulingen skrev:Frågan är inte hur många WW bilar som ersätter en Tesla, en Tesla kommer alltid vara en Tesla jag tror inte den kommer kunna bli en bil för alla men däremot kommer antalet att öka pga T3. Men något som borde diskuteras mera är då WW dubbelmoral att man fortfarande ska köpa deras dieslar så dom har råd med att utveckla batteribilarna. Vad jag anser och tror är ju att WW kommer överleva oavsett om vi köper deras dieselbilar ej det som gäller är ju som för alla bolag att aktieägarna vill ha så mycket utdelning som möjligt. Så länge dom kan sälja sina diesel/bensin bilar kommer dom göra det.
Exakt samma sak gäller bilköpare. Så länge bensin och diesel är billigast och smidigast så är det inget fel att köpa en sån.
Förändringen MÅSTE komma från samhället via lagar, straffskatter och subventioner. Politiker och lagstiftare. Det är redan påbörjat för biltillverkarna har redan utsläppsmål att förhålla sig till. Utsläppsmål som faktiskt krävt en stor andel dieselbilar fram till nu. Att på nåt sätt tro att moral och god vilja räcker för att åstadkomma en förändring är tyvärr naivt. Det finns alldeles för många som inte är besjälade av detta. Inte ens här på Tesla-forumet verkar folk villiga att ge upp saker som de uppskattar. Vare sig det är flygresor eller kött...
Jag har själv två elbilar eftersom jag tycker jag får mer för pengarna än om jag köpt fossilbilar. Tack vare statens subventioner alltså.
Men om du är ny i matchen – och matchen dessutom spelas nådens år 2017?
Hur byggs ett varumärke då?
Med traditionella hästkrafter, lockade ur en konventionell förbränningsmotor?
Själv skulle jag satsa på ett mycket modernare koncept, kort sagt en elbil eller åtminstone en bil med ett betydande mått av elektrifiering
Men vid resans slut är detta ändå en bil som blickar bakåt – snarare än pekar framåt.
Nu har Lexus visst ändrat sig, de ska framöver satsa på el och vätgasbilar istället för vanliga hybrider framöver för att kunna nå kommande utsläppskrav.danni skrev:Jag har också roat mig med det här, att både Toyota och Lexus försöker pusha på att det skulle vara en fördel att batterierna inte går att ladda med förnybar el.Bjelke skrev:Inte heller en artikel men la mörke till en "detalj" i Toyotas reklam för en hybrid (Yaris tror jag det var),
där dom betonade att den inte behöver laddas ........ nä men vad i helvete lixom, nu får dom väl
ge sig iaf... Ja jag säger då det...
Fast de verkar ju också överge att sälja bilar över huvudtaget...vigge50 skrev:Nu har Lexus visst ändrat sig, de ska framöver satsa på el och vätgasbilar istället för vanliga hybrider framöver för att kunna nå kommande utsläppskrav.
http://teknikensvarld.se/lexus-overger- ... en-539884/