Sida 1 av 2

Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 11:59
av port513
Om jag måste välja ordning på mina tillbehör så blir det

Full Autopilot
Vinterpaket
AWD
Och sen möjligen annat lull lull

Hur ser era prioplaner ut?

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 12:03
av Bjelke
Väntar tills designstudion öppnas och väljer efter det som kommer då :D

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 12:09
av lator
Mina val blir nog:

1: Ratt
2: Hjul
3: Drivlina
4: Kaross (med tak)...


Klarar mig utan autopilot, uppvärmda baksäten, fyrhjulsdrift, 100 mils räckvidd (räcker med de utlovade 30), självöppnande dörrar, glastak i valfri färg och med solskydd...

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 12:25
av Vidio
port513 skrev:
Om jag måste välja ordning på mina tillbehör så blir det

Full Autopilot
Vinterpaket
AWD
Och sen möjligen annat lull lull

Hur ser era prioplaner ut?
AWD
Autopilot
Skinnklädsel
Panoramatak (om nu inte det är standard)
.
.
.
.
Vinterpaket, vilket nog är det sista jag skulle lägga till. :D

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 12:33
av bonath
Nuuuu...

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 13:30
av Kalle
Supercharging
Halv autopilot, (samma som S i dag)
Vinterpaketet

Kanske ett större batteri

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 13:33
av port513
Kalle skrev:
Supercharging
Halv autopilot, (samma som S i dag)
Vinterpaketet

Kanske ett större batteri
Ingår inte supercharge redan i Model 3?
Vad man kan läsa ska ju även hårdvaran för full autopilot ingå men man vet aldrig förrän vi kan konfigurera våra bilar.

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 13:36
av Kalle
port513 skrev:
Kalle skrev:
Supercharging
Halv autopilot, (samma som S i dag)
Vinterpaketet

Kanske ett större batteri
Ingår inte supercharge redan i Model 3?
Vad man kan läsa ska ju även hårdvaran för full autopilot ingå men man vet aldrig förrän vi kan konfigurera våra bilar.
Nja, den ingår men man får förmodligen betala för varje laddning. Jag hoppas på ett "alltid gratis" tillval på 20k som tesla hadde för den billigaste model s i början.

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 13:58
av port513
lator skrev:
Mina val blir nog:

1: Ratt
2: Hjul
3: Drivlina
4: Kaross (med tak)...


Klarar mig utan autopilot, uppvärmda baksäten, fyrhjulsdrift, 100 mils räckvidd (räcker med de utlovade 30), självöppnande dörrar, glastak i valfri färg och med solskydd...
Jag hoppas ratt och hjul samt drivlina och kaross inte är tillval ;)

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 14:16
av port513
Tänker man så så är ju klart SuC engångskostnad bra, jag kör förbi en SuC varje dag så som mitt uppdrag är nu.

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 15:45
av Feddan
1. Räckvidd.
2. Komfort.
3. Snabbhet :)

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 17:33
av e5m1r
Teknik
Teknik
Teknik

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 19:20
av Dannei
En helt solklar prio för mig definitivt före autopilot och annat lull lull är att den är komfortabel annars går den bort direkt. Så riktigt bra stolar, även för långa resor är en vital del annars går det inte, sen bör den klara 30 mil vid normal körning också, dvs tillåten hastighet. Armstöd klarar jag mig inte utan heller, och inte ett sådant som på en V V60 där bara halva armbågen får plats utan ett ARMSTÖD ;)

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 19:28
av port513
Dannei skrev:
En helt solklar prio för mig definitivt före autopilot och annat lull lull är att den är komfortabel annars går den bort direkt. Så riktigt bra stolar, även för långa resor är en vital del annars går det inte, sen bör den klara 30 mil vid normal körning också, dvs tillåten hastighet. Armstöd klarar jag mig inte utan heller, och inte ett sådant som på en V V60 där bara halva armbågen får plats utan ett ARMSTÖD ;)
Fast med full autopilot kan man ju gosa ner sig i baksätet (kanske inte på ett par år men ändå ;))

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 19:32
av Dannei
Jag gillar att köra :D Tyvärr kommer jag aldrig kunna hålla de hastigheter jag brukar med en el-bil men det är en prioritering man får göra, kommer få ändra kör-sätt minst sagt men det är det väl värt för miljön.

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 19:34
av LarsL
Vidio skrev:

.
.
.
Vinterpaket, vilket nog är det sista jag skulle lägga till. :D
Förstår inte riktigt oviljan emot vinterpaketet? Många skyller på förvärmning av bilen. Men jag uppskattar verkligen rattvärmen och rumpvärmen i baksätet på Leafen trots att den har schemalagd uppvärmning, vilket Tesla saknar(?).

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 20:13
av Vidio
LarsL skrev:
Vidio skrev:

.
.
.
Vinterpaket, vilket nog är det sista jag skulle lägga till. :D
Förstår inte riktigt oviljan emot vinterpaketet? Många skyller på förvärmning av bilen. Men jag uppskattar verkligen rattvärmen och rumpvärmen i baksätet på Leafen trots att den har schemalagd uppvärmning, vilket Tesla saknar(?).

Nog en fråga om preferens.
Jag använder uppvärmningen av bilen frekvent och skulle ha svårt att ha en bil utan den funktionen.
Stolsvärme fram använder jag i nödfall, och endast så kort som möjligt, då jag tycker det är en asäcklig känsla att sitta i en varm stol... :lol: Min flickvän är precis tvärtom och kan sitta i timmar med stolsvärmen på max, jag fattar inte hur hon står ut.
Med rattvärme är det samma sak. Jag har haft det på en tidigare bil och använde det aldrig, då jag även där ogillade den typen av värme jag fick i händerna. Någon gång när jag hade riktigt stelfrusna fingrar så var det faktiskt skönt minns jag, men det händer så larvigt sällan så jag kan knappast motivera ett köp enbart pga det.
Mina barn sitter på kuddar i några år till, å det är i princip bara de som sitter där bak, så värme i baksätet är verkligen att elda för kråkorna. :D

Med allt detta i åtanke så är vinterpaket det sista jag skulle lägg pengar på, men det är ju en fråga om tycke och smak.
Sen är jag en person som hellre har det lite kyligare runt mig än alldeles för varmt, för då får jag "panik". Kanske har något med saken att göra...

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 20:37
av pinussen
Hmm.. svårt med prioriteringen. Men det jag vill ha är autopilot, awd, luftfjädring, glastaket. Sen kanske större batteri om jag har råd. Kanske får prioritera awd och fjädring så jag kommer hem till huset :)

Skickat från min S40 via Tapatalk

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 20:49
av Jojje167
Större batteri
Awd
Dragkrok
Halv Autopilot
Ljudpaket


Det är mina om jag måste välja. Får det plats i budgeten så tar jag gärna allt. :)

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 22:21
av HelectriC
Prio: ALLT! För då blir det leverans snabbare.

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 02 nov 2016 23:18
av Java
Räckvidd
Ingen rymdskeppsliknande interiör
Byggkvalitet
Snabb

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 03 nov 2016 06:06
av mati

Kod: Markera allt

If (available (vettig_baklucka)) {
   Order (dragkrok);
} else {
   Wait ();
}

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 03 nov 2016 06:13
av port513
mati skrev:

Kod: Markera allt

If (available (vettig_baklucka)) {
   Order (dragkrok);
} else {
   Wait ();
}
Nice, en utvecklare ;)
Min prio förutom att Tesla är elbil är att den ska ha full autopilot, jag är svag för teknik jag ;)


/Henke

Re: Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 03 nov 2016 08:06
av Haglund
1. Så mycket autopilot det går att få
2. Utökat superchargernätverk
3. Lagomstort batteri (för att klara upp till sådär 25 ärliga mil)
4. Nya skojjiga funktioner jag inte kunde förutse
5. Problemfrihet
6. Tokrolig effekt
7. Kyla i sätena

Prio på egenskaper för Model 3

Postat: 04 nov 2016 08:28
av Surfaren
Jag räknar med att få spendera kanske 700k på min 3:a och hoppas detta ryms i budget:
Största batteriet (AWD lär hänga med då)
Prestanda
Skönaste stolarna
Dragkrok

Finns det utrymme kvar kan det bli mer godis. Nya Autopiloten kan jag inte säga något om idag, jag avvaktar tills jag ser lite vad den går för.