Sida 1 av 1

s85 från 2014

Postat: 24 jan 2017 17:18
av PHAWA
Vad tycker ni som kör S85 om er bil? Jag håller på titta på en från 2013 som är fulltutrustad. Hjälp mig att tänka :-) och dela med er av era erfarenheter!

Re: s85 från 2014

Postat: 24 jan 2017 17:55
av blincoln
Jag köpte en beggad S 2014 i höstas som gått 6000 mil och har inte ångrat det en sekund. AP är säkert suveränt men pengarna räcker inte till allt. En elbil som går att göra långresor med är det viktigaste!

Re: s85 från 2014

Postat: 24 jan 2017 19:35
av Bjelke
Kan vara bra att kolla om det finns garanti kvar och även se så att den är någorlunda fri från en massa besök
på verkstad för fixande av "envisa" fel :) tror dom flesta begagnade rullar på problemfritt...

Re: s85 från 2014

Postat: 24 jan 2017 20:41
av PHAWA
Vad har de dragits med för fel? Jag har en MX och den har bakdörrar som krånglar...

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 06:23
av e5m1r
Läckande tak
Vatten i baklyktor
Gamla UMC har lättare för fuktskada
Sen är det allmänt monteringsfel lister små triangel rutor dessa är dock inte specifika för pre AP

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 06:52
av Bjelke
DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla ;)

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 08:04
av Ragnarferdinand
Kolla att du fått en bottenplatta monterad under bilen. Det kom inte med alla -14. Men det ingår i deras åtgärdsprogram.


P84 - 2014

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 08:17
av Feddan
Bjelke skrev:
DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla ;)
För att förtydliga: DU = Drive Unit (själva motorn som driver bilen).

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 10:57
av HelectriC
Feddan skrev:
Bjelke skrev:
DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla ;)
För att förtydliga: DU = Drive Unit (själva motorn som driver bilen).
haha, läser man DU som ett pronomen, så blir det ju riktigt kul :D

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 11:26
av matbl
Jag har en S85 från 2014. Gått i stort sett felfritt (DU bytt när den började låta och lite småsaker fixade såklart). Ca 4000 mil.
Kommer ut till försäljning till sommaren då leasingen går ut... ;)

Visst är AP trevligt men vill man hitta en lite billigare Tesla så är det helt rätt att titta på 2013-2014 nu när de är några år.

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 12:05
av Bjelke
HelectriC skrev:
Feddan skrev:
Bjelke skrev:
DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla ;)
För att förtydliga: DU = Drive Unit (själva motorn som driver bilen).
haha, läser man DU som ett pronomen, så blir det ju riktigt kul :D
:lol: Ja precis! :)

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 13:57
av PHAWA
Ha, ha ja jag hann tänka till där DU...
Tack för alla tips, det är gott att vara en del av denna sekt ;)

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 14:14
av Bjelke
PHAWA skrev:
Ha, ha ja jag hann tänka till där DU...
Tack för alla tips, det är gott att vara en del av denna sekt ;)
Ja visst är det? :)

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 16:37
av PHAWA
Varmt och gott på nå´t vis :)

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 16:54
av PHAWA
Har de fått till passformen och reglage bättre på 2015 års S85?

Re: s85 från 2014

Postat: 25 jan 2017 17:33
av olarsson
PHAWA skrev:
Har de fått till passformen och reglage bättre på 2015 års S85?
Måste säga att jag inte håller med om spakarna. Tycker att de gamla är mera gedigna än de nya.
I övrigt är de nyare bilarna bättre. Mindre skrammel, bättre passning osv.
(Kör själv en bil tillverkad sommaren 2014.)