Kritik är bra!
Postat: 13 mar 2017 17:29
Några ord från en köpare som inte riktigt kom överens med konceptet Tesla...

Lär ju inte vara mkt bättre att sälja en BMW 750 efter 3 mån, säkert samma förlust.Jerker skrev:Gnällspik! Sämst är ju att sälja bilen så snart. Gör man det ska man inte beklaga sig över värdeförlusten.
Typ.HelectriC skrev:Lär ju inte vara mkt bättre att sälja en BMW 750 efter 3 mån, säkert samma förlust.Jerker skrev:Gnällspik! Sämst är ju att sälja bilen så snart. Gör man det ska man inte beklaga sig över värdeförlusten.
Om han har otur och hamnar bredvid någon annan som skall ladda ifrån tomt till 100%.hanty skrev:Fake? Det tar inte 1,5 t att ladda vid Supercharger...
Stämmer bra, jag har stått 1h25min som längst. (cellbalanseringen kan även lägga på ganska många minuter men det sker ju inte superofta lixom)kangru skrev:Om han har otur och hamnar bredvid någon annan som skall ladda ifrån tomt till 100%.hanty skrev:Fake? Det tar inte 1,5 t att ladda vid Supercharger...
Jo, om man räknar in tiden för resan dit och hem igen... och att du laddar till 100%hanty skrev:Fake? Det tar inte 1,5 t att ladda vid Supercharger...
En av de 3-5% så som inte skulle köpa elbil igen. Hade han haft en Rex på 34 hk så kunde han åkt som vanligt.lator skrev:Några ord från en köpare som inte riktigt kom överens med konceptet Tesla...![]()
Fast en poäng med elbil är ju att slippa åka som vanligt. Alltså slippa fossilmotorn. Har man en räckviddsförlängare har man inte en elbil utan en hybrid, låt vara med större andel batteri än de flesta laddhybrider.Swede1 skrev:En av de 3-5% så som inte skulle köpa elbil igen. Hade han haft en Rex på 34 hk så kunde han åkt som vanligt.lator skrev:Några ord från en köpare som inte riktigt kom överens med konceptet Tesla...![]()
Det är ju inte enbart fördelar att lägga till en REX eller med hybrid. Avgasmotorn kostar extra, tar inte så lite utrymme, kräver mer (dyrare) underhåll och service, bensinen man tankar måste förbrännas då den blir dålig med tiden och sedan får den inte gå igång hur som helst. Skulle inte vilja ha avgasmotorn igång på färjan, i garage eller längre tid i staden. Enda fördelen är att du kan få längre räckvidd som snabbt kan fyllas på med flytande bränsle.bylund skrev:Fast en poäng med elbil är ju att slippa åka som vanligt. Alltså slippa fossilmotorn. Har man en räckviddsförlängare har man inte en elbil utan en hybrid, låt vara med större andel batteri än de flesta laddhybrider.Swede1 skrev:En av de 3-5% så som inte skulle köpa elbil igen. Hade han haft en Rex på 34 hk så kunde han åkt som vanligt.lator skrev:Några ord från en köpare som inte riktigt kom överens med konceptet Tesla...![]()
Fast nog får ni erkänna att vissa saker har han lite rätt i? Materialval och inpassning? Premiumkänsla? Dock bör man nog jämföra med andra Amerikanska bilar...MangeT skrev:Klippet är pinsamt för honom inte för Tesla.
Att det skulle ta 1,5 timme att ladda på Supercharger för att ta sig 17 mil är ju en ren lögn om det inte är så att han ligger på mer än 530Wh per kilometer i snittförbrukning och då är han bra mycket värre än mig vilket jag tror är svårt i en 90D jämfört med P90D...Mickep skrev:orkar inte lyssna men av reaktionerna av vad jag tro han sa, så var han inte helt fel.
*för en bil på 1 miljon borde det vara mer premiumkänsla min kommentar: kan det nog vara, det är fler recensenter som är van vid hummersås som sagt likadant, tror att tesla snart kommer få bättre känsla interiörtmässigt i kommande versioner. (en från volvo har ju hoppat på, jag menar vad kan gå fel då...)
*det tar lång tid att ladda (1 .5 h) min kommentar: möjligt, 45 minuter är ändå lång tid. Tror dock att vi snart kommer se betydligt snabbare stationer. hoppas på tider på 15 minuter inom en snar framtid
sades det något mer? håller med om att kritik är bra om det tas emot på rätt sätt. skall man börja tjafsa emot och dumförklara kunder så tycker jag man är illa ute som företag. Då är det bättre att tacka och ta emot synpunkterna och hålla god min (kunden har alltid rätt, även är den är en idiot).
Hehe, och vad för gulliga saker skulle du skrivit?fredacler skrev:Känns som om glaset väldigt ofta är halvtomt i hans värld!
Undrar just varför han har stängt ned kommentarsfältet
Oj jag skulle skriva en massa gulliga saker då haha, t ex skulle jag vilja ha svar på varför han var tvungen att köpa pizza för över 400:- när han laddade? Såna mycket viktiga frågorMickep skrev:Hehe, och vad för gulliga saker skulle du skrivit?fredacler skrev:Känns som om glaset väldigt ofta är halvtomt i hans värld!
Undrar just varför han har stängt ned kommentarsfältet
Tycker att han har helt rätt i sina upplevelser (han har lurats till trasiga laddare , på vissa laddare tog det lång tid. (flera här har tom verfierat det att i vissa förutsättningar kan det ta över timmen att ladda, så han ljuger definitivt inte. Har har helt enkelt haft otur på otur. Han tycker sig inte sparat något på det utan han känner sig ha fått sin frihet inskränkt med att behöva pyssla om batteriet. Och självklart så ogillar han att han två veckor senare så släpps en mycket bättre version, (osis!) att en bil värde sjunker som en sten så fort man kör ut den från handlaren är ju allmän vetskap. Så jag tycker att han har sin fulla rätt i sina egna erfarenheter, tycker också att han förklarar varför och ger exempel på saker som ogillas. saker som jag tror kommer åtgärdas i kommande faceliftar (eller inte, det någon ogillar kan en annan gilla så det är en avvägning, det kan man acceptera utan att kalla någon för lögnare). är säker på att priset kommer gå ned på alternativen ganska snart och då måste tesla se till att öka pris-kvalitet-känslan (vilket jag tror att de redan börjat med det arbetet). Sedan för att återigen säga det någon tycker något är dåligt behöver en annan inte tycka det. elbilar är ännu inte lika frihetliga som ice bilar, men den tiden kommer. tycker det är bra att folk är kritiska, det är så förbättringar görs, skulle alla stämma in i lovpriskören skulle den förbättringen ske mycket långsammare.
Kunden har inte alls alltid rätt. Men den är alltid kund.Mickep skrev:...
sades det något mer? håller med om att kritik är bra om det tas emot på rätt sätt. skall man börja tjafsa emot och dumförklara kunder så tycker jag man är illa ute som företag. Då är det bättre att tacka och ta emot synpunkterna och hålla god min (kunden har alltid rätt, även är den är en idiot).
Ibland beter sig dock kunden, som en hund, då är det inte ok!Torkel skrev:Kunden har inte alls alltid rätt. Men den är alltid kund.Mickep skrev:...
sades det något mer? håller med om att kritik är bra om det tas emot på rätt sätt. skall man börja tjafsa emot och dumförklara kunder så tycker jag man är illa ute som företag. Då är det bättre att tacka och ta emot synpunkterna och hålla god min (kunden har alltid rätt, även är den är en idiot).
Jag kollade med Abetterrouteplanner.com.se och fann att åka från San Diego till Santana Barbara i en X90D skulle ta 4 timmar inklusive ett laddstopp på 24 minuter! Det rimmar illa med erfarenheterna i videon.lator skrev:Några ord från en köpare som inte riktigt kom överens med konceptet Tesla...![]()