Re: Elon twittrar video och info
Postat: 27 mar 2017 20:46
TiborBlomhall skrev:
Den glömmer inte
TiborBlomhall skrev:
Jag vet ju exakt vart jag ska och kommer inte göra resorna på vintern så om jag kommer 10-14mil med släp så är det ok.Smutt skrev:min poäng var att även om många har dragkrok som krav på vår M3 så är det nog få som drar släp längre sträckor ,och större släp vinter och 55kw batteri låter som nån som vill ha spänning i livet 8LarsL skrev:Jag kommer köra djurtransport med M3. Jag behöver då räckvidd som min Leaf har idag. Kan funka med lilla batteriet men bekvämare med det större, så klart.P_EL skrev:Kan det ha smugit sig in en häst/båt/husvagnsägare i sekten kanske...?Smutt skrev:Vad gör man förutom att köra buskar och nån planka och Ikea med dragkroken?
Jag tror han överskattar folks entusiasm för självkörandebilar, helt enkelt.Pontus skrev:Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Det tror jag också. De flesta som jag känner skakar bara på huvudet när det gäller självkörande bilar och sånt. Det är några nördar (typ vi som hänger här) som tycker det är coolt, men de flesta struntar fullkomligt i det. De vill ha en praktisk bil som inte kostar så mycket.LarsL skrev:Jag tror han överskattar folks entusiasm för självkörandebilar, helt enkelt.Pontus skrev:Vad var det Elon sa för typ ett år sedan angående interiören gona blow your mind???
Vad hände med det?
Svårt att avgöra bland alla pixlar, men i RC1 så ser det ut som en hel ratt upptill...AGCF skrev:.
På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Det krävs nog ett fullt autonomt fordon för att det ska slå igenom på allvar. Dvs, hoppa in i baksätet på bilen efter krogen, "kör mig hem". Då kommer den stora massan bry sig.mati skrev:Det tror jag också. De flesta som jag känner skakar bara på huvudet när det gäller självkörande bilar och sånt. Det är några nördar (typ vi som hänger här) som tycker det är coolt, men de flesta struntar fullkomligt i det. De vill ha en praktisk bil som inte kostar så mycket.
Vad är en 'yoke'? Jag trodde det betydde äggula. Och när jag googlade kom det upp en massa tjurar med okAGCF skrev:På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yoke_(aeronautics) Styrspak för två händer i flygplan.Torkel skrev:Vad är en 'yoke'? Jag trodde det betydde äggula. Och när jag googlade kom det upp en massa tjurar med okAGCF skrev:På sketchen är det en yoke som är "steering controls". Jag tror det blir något sådant.
Men det var väl det som Tesla hävdade???bylund skrev:Så impopulär är väl inte S 60?
Det gör de. Jag frågade rakt ut när jag hämtade min nya bil och sa då att 60D är ju det klart bästa alternativet för de allra flesta. Svaret var ja, det stämmer, men de tog bort det alternativet eftersom ingen köpte dessa bilar. En dålig lögn blir inte bättre bara för att den upprepas ofta. Hahahahalator skrev:Men det var väl det som Tesla hävdade???bylund skrev:Så impopulär är väl inte S 60?
Nej, men en tillräckligt ofta upprepad lögn kan övergå till en sanning!mati skrev:Det gör de. Jag frågade rakt ut när jag hämtade min nya bil och sa då att 60D är ju det klart bästa alternativet för de allra flesta. Svaret var ja, det stämmer, men de tog bort det alternativet eftersom ingen köpte dessa bilar. En dålig lögn blir inte bättre bara för att den upprepas ofta. Hahahahalator skrev:Men det var väl det som Tesla hävdade???bylund skrev:Så impopulär är väl inte S 60?
Det är inga 15kW som är låsta du har runt 62kW i 60 samt 72kW i 75LarsL skrev:Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Antagligen att när bilen kommer hit så kan vi få 4-hjulsdrift från start.Surfaren skrev:Undrar vad det betyder för oss i Sverige.
Hoppas kan man.Jerker skrev:Antagligen att när bilen kommer hit så kan vi få 4-hjulsdrift från start.Surfaren skrev:Undrar vad det betyder för oss i Sverige.
Eftersom det kostar Tesla noll att uppgradera så bör man nu sänka priset långsamt och hoppas på gratis pengar. Själv uppgraderar jag nog för runt 25-30kkr, vilket jag hoppas priset är om 2årLarsL skrev:Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Remuz skrev:Eftersom det kostar Tesla noll att uppgradera så bör man nu sänka priset långsamt och hoppas på gratis pengar. Själv uppgraderar jag nog för runt 25-30kkr, vilket jag hoppas priset är om 2årLarsL skrev:Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
För mig är det uppenbart att orsaken till att de tar bort 60kWh varianten är att de inte vill ge bort 15kWh i batterier. För ingen kommer att uppgradera som det ser ut nu.
Remuz skrev:LarsL skrev:Är det någon som har uppgraderar sin 60 till en 75? Personligen tycker jag att prisskillnaden här hysteriskt hög och inte alls prisvärd.
Jag håller helt med dig om att det inte är prisvärt, men hur reagerar dom som betalat för en S75 om dom som gått via S60 i slutändan får ett bättre pris? Så jag tror att sådana reor i så fall kommer när dom flesta sålt sin S75
För övrigt är jag en väldigt nöjd ägare av den impopulära S60 den enda elbilen som har fler tillgängliga kWh en utlovat