Skador vid leverans
Postat: 05 apr 2017 11:59
Bytte min snart 2 år gamla Tesla till en ny 90D med AP 2. Blev grymt besviken på leveransen. Nu efteråt inser jag att jag aldrig skulle tagit emot bilen men vid leveransen fick jag informationen skulle det lösa sig snabb och enkelt.
Bilen i fråga hade lite av de vanliga felen typ lite damm i lacken, lite klarlack som runnit, dåligt matchning av krom listen som sitter på dörrarna mm.
Det som irriterar mig mer och mer är att de levererade en ny bil med ett förarsäte som ser ut som den stått i en utställningshall. Sidostödet på förarstolens sittdyna är nersutten med veck samt ett litet hål i skinnet. Dessutom var hela stolen smutsig. Bilen hade dessutom två skador igenom klarlacken var av minst en inte kan ha missats av personalen som gjorde i ordning bilen.
Har nu bara kört hem bilen och använder den inte fören Tesla återkommer med en lösning. Vill inte använda den ett par månader innan de tar in den för att sedan få höra att det inte ser så farligt ut när det börjar synas lite slitage få de andra sätena.
Jag hade accepterat detta om det var en utställningsbil jag köpt som dessutom då skulle varit lite billigare än en ny.
Förslaget jag fått så här långt är att offra en arbetsdag för att åka till servicecentret och låta deras rekondare försöka få till det. Själv har jag svårt att tro att han/hon kan få till det på ett hållbart sätt som ser ut som ett nytt säte.
Hämtade bilen 31/3 i Stockholm och förstår självklart att de hade extremt mycket att göra men jag anser inte att man kan leverera en bil för över 1 miljon i detta skick och inte åtgärdat felen innan.
Väntar med spänning på vad Tesla ska komma upp med för förslag, men kommunikationen går väldigt långsamt, vilket gör mig ännu mer irriterade.
Någon som har erfarenhet av något liknande?
/Marcus
Bilen i fråga hade lite av de vanliga felen typ lite damm i lacken, lite klarlack som runnit, dåligt matchning av krom listen som sitter på dörrarna mm.
Det som irriterar mig mer och mer är att de levererade en ny bil med ett förarsäte som ser ut som den stått i en utställningshall. Sidostödet på förarstolens sittdyna är nersutten med veck samt ett litet hål i skinnet. Dessutom var hela stolen smutsig. Bilen hade dessutom två skador igenom klarlacken var av minst en inte kan ha missats av personalen som gjorde i ordning bilen.
Har nu bara kört hem bilen och använder den inte fören Tesla återkommer med en lösning. Vill inte använda den ett par månader innan de tar in den för att sedan få höra att det inte ser så farligt ut när det börjar synas lite slitage få de andra sätena.
Jag hade accepterat detta om det var en utställningsbil jag köpt som dessutom då skulle varit lite billigare än en ny.
Förslaget jag fått så här långt är att offra en arbetsdag för att åka till servicecentret och låta deras rekondare försöka få till det. Själv har jag svårt att tro att han/hon kan få till det på ett hållbart sätt som ser ut som ett nytt säte.
Hämtade bilen 31/3 i Stockholm och förstår självklart att de hade extremt mycket att göra men jag anser inte att man kan leverera en bil för över 1 miljon i detta skick och inte åtgärdat felen innan.
Väntar med spänning på vad Tesla ska komma upp med för förslag, men kommunikationen går väldigt långsamt, vilket gör mig ännu mer irriterade.
Någon som har erfarenhet av något liknande?
/Marcus