Sida 1 av 1

"Leveransspecialist"

Postat: 21 dec 2014 19:21
av Kilowatt
Jag vet inte riktigt vilken upplevelse ni andra haft av er sk leveransspecialist?

Generellt måste jag säga att jag hade förväntat mig något betydligt bättre i serviceväg från Tesla. Redan från första försäljningskontakten har jag blivit konstant besviken på deras bristande engagemang och återkoppling. Visst - i showroom och under visning/provkörning har de gjort ett jättebra jobb. Men det paradoxala är att ju närmare affär jag kommit desto ljummare har deras respons blivit. För att inte tala om efter jag lagt beställning.

Nu har jag bytt leveransspecialist en gång (inte på min begäran) och den nya killen svarade en gång men nu har han trots påminnelser inte svarat alls senaste veckorna. Trots att mitt ärende faktiskt handlar om att eventuellt köpa mer av dem.

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 21 dec 2014 19:50
av hybris
Tror de har otroligt mycket nu med sista veckorna på deras år med leveranser...

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 21 dec 2014 19:53
av Senox
Jo men då svarar man med att be att få åyerkomma senare. Grundläggande hyfs helt enkelt!

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 21 dec 2014 19:56
av hybris
Det kan jag hålla med om. De som anställs verkar vara ungdomar med låg lön typ... Inte så erfarna, dock tycker jag servicekillarna är kanon!

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 21 dec 2014 20:23
av SR-71-BlackBird
Min svarade mig i lördagskväll 18.30 efter ca 10 minuter! Helt sanslöst bra!

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 22 dec 2014 01:03
av Fredriksv
Jag kan väl inte heller påstå att jag har haft sådan flyt med min kommunikation. Har hållt på i 3 dagar att försöka få TM att skriva över den levererade bilen på mig så att jag faktiskt kan försäkra den.

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 22 dec 2014 09:12
av hybris
Jag har inte haft några problem. Iofs har jag ingen anledning att jaga en leveranskille då det är Mars för mig... Får väl se hur det fungerar nör det närmar sig.

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 22 dec 2014 11:16
av LarsL
Dom kämpar väl för livet de små stackarna, och då menar jag bokstavligt eftersom Tesla är börsnoterat. De måste visa resultat varje år och det ska öka också... I det här fallet har de förmodligen order om att få ut så många bilar de kan innan nyår. Kanske en dålig strategi på långsikt men så är det med börsbolag.

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 22 dec 2014 11:44
av Sjobelar
Jag har tyvärr haft samma erfarenhet som flera andra här - måste påminna/skicka om mail och även ringa för att be dem läsa mail. Och då är jag ändå ingen stor producent av ärenden, har bara kommunicerat med dem i tre ärenden egentligen - finansiering, vinterdäck och leveransdatum. Väntar fortfarande på ett första livstecken från min tredje tilldelade leverans specialist om leverans. Och min bil finns redan i Upplands Väsby... Beror helt säkert på hög arbetsbelastning, men ändå en smula frustrerande....

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 22 dec 2014 13:56
av hybris
Lustigt för mig ringde de aktivt och frågade hur jag ville göra med vinterdäck på nya bilen

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 22 dec 2014 20:18
av Sjobelar
hybris skrev:
Lustigt för mig ringde de aktivt och frågade hur jag ville göra med vinterdäck på nya bilen
Det kanske ingår i "prioriterad leverans" vid beställning av P ... ;-)

Lyckades efter ett par försök få tag på min nya leverans specialist på telefon idag, hämtar ut min s85 imorgon :-)

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 23 dec 2014 10:31
av Anders J
Jag kan inte klaga på något i processen från offertförslag till leverans. Har alltid fått svar inom 24 timmar på mina frågor. Hämtade bilen den 17 december, inga problem. De berättade att de hade levererat 80 bilar under de senaste 6 veckorna...

Anders

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 23 dec 2014 12:18
av Bod
Anders J skrev:
De berättade att de hade levererat 80 bilar under de senaste 6 veckorna...

Anders
80 bilar! Måste vara hela Norden eller kanske Danmark och Sverige. 80 bilar i Sverige känns för bra att vara sant. :D

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 23 dec 2014 12:52
av Anders J
Vi gick inte närmare in på siffrorna. Jag var ju inte vid mina sinnes fulla bruk, snart skulle jag få köra iväg i min egen Tesla...
Vad jag minns var att de sa att servicecentret i Infra-City är ansvarigt för Finland och Baltikum (det stod en finskregistrerad Tesla inne i serviceavdelningen).
Vi får se vad registreringsstatistiken säger när decembersiffrorna publiceras den 2 januari (vet inte hur de bilar som levererats men inte tagits i bruk än (supermiljöbilspremiefördröjning) påverkar registreringsstatistiken?!)

Anders

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 26 dec 2014 20:03
av pegs
Kan inte hålla med. Min leveransspecialist var helt otrolig. Han slet bokstavligt talat häcken av sig för att jag skulle få bilen före jul. Alltid snabba svar som kom veckans alla dagar (och nästan dygnets alla timmar).


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 26 dec 2014 20:11
av Pontus
Själv har jag inte kommit så långt i processen men 2 mail har jag skickat och fått svar på så jag kan varken säga bu eller bä.
Men ni som varit nöjda kan väl kanske avslöja i varje fall initialerna på era DS'ar? Då kan jag ju i varje fall glädja mig om det stämmer överens med min DS. Annars får man väl leva på hoppet och tro att vissa andra bara haft temporär otur.

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 26 dec 2014 22:10
av leiflodde
Tror att Tesla har växtvärk och om man som skrivs i forumet levererat 80 bilar senaste månaden är det ca 4-5 månader normalt arbetet och då är detta omöjligt att hinna med för en normal arbetsstyrka.

Själva beställde jag i september och har bara fått en kontakt från Tesla och det var om att uppgradera till autopilot och resterande frågor (3 st) innan leverans har jag aktivt fått ställa och men alltid fått svar inom 1-2 dagar så här är jag nöjd.

Sen angående själva leveransen hamnade jag mellan leverans speciallist från DK och SE och jag glömdes bort.... men efter en snabb mail växling med nya "gubben" kom på julafton (17:30) bekräftelse om leverans 30/12.

Jobbigast nu är att fixa betalning och att försäkra bilen på en dag men som Gunde sa inget är omöjligt. Men jag är ändå som helhet nöjd men hanteringen men man får nog aktiv jag svaren från Tesla för de kommer inte till en.

Sen är hela detta forum en perfekt leveransspecialist för här finna nog ALL samlad kunskap inom Tesla och jag tacka för den information jag suger åt mig helt gratis. ;)

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 26 dec 2014 22:14
av Adler
Hej

Det ingår 2 månaders försäkring så där är det gott om tid.

Re: "Leveransspecialist"

Postat: 26 dec 2014 22:27
av leiflodde
Jo jag har läst det någonstans men gäller väl bara om man har vagnskada? och jag beställde innan detta ingick och inte varit så aktiv ännu.

Min tanke är att lägga till vagnskada och sedan en halvförsäkring men har ännu inte hunnit.