Statistik: Postat av spacecoin — 18 mar 2024 21:09
Fina exempel på förbättringar. De korta klippen med U-sväng och möte på smal väg utan linjer är mer imponerande än att klara av trafik på vägar i Chicago där allt är One-way. Kul att se på!I den här artikel finns två till filmer från senaste FSD 12.3:
https://driveteslacanada.ca/news/tesla- ... ural-nets/
(Samt även filmen ovan)
Statistik: Postat av spacecoin — 18 mar 2024 17:21
Statistik: Postat av Hertsh — 18 mar 2024 16:41
Statistik: Postat av Hertsh — 18 mar 2024 16:30
Statistik: Postat av flamman — 18 mar 2024 16:18
Statistik: Postat av spacecoin — 18 mar 2024 16:04
Statistik: Postat av spacecoin — 18 mar 2024 14:39
Statistik: Postat av spacecoin — 18 mar 2024 12:48
Statistik: Postat av Sabbe — 18 mar 2024 08:23
Statistik: Postat av fth — 18 mar 2024 07:30
Statistik: Postat av bjelkeman — 17 mar 2024 23:26
Instämmer helt, det är väl ingen traditionell tillverkare som lyckats uppnå EV-marginaler ens i närheten av sina ICE-marginaler?Jag vet inte om det hänger så mycket på att det inte var så svårt att ställa om för de traditionella gamla tillverkarna. Jag tror snarare det beror på tröghet hos köparna. Allt för många är vana vid att köpa samma märke eller tycker att en elbil ska vara precis som en gammal traditionell bil. Det är det som är den stora grejen.Kanske ok att diskutera hur det går för billtillverkare överlag i denna tråd. För några år sedan pratades det ganska mycket på forumet hur traditionella biltillverkare skulle hamna i kris om några år. Detta ser idag ut att ha varit en ganska grov missbedömning, även om vissa förstås går bättre och andra sämre.
Nu är det elbilsstartup-företagen som är i kris. Tesla och BYD ser väl hyfsade ut, men annars är det många som har problem. Fisker går väl i konkurs i dagarna, Polestar har stora problem, Rivian och Lucid är troligen på väg i konkurs, många kinesiska tillverkare lär följa.
Mitt påstående är väl att det var en felbedömning att tro att det skulle vara svårare för traditionella tillverkare att ställa om till elbilstillverkning än det är för nya företag att ta fram elbilar. Jag tror att de flesta traditionella tillverkarna kommer att finnas kvar + BYD, Tesla och ett fåtal andra kinesiska tillverkare. De flesta andra nykomlingarna kommer att försvinna.
Samt att okända märken har alltid haft svårt att slå sig in.
Statistik: Postat av frippe — 17 mar 2024 21:02