Ok, nu har jag kommit hem och andats lite...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 21 maj 2015 22:32

Ok, nu har jag kommit hem och andats lite...

Inlägg av provoman »

Har märkt att en del teslaägare blivit lite stöddiga och förnäma. Attityden att vara lite förmer än andra. Varför skall det vara så. Stött på ett flertal av denna typ, som idag t.ex. när jag inte körde min tesla utan körde en av mina bensindrivna bilar.

Vid ICA Format i väsby har en teslaförare med barn i bilen missat enlelriktat och ligger på kollisionskurs med mig när jag ska köra ut. Jag stannar bredvis och vevar ner rutan för att infomera om att det är enkelriktat, enbart i upplysningssyfte. Efter att jag gett denna information börjar jag köra och hör då att teslaföraren säger något, backar och får då höra att jag inte ska bry mig utan åka hem och andas.

Så, var inte detta onödigt att vara så otrevlig? Tacka istället för informationen och var en ambassadör för bilmärket du färdas i. Jag gör mitt bästa oavsett vilken av mina bilar jag kör.

Jag tror inte att du hade svarat mig på det sätt du gjorde om du hade vetat att jag själv var en teslaägare och dessutom en av sveriges största privata aktieägare i bolaget tesla.

Glad Påsk
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 308
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Ok, nu har jag kommit hem och andats lite...

Inlägg av Viper »

Ja tråkigt, men tyvärr så hänger väl prislapp på bilen och attityd ihop ... :(

Som lite motpol så har vi mött teslaägare som glatt vinkar tillbaka här i Örebro (förutsätter dock att vi också åker tesla) men vi är väl lite efter trenderna här på landet.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5567
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Ok, nu har jag kommit hem och andats lite...

Inlägg av Gustafsson »

Tror du bara träffade på en dryg typ. Tror inte att Teslan orsakat hans attityd, ligger nog längre tillbaka i tiden - ICE tiden t.ex.
brist på uppfostran är en annan trolig bidragande orsak. Inte värt energi att reflektera vidare över...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar