Jag såg ratten morgonen efter eventet i vintras och det var faktiskt bara den som gjorde att jag beställde. Förmodligen är jag i minoritet.OfarligTesla skrev:Vad gäller ratten så tror jag ingen köper Teslan bara för den ratten men tror det finns en hel del människor som skulle föredra den framför en rund ratt. Jag vill testa först innan jag säger bu eller bä, designen av den har ju iaf klara fördelar som att jag slipper huka mig för att se hela skärmen.
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1119
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag gillade också ratten när jag såg den, men då förväntade jag mig att man inte skulle behöva ha mer än ett halvt varvs rattutslag åt varje håll. Jag tycker det verkar rent trafikfarligt i stadstrafik med den där implementationen där man behöver slå knut på sig själv för en normal kurva... Jag är oerhört skeptisk.bjornnilsson skrev:Jag såg ratten morgonen efter eventet i vintras och det var faktiskt bara den som gjorde att jag beställde. Förmodligen är jag i minoritet.OfarligTesla skrev:Vad gäller ratten så tror jag ingen köper Teslan bara för den ratten men tror det finns en hel del människor som skulle föredra den framför en rund ratt. Jag vill testa först innan jag säger bu eller bä, designen av den har ju iaf klara fördelar som att jag slipper huka mig för att se hela skärmen.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Sandy Munro vill plocka sönder en Plaid i bitar.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
hmm vetifan om jag gillar att trycka på skärmen varjen gång man ska fram o tillbaka, speciellt när man ska parkera!spacecoin skrev:Verkar ju inte superpraktiskt med Yoke om man behöver snurra så här mycket:
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Finns ju knappar nere vid mobilhållaren också. Vad jag förstått kan man också flippa med scrollhjulet.vampyren skrev:hmm vetifan om jag gillar att trycka på skärmen varjen gång man ska fram o tillbaka, speciellt när man ska parkera!spacecoin skrev:Verkar ju inte superpraktiskt med Yoke om man behöver snurra så här mycket:
Ratten tror jag är en vanesak.
Model Y LR
Model S 100D -18
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Ju såg att det dyker upp ikoner där nere men det var nog inte alltid (typ om skärmen är sönder eller så förstod jag fel). Men oavsett fortfarande inte bra.termosen skrev:Finns ju knappar nere vid mobilhållaren också. Vad jag förstått kan man också flippa med scrollhjulet.vampyren skrev:hmm vetifan om jag gillar att trycka på skärmen varjen gång man ska fram o tillbaka, speciellt när man ska parkera!spacecoin skrev:Verkar ju inte superpraktiskt med Yoke om man behöver snurra så här mycket:
Ratten tror jag är en vanesak.
Kan man göra via ratten så är det inga problem. Gillar knappar själv. Det är bra med stillren design men viktiga saker vill jag ha knappar för.
Hoppas man får dragkrok med.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Plaid kör ifrån några McLaren.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Teslan är inte standardZalman3 skrev:
Plaid kör ifrån några McLaren.
https://electrek.co/2021/06/14/tesla-mo ... racetrack/
(Nu är nog inte många av bilarna där standard trots allt). Snabbt går det!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
1. Musik
2. Klimat
3. Värme
4. Film
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1119
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det är något speciellt med att axa ifrån en avgasbil där man hela tiden överhör hur bensinmotorn får kämpa. Har träffat på en nyare Ferrari och ett par ljudliga Audis RS-någonting ute på landsvägarna.. Audi hänger faktiskt på oväntat bra men inte tillräckligt. Men i min bil så tar sedan vindbrus och vägljud över ljudintrycket. Enligt klippet så känns Plaid mycket tystare i jämförelse. Det där kan nog faktiskt bli en riktigt fin bil att åka långt med.Zalman3 skrev:Plaid kör ifrån några McLaren.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Gillar Randy, men får hoppas att vi får se ett rekordförsök med en omodifierad bil innan Unplugged Performance gör det med sin.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
https://cleantechnica.com/2021/06/16/mo ... ped-motor/
More Details On Tesla’s Innovative Carbon-Wrapped Motor.
Elon pointed out that the Plaid’s carbon-wrapped motor is the most advanced motor on the planet outside of a lab and that they have a few ideas for increasing torque and max RPM even further for the new Roadster.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
MX LR (Raven) 2019
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.Maw skrev:Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag har bara kört några timmar i ID3 och ID4 men tycker touchknapparna fungerade bra så om Tesla lyckas lika bra så skulle jag säga att det är tillräckligt. Blir de bättre så är det guldstjärnarenes skrev:Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.Maw skrev:Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?