Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
På bana fungerar naturligtvis yoke förträffligt.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
https://www.autoevolution.com/news/pobs ... 63362.htmltaliz skrev:Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
spacecoin skrev:https://www.autoevolution.com/news/pobs ... 63362.htmltaliz skrev:Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Hahahaha Taliz din gamla räv: ger du dig nu med ditt försvar in absurdum av yoke. Du kan ju inte argumentera emot den artikeln.
Dessutom så är ju skillnaden mot de rattarna som du postade att de tillhör racerbilar som går från fulla hjulutslag (visserligen långt mindre än Plaid) på ett halvt varv-3/4 varv.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag försvarar inget, jag ifrågasätter.Aida skrev:spacecoin skrev:https://www.autoevolution.com/news/pobs ... 63362.htmltaliz skrev:Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.
Hahahaha Taliz din gamla räv: ger du dig nu med ditt försvar in absurdum av yoke. Du kan ju inte argumentera emot den artikeln.
Dessutom så är ju skillnaden mot de rattarna som du postade att de tillhör racerbilar som går från fulla hjulutslag (visserligen långt mindre än Plaid) på ett halvt varv-3/4 varv.
Nä, racerbilar går ju knappt svänga med. Men det behövs ju inte då det inte är så skarpa kurvor på större banor. Därav yoke.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag uppfattar nog det som att du är en yoke-försvarare och inte en yoke-ifrågasättare i denna diskussion om jag måste välja ett läger åt dig.taliz skrev:Jag försvarar inget, jag ifrågasätter.
Nä, racerbilar går ju knappt svänga med. Men det behövs ju inte då det inte är så skarpa kurvor på större banor. Därav yoke.
Om dom inte kör yoke på Nurburgring så kanske det finns anledning för flera att vara skeptiska? Fast då kommer väl folk här att säga att man aldrig kör så där snabbt i alla fall
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det jag ifrågasatte var om Pobst ”valde” vanlig ratt, och det hade du ju svar på.spacecoin skrev:Jag uppfattar nog det som att du är en yoke-försvarare och inte en yoke-ifrågasättare i denna diskussion.taliz skrev:Jag försvarar inget, jag ifrågasätter.
Nä, racerbilar går ju knappt svänga med. Men det behövs ju inte då det inte är så skarpa kurvor på större banor. Därav yoke.
Om dom inte kör yoke på Nurburgring så kanske det finns anledning för flera att vara skeptiska?
Visst kan man vara skeptisk, men uppenbarligen fungerar det ju att köra med. Det är alltså fråga om tycke och smak. För vissa funkar det, för andra inte. Lite som elbil vs avgasbil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Intressant att dom jämför med ”production cars” när dom gjort en hel del med bilen. Hade ju hellre sett Randy köra en bil direkt från fabrik.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Snabbare än en GT2RS är inte dåligt. Med vanlig ratt kanske han klippt Senna också?spacecoin skrev:Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Du tror inte dom andra "production cars" är moddade?dd88 skrev:Intressant att dom jämför med ”production cars” när dom gjort en hel del med bilen. Hade ju hellre sett Randy köra en bil direkt från fabrik.
Det är väl snarare standard numera. Bur, däck, aero är väl minimum typ.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Är det production cars så är det ju hur dom levererades från fabrik och inget annat.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Nja, bur kör väl alla med. Porsche satte iaf sitt Taycan-rekord med bur.dd88 skrev:Är det production cars så är det ju hur dom levererades från fabrik och inget annat.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Porsche var väl tydliga med att det inte var en produktionsbil?Legato skrev:Nja, bur kör väl alla med. Porsche satte iaf sitt Taycan-rekord med bur.dd88 skrev:Är det production cars så är det ju hur dom levererades från fabrik och inget annat.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Lätttaliz skrev:Snabbare än en GT2RS är inte dåligt. Med vanlig ratt kanske han klippt Senna också?spacecoin skrev:Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Randy kör med vanlig ratt. Racerförare tar alltid av ratten när de klättrar ur. Om du kollar på bilden så har han hängt den på backspegelnspacecoin skrev:Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Undrar vad en vanlig Plaid skulle göra för tid? Det beror väl mycket på viktskillnaden mellan den här och en vanlig.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
>– UP x Bilstein Semi-Active Skyhook Dampersdd88 skrev:Intressant att dom jämför med ”production cars” när dom gjort en hel del med bilen. Hade ju hellre sett Randy köra en bil direkt från fabrik.
>– UP Billet Adjustable Front Upper Control Arms
>– UP Billet Adjustable Rear Camber Arms
>– UP 3 Way Adjustable Rear Stabilizer Bar
>– UP 19” UP-03 Forged Wheels
>– Yokohama Slicks
>– UP Plaid Spec Carbon Bucket Seat
>– UP one-off aero, steering wheel, roll cage, air jacks, brake master cylinder stopper, brake ducting, etc
Tydligen deras mod-lista
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Grymt imponerande att slå den lätta och starka Porsche GT2RS på bana.taliz skrev:Snabbare än en GT2RS är inte dåligt. Med vanlig ratt kanske han klippt Senna också?spacecoin skrev:Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Teslan väger väl 5-600kg mera.
Den snabbaste och motorstarkaste Porsche 911 som någonsin godkänts för allmän väg är redo för avtäckning: Nya Porsche 911 GT2 RS får världspremiär på Goodwood Festival of Speed i Storbritannien, 30 juni till 2 juli.
Med en 700 hk (515 kW) stark boxermotor med biturbo och en vikt på 1 470 kg med full tank, accelererar den lätta tvåsitsiga sportbilen från 0 – 100 km/tim på 2,8 sekunder. Den bakhjulsdrivna coupén har en toppfart på 340 km/tim och med teknik till stor del lånad från tävlingsverksamheten är nya GT2 RS hela 80 hk (59 kW) starkare än den 3,6 liter stora föregångaren samtidigt som vridmomentet ökats med 50 Nm till 750 Nm.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Tycker det är minst lika imponerande att en fossilbil kör jämt med en 1000hk elbil….Zalman3 skrev:Grymt imponerande att slå den lätta och starka Porsche GT2RS på bana.taliz skrev:Snabbare än en GT2RS är inte dåligt. Med vanlig ratt kanske han klippt Senna också?spacecoin skrev:Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Teslan väger väl 5-600kg mera.
Den snabbaste och motorstarkaste Porsche 911 som någonsin godkänts för allmän väg är redo för avtäckning: Nya Porsche 911 GT2 RS får världspremiär på Goodwood Festival of Speed i Storbritannien, 30 juni till 2 juli.
Med en 700 hk (515 kW) stark boxermotor med biturbo och en vikt på 1 470 kg med full tank, accelererar den lätta tvåsitsiga sportbilen från 0 – 100 km/tim på 2,8 sekunder. Den bakhjulsdrivna coupén har en toppfart på 340 km/tim och med teknik till stor del lånad från tävlingsverksamheten är nya GT2 RS hela 80 hk (59 kW) starkare än den 3,6 liter stora föregångaren samtidigt som vridmomentet ökats med 50 Nm till 750 Nm.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid. Första bilderna som jag ser.
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
MX LR (Raven) 2019
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7484
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Vad skiljer (visuellt)?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Exteriört front, blackout, fälgar.mikebike skrev:Vad skiljer (visuellt)?
Invändigt är det ju helt annorlunda.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
och jag tycker mig se mycket bättre passning av skarvar etc jmf med vad jag själv sett tidigare och jmf med vad jag har på min.taliz skrev:Exteriört front, blackout, fälgar.mikebike skrev:Vad skiljer (visuellt)?
Invändigt är det ju helt annorlunda.
MX LR (Raven) 2019