Larmet går av sig själv/bilen lägger sig i jack mode... aha!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Larmet går av sig själv/bilen lägger sig i jack mode...

Inlägg av mati »

Min bil larmade häromdagen när den stod parkerad i garaget, men det var bara sirenen som gick. Inget blink, ingen notifiering i appen eller bilens skärm heller. Och det värsta var att det inte gick att få stop på det hela. Jag vet inte vad jag gjorde, men den tystnade till sist. Det kändes inte som ett vanligt larm, för det slutar väl när man låser upp bilen? Den gick iofs inte i jack mode, men det kändes väldigt obehagligt att den inte ville sluta tjuta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Larmet går av sig själv/bilen lägger sig i jack mode...

Inlägg av Svenssons »

Remuz skrev:
Vilken mjukvara har du? Det är en mjuk bug, min ratt funkar igen nu efter jag fått 50.3
Ok, har 50.2 så den saken kanske löser sig automagiskt då.

När jag har haft att larmet gått så har det inte alltid varit att bilen hamnat i Jack mode och jag har även fått Jack mode när larmet varit avstängt. Misstänker att bilen hamnar i Jack mode när luftfjädringen tappat för mycket vilket nog kan ske om bilen står länge utan att köras.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Larmet går av sig själv/bilen lägger sig i jack mode...

Inlägg av GiGurra »

Svenssons skrev:
Remuz skrev:
Vilken mjukvara har du? Det är en mjuk bug, min ratt funkar igen nu efter jag fått 50.3
Ok, har 50.2 så den saken kanske löser sig automagiskt då.

När jag har haft att larmet gått så har det inte alltid varit att bilen hamnat i Jack mode och jag har även fått Jack mode när larmet varit avstängt. Misstänker att bilen hamnar i Jack mode när luftfjädringen tappat för mycket vilket nog kan ske om bilen står länge utan att köras.
För mig hamnade bilen aldrig i jack mode samtidigt som larmet gick, utan det skedde vid separata tillfällen.
Användarvisningsbild
Hebbe
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 03 nov 2016 17:34
Ort: Västerås

Re: Larmet går av sig själv/bilen lägger sig i jack mode...

Inlägg av Hebbe »

För några dagar sedan ändrades min profil till Easy Entry under körning, förvånad när jag hamnade långt från ratten. Jag stannade bilen och parkerade den. Efter detta, dvs när jag fortsatte körningen, så kom min profil upp igen och sedan dess har det inte hänt flera gånger.
Man kan tycka att det inte skulle vara ok att köra i läget Easy Entry, men inga meddelanden eller larm visades.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10298
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Larmet går av sig själv/bilen lägger sig i jack mode...

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Remuz skrev:
Vilken mjukvara har du? Det är en mjuk bug, min ratt funkar igen nu efter jag fått 50.3
Ok, har 50.2 så den saken kanske löser sig automagiskt då.

När jag har haft att larmet gått så har det inte alltid varit att bilen hamnat i Jack mode och jag har även fått Jack mode när larmet varit avstängt. Misstänker att bilen hamnar i Jack mode när luftfjädringen tappat för mycket vilket nog kan ske om bilen står länge utan att köras.
Min bil stod i Jack mode för nån vecka sedan och då hade den precis som du säger stått nästan två veckor. Första och enda gången det hänt hittills, hoppas inte luftfjädringen läcker :o
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Hokke
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 feb 2020 07:49

Re: Larmet går av sig själv/bilen lägger sig i jack mode...

Inlägg av Hokke »

Hej.
Har detta hänt fler ggr för dig?
Jag har haft samma på min bil några ggr. Larmsignalen går i ca 30 sek innan den stängs av. Inga lampor eller meddelanden.
mati skrev:
Min bil larmade häromdagen när den stod parkerad i garaget, men det var bara sirenen som gick. Inget blink, ingen notifiering i appen eller bilens skärm heller. Och det värsta var att det inte gick att få stop på det hela. Jag vet inte vad jag gjorde, men den tystnade till sist. Det kändes inte som ett vanligt larm, för det slutar väl när man låser upp bilen? Den gick iofs inte i jack mode, men det kändes väldigt obehagligt att den inte ville sluta tjuta.
Skriv svar