CHAdeMO i Europa

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
zomdaz
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 apr 2014 11:02

CHAdeMO i Europa

Inlägg av zomdaz »

The Japanese EV maker recently installed Europe’s 1,000th CHAdeMO charger at a motorway services location on the busy M25, a major route between London and the Continent.

The new charger is part of a network of 195 chargers in the UK, which Nissan has installed with partners including IKEA, Moto, Roadchef, Welcome Break and Nissan dealers. The company expects to have over 1,800 quick chargers in service in Europe by the end of 2014.

http://uppladdning.nu/OutletsInfo.aspx#Chademo

http://uppladdning.nu/Map.aspx
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: CHAdeMO i Europa

Inlägg av Bod »

Vore bra om Teslas CHAdeMO konverter blev klar snart. Står fortfarande som "Coming soon" i tillbehörslistan.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Anders N
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 06 mar 2014 09:13
Ort: Skärhamn

Re: CHAdeMO i Europa

Inlägg av Anders N »

Chademoadaptern är med på min faktura så jag hoppas den är med i leveransen när jag kommer till Täby i junis första dagar...
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: CHAdeMO i Europa

Inlägg av Bod »

Ok!

Min skall komma i Juli. Tror jag skall lägga till en adapter när de ringer om leverans.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: CHAdeMO i Europa

Inlägg av matbl »

Anders N skrev:
Chademoadaptern är med på min faktura så jag hoppas den är med i leveransen när jag kommer till Täby i junis första dagar...
Vad fick du ge för adaptern i svenska pengar?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Re: CHAdeMO i Europa

Inlägg av emphili »

Anders N skrev:
Chademoadaptern är med på min faktura så jag hoppas den är med i leveransen när jag kommer till Täby i junis första dagar...
Vi fick vår bil 30mars och hade beställt och betalat för ChaDeMo (8900kr) men fanns inte med i bilen. Floris meddelade att den kommer 3q och Tire repair kit kommer under sommaren.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: CHAdeMO i Europa

Inlägg av Bod »

Tire Repair kit fanns inte som option när vi beställde vår. Hur mycket kostar den?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Re: CHAdeMO i Europa

Inlägg av emphili »

Bod skrev:
Tire Repair kit fanns inte som option när vi beställde vår. Hur mycket kostar den?
Det nämndes i bruksanvisningen och jag trodde det skulle komma med bilen. Floris sa att det inte ingick och att det kommer under sommaren. Försökte köpa det på Teslas service center på Kastrup igår men de hade inte tillåtelse att sälja det pga att de inte fått klartecken från EU, eller ngt i den stilen. Tittar man på Teslas USA shop så verkar det inte spec dyrt men praktiskt att ha.
Skriv svar