Nytt påskägg

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Nytt påskägg

Inlägg av vigge50 »

Elon Musk twittrade att ett nytt påskägg snart kommer och att det nog inte kommer ta lika lång tid som förra att hitta. Vad kan det vara denna gången?
Another Easter Egg will be hidden in the Model S code in 2015. Last one took a year to find. Next one should be easier.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Kilowatt »

En påskhälsning på skärmen?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 18 mar 2014 11:10
Ort: Birkastan, Stockholm

Re: Nytt påskägg

Inlägg av jans »

vigge50 skrev:
Elon Musk twittrade att ett nytt påskägg snart kommer och att det nog inte kommer ta lika lång tid som förra att hitta. Vad kan det vara denna gången?
Another Easter Egg will be hidden in the Model S code in 2015. Last one took a year to find. Next one should be easier.
jag hade missat den förra http://www.theverge.com/2015/2/27/81194 ... -bond-mode
.
Model S P85+ Juni 2014
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Svenssons »

Elon nämnde att det skulle komma ett nytt påskägg och det kanske inte skulle ta lika lång tid att upptäcka detta som det tog att hitta James Bond-bilen. Skulle inte bli förvånad om det finns hintat i manualen för Model S med tanke på namnet på SpaceX senaste landningsplatta. Tror ni att påskägget har kommit nu eller dröjer det ett tag till?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Nytt påskägg

Inlägg av vigge50 »

Ett nytt easter egg har hittats, vet ej om det har funnits längeeller är nytt med 7.0. Om man döper sin bil till 42 så får den namnet "Life, the Universe, and Everything” :D

http://www.teslarati.com/tesla-easter-e ... g-of-life/
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt påskägg

Inlägg av HelectriC »

vigge50 skrev:
Ett nytt easter egg har hittats, vet ej om det har funnits längeeller är nytt med 7.0. Om man döper sin bil till 42 så får den namnet "Life, the Universe, and Everything” :D

http://www.teslarati.com/tesla-easter-e ... g-of-life/
så nu har bilen blivit en bok alltså :o
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Nytt påskägg

Inlägg av apkungen »

42 som i meningen med livet :)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Kalle »

HelectriC skrev:

så nu har bilen blivit en bok alltså :o
Nä, ett svar utan en förstådd fråga
kontakten2

Re: Nytt påskägg

Inlägg av kontakten2 »

Nu e de inte riktigt ett påskägg men har ni provat att hålla inne fingret på de översta symbolerna? :o :shock: 8-)
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Nytt påskägg

Inlägg av ironjack »

kontakten2 skrev:
Nu e de inte riktigt ett påskägg men har ni provat att hålla inne fingret på de översta symbolerna? :o :shock: 8-)
Om du menar Tesla-loggan högst upp i mitten, så kommer man till serviceinloggningen, det har funnits länge.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
kontakten2

Re: Nytt påskägg

Inlägg av kontakten2 »

nej jag tänker på ex navigering, media etc. Håll inne och dra den så ska du se att det dyker upp 2 fönster. Vilket fönster du vill lägga appen i
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Nytt påskägg

Inlägg av BigDaddyT »

Jag tänker mig att det kanske händer något imorgon, det är ju Back to the Future Day imorgon
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Pontus »

Provade faktiskt 42 någon gång i somras och då hände ingenting. Nu får man prova igen men det är säkert först med 7 som det kommer, verkar dock lite klent för att vara ett riktigt ägg.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt påskägg

Inlägg av HelectriC »

kontakten2 skrev:
nej jag tänker på ex navigering, media etc. Håll inne och dra den så ska du se att det dyker upp 2 fönster. Vilket fönster du vill lägga appen i
det ær ju iofs inget påskægg, bara en vanligt funktion. Ær t.o.m. med i instruktionsvideon om hur en Model S fungerar.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nytt påskägg

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
kontakten2 skrev:
nej jag tänker på ex navigering, media etc. Håll inne och dra den så ska du se att det dyker upp 2 fönster. Vilket fönster du vill lägga appen i
det ær ju iofs inget påskægg, bara en vanligt funktion. Ær t.o.m. med i instruktionsvideon om hur en Model S fungerar.
Ja, att man kan drag-and-droppa ikonerna för att placera apparna visste jag redan innan jag fick min bil!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nytt påskägg

Inlägg av bylund »

kontakten2 skrev:
nej jag tänker på ex navigering, media etc. Håll inne och dra den så ska du se att det dyker upp 2 fönster. Vilket fönster du vill lägga appen i
Låter som ett bra ämne för Tips & Tricks-delen
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Pontus »

Någon som tittat in i framtiden och sett när autopiloten kommer? Om den kommer :geek:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt påskägg

Inlägg av HelectriC »

Pontus skrev:
Någon som tittat in i framtiden och sett när autopiloten kommer? Om den kommer :geek:
trippelklicka på "T":et, direkt dærefter dubbelklick på vænstra scrollhjulet, sen enkeltryck på vænster fønsterhiss bak, så får du upp meddelande nær v7 kommer att installeras. Tiden ræknas ner specifikt før din bil allt efter var i køn den ligger.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Franz »

HelectriC skrev:
Pontus skrev:
Någon som tittat in i framtiden och sett när autopiloten kommer? Om den kommer :geek:
trippelklicka på "T":et, direkt dærefter dubbelklick på vænstra scrollhjulet, sen enkeltryck på vænster fønsterhiss bak, så får du upp meddelande nær v7 kommer att installeras. Tiden ræknas ner specifikt før din bil allt efter var i køn den ligger.
Provade men fick inte upp någon räknare. Det står bara "Hopefully in the next few weeks (Tesla Time)"
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Kalle »

BigDaddyT skrev:
Jag tänker mig att det kanske händer något imorgon, det är ju Back to the Future Day imorgon
+1
Klart de måste hända, prova att döpa den till flux capacitor eller nått sånt!
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Nytt påskägg

Inlägg av BigDaddyT »

Kalle skrev:
BigDaddyT skrev:
Jag tänker mig att det kanske händer något imorgon, det är ju Back to the Future Day imorgon
+1
Klart de måste hända, prova att döpa den till flux capacitor eller nått sånt!
Tyvärr kan jag inte prova något alls eftersom min Tesla precis började byggas. På självaste Back to the Future Day!
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Nytt påskägg

Inlägg av bladh »

Franz skrev:
HelectriC skrev:
Pontus skrev:
Någon som tittat in i framtiden och sett när autopiloten kommer? Om den kommer :geek:
trippelklicka på "T":et, direkt dærefter dubbelklick på vænstra scrollhjulet, sen enkeltryck på vænster fønsterhiss bak, så får du upp meddelande nær v7 kommer att installeras. Tiden ræknas ner specifikt før din bil allt efter var i køn den ligger.
Provade men fick inte upp någon räknare. Det står bara "Hopefully in the next few weeks (Tesla Time)"
Detta lilla handgrepp läckte ut på bred front och funkar inte längre. Så de har lagt till att du behöver morse-klicka ELON KNOWS på nödöppnaren av frunken inom 2 s efter enkelklicket på vänster fönsterhissar bak och lägga till vänsterklick på höger fönsterhiss inom 2 s.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt påskägg

Inlägg av HelectriC »

bladh skrev:
Franz skrev:
Provade men fick inte upp någon räknare. Det står bara "Hopefully in the next few weeks (Tesla Time)"
Detta lilla handgrepp läckte ut på bred front och funkar inte längre. Så de har lagt till att du behöver morse-klicka ELON KNOWS på nödöppnaren av frunken inom 2 s efter enkelklicket på vänster fönsterhissar bak och lägga till vänsterklick på höger fönsterhiss inom 2 s.
det var tydligen en miss i førsta kommandot, som gjorde att resultatet av tryckningen stred mot grundlagen i Andorra, dærfør var Tesla tvungen att revidera mjukvaran før att inte reagera på kommandot. Nu har dock lagstiftarna i Liechtenstein kommit med ett utlåtande att det inte ær lagligt enligt Liechtensteinska lagar att revidera på detta sætt, så dær ær vi nu i lite av ett klickvakuum.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Pontus »

Nagon som hört något skvaller om nästa ägg?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Nytt påskägg

Inlägg av Martinen »

Pontus skrev:
Nagon som hört något skvaller om nästa ägg?
Har inte sett något sedan Ludicrous-grejen.
Skriv svar