Bot

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Bot

Inlägg av hybris »

Fick min första fortkörningsbot. Körde 64 på en 50 väg. Det är en tvåfilig väg som tidigare var 70. Poliserna var mycket intresserad av bilen. Märke, modell, vilken stor skärm, elbil?, och någon "en såndär borde vi ha...". Tyvärr fick jag boten oavsett vilket ju är deras jobb. Men lite kul att de var så intresserade av bilen... :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 05 mar 2014 14:23
Ort: Jönköping

Re: Bot

Inlägg av b232 »

Ajdå... Du får glädja dig åt att du eventuellt kan ha fått Sveriges första fortkörning i en Tesla... Också en merit! ;)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Bot

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag ser (inte) fram emot första P-boten när lapplisan känner på "motorhuven" för att se om man har stått där länge eller inte...
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Bot

Inlägg av Kalle »

hoppas de övertalas chefen om att skaffa polis teslor åt dom, hadde varit coolt :)
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: Bot

Inlägg av z balata »

Tråkigt med dessa ständiga fortkörningsböter för löjliga fortkörningar. Böterna går väl att uthärda, men det tråkiga är när de drar lappen. Jag unnar verkligen inte farbror blå några Teslor.
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Re: Bot

Inlägg av G F »

Kan inte låta bli att "skryta" med att kört första Tesla Model S som stoppats av polis för fortkörning i Sverige, 4 juni 2013!!!
Den som kan bräcka det är välkommen. ;)
Som väl var hade jag Christian Marcus från Tesla bredvid mej, och han är inte den som får tunghäfta i första taget. Så någon bot blev det lyckligtvis inte. 8-)
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 595
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Bot

Inlägg av Sofie »

I Teslan tycker jag det är mycket lättare att hålla hastighetsbegränsningen än i alla andra bilar jag kört, speciellt på våra 100-70-100-70-100-70-100 vägar då Teslan motorbromsar ned till laglig hastighet utan att använda bromsen.(en pedal jag försöker undvika i alla bilar jag kör, jag hatar att bromsa bort energi)
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: Bot

Inlägg av matsm »

G F skrev:
Kan inte låta bli att "skryta" med att kört första Tesla Model S som stoppats av polis för fortkörning i Sverige, 4 juni 2013!!!
Den som kan bräcka det är välkommen. ;)
Som väl var hade jag Christian Marcus från Tesla bredvid mej, och han är inte den som får tunghäfta i första taget. Så någon bot blev det lyckligtvis inte. 8-)
Jodå G F... det glömmer man inte, hade precis provkört o satt nu i baksätet ;) Mats
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Skriv svar