jonne71 skrev:Som jag tolkar det här TS tolkat uppgifterna för vissa modell S till 66kW vilket motsvarar maxeffekten under 1h.
Det är väldigt olyckligt om man igen för något som andra EU länder inte gör.
Effekten är ju inte bara fel då man tittar på momentan utan det är ju tom omöjligt att plocka ut 340kW ur LR om man inte ändrar mjukvaran.
Det luktar nästan jantelag då effektuppgifterna är random på årsmodell 2015 och för Model3 har det blivit fel igen...
Hoppades det skulle ordna sig på den fronten.
Men icke. Elbilsföreningar och elbilsklubbar grupper etc borde gemensamt ta upp det med Transportstyrelsen så att det blir enligt EU-reglerna.
Varför envisas TS med att notera felaktiga uppgifter? - Behöver ju inte vara Jantelag?
Ingen tar ansvaret verkar det snarare som?
Försäkringar påverkas ju lika godtyckligt tydligen där bolagen slarvar eller utnyttjar oklarheterna?
Andra elbilars data - som Hundai, Nissan, Renault hur är det med dem? HAr de också felaktiga data??