Gulbrun skugga i stora skärmen?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Engen
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 09 jun 2017 12:02
Ort: Upplands Väsby

Re: Gulbrun skugga i stora skärmen?

Inlägg av Engen »

infelicitas skrev:
Det stämmer nog rätt bra med ett år. Min gula rand är tillbaka och den kom tillbaka efter ca 10-12 månader.
Samma här. Randen kom tillbaka efter knappt ett år.
MS LR -22/23 Pearl White Next gen - Nöjd!
S75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Användarvisningsbild
Homer
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 27 okt 2020 11:37

Re: Gulbrun skugga i stora skärmen?

Inlägg av Homer »

Engen skrev:
infelicitas skrev:
Det stämmer nog rätt bra med ett år. Min gula rand är tillbaka och den kom tillbaka efter ca 10-12 månader.
Samma här. Randen kom tillbaka efter knappt ett år.
Ok, återstår att se hur länge effekten sitter i.

Någon som har erfarenhet av hur Tesla hanterar när samma fel återkommer? De vill väl inte gärna kalla detta ett fel utan en kosmetisk skönhetsfläck..
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Gulbrun skugga i stora skärmen?

Inlägg av Bjelke »

Homer skrev:
Engen skrev:
infelicitas skrev:
Det stämmer nog rätt bra med ett år. Min gula rand är tillbaka och den kom tillbaka efter ca 10-12 månader.
Samma här. Randen kom tillbaka efter knappt ett år.
Ok, återstår att se hur länge effekten sitter i.

Någon som har erfarenhet av hur Tesla hanterar när samma fel återkommer? De vill väl inte gärna kalla detta ett fel utan en kosmetisk skönhetsfläck..
Och skriver därför (alltid?) detta som Goodwill... på min privata tänker jag dra det till sin spets om dom krånglar
med sånt skit, det ÄR fel på skärmen och inget jag ska behöva acceptera. Tar det via ARN såvida det inte redan prövats.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Gulbrun skugga i stora skärmen?

Inlägg av martinot »

Bjelke skrev:
Homer skrev:
Engen skrev:
infelicitas skrev:
Det stämmer nog rätt bra med ett år. Min gula rand är tillbaka och den kom tillbaka efter ca 10-12 månader.
Samma här. Randen kom tillbaka efter knappt ett år.
Ok, återstår att se hur länge effekten sitter i.

Någon som har erfarenhet av hur Tesla hanterar när samma fel återkommer? De vill väl inte gärna kalla detta ett fel utan en kosmetisk skönhetsfläck..
Och skriver därför (alltid?) detta som Goodwill... på min privata tänker jag dra det till sin spets om dom krånglar
med sånt skit, det ÄR fel på skärmen och inget jag ska behöva acceptera. Tar det via ARN såvida det inte redan prövats.
Helt rätt! Stå på dig. Att inte ta ansvar för deras egna konstruktioner och produktionsmissar är inte OK.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Gulbrun skugga i stora skärmen?

Inlägg av Legato »

Homer skrev:
Legato skrev:
Homer skrev:
Bilen inbokad på SC för UV-behandling av stora skärmens gula ram.
Ingen tidsuppskattning gavs vid bokning eller bekräftelse, så ni som gjort detta tidigare ungefär hur lång tid kan man räkna med att det tar?
Kan ge dig svar inom kort...

Lämnade in min bil idag där gul kant var en av 6-7 grejer. De trodde min bil skulle bli klar redan imorgon men det återstår att se.

Tror gulkanten går att få fixat samma dag. De trodde det fanns en liten chans att få klart min redan idag och då var det som sagt en rad andra saker som skulle fixas.
Ok tacksam för info. Fick tid på fredag kl 13 så hoppas det blir klart innan helgen. :-o I övrigt bara en CCS uppgradering som inte borde ta särskilt lång tid.
Glömde återkomma. Det tog två dagar med min bil till slut, varav skärmen var en av sex åtgärder.

Fredag 13 låter iofs lite tveksamt för samma dag, men med inlämning på morgonen skulle jag gissa att de nästan alltid hinner iaf.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Homer
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 27 okt 2020 11:37

Re: Gulbrun skugga i stora skärmen?

Inlägg av Homer »

Legato skrev:
Homer skrev:
Legato skrev:
Homer skrev:
Bilen inbokad på SC för UV-behandling av stora skärmens gula ram.
Ingen tidsuppskattning gavs vid bokning eller bekräftelse, så ni som gjort detta tidigare ungefär hur lång tid kan man räkna med att det tar?
Kan ge dig svar inom kort...

Lämnade in min bil idag där gul kant var en av 6-7 grejer. De trodde min bil skulle bli klar redan imorgon men det återstår att se.

Tror gulkanten går att få fixat samma dag. De trodde det fanns en liten chans att få klart min redan idag och då var det som sagt en rad andra saker som skulle fixas.
Ok tacksam för info. Fick tid på fredag kl 13 så hoppas det blir klart innan helgen. :-o I övrigt bara en CCS uppgradering som inte borde ta särskilt lång tid.
Glömde återkomma. Det tog två dagar med min bil till slut, varav skärmen var en av sex åtgärder.

Fredag 13 låter iofs lite tveksamt för samma dag, men med inlämning på morgonen skulle jag gissa att de nästan alltid hinner iaf.
Tog tre timmar inkl. CCS uppgradering. Nu blir spännande att se om skärmen håller sig lika fin över tid..
Skriv svar