Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 09:47
75D BTX8 Unicorn. Finally!
https://teslaclubsweden.se/forum/
Det där är ju spännande! Till sommaren lutar det åt att byta eGolfen till en beg. model S och val av bil kan ju avgöras beroende på priser för ombyggnad av olika modellerSmutt skrev:När får vi se prislistan?
Den är beroende på vad man har för batteri och vad som finns i lager.Smutt skrev:När får vi se prislistan?
Det vore coolt. Min bil skulle bli en riktig unicorn - P100+ RWDe5m1r skrev:Fundering
Kan RWD få 100 pack ?
Har för mig att han i USA som bygde om sin pre ap P85 till P100 fick simulera front motor
Följdfråga kan man även byta bakre motor till P ?
Helt korrekt, men det krävs en del jobb.e5m1r skrev:Fundering
Kan RWD få 100 pack ?
Har för mig att han i USA som bygde om sin pre ap P85 till P100 fick simulera front motor
Följdfråga kan man även byta bakre motor till P ?
660 hk kan man få ut, men då får man även byta lite drivaxlar titt som tätt.jeppe_sthlm skrev:Det vore coolt. Min bil skulle bli en riktig unicorn - P100+ RWDe5m1r skrev:Fundering
Kan RWD få 100 pack ?
Har för mig att han i USA som bygde om sin pre ap P85 till P100 fick simulera front motor
Följdfråga kan man även byta bakre motor till P ?
Finns nog en anledning till att de inte gör några fler P RWD-bilar..Tars skrev:660 hk kan man få ut, men då får man även byta lite drivaxlar titt som tätt.jeppe_sthlm skrev:Det vore coolt. Min bil skulle bli en riktig unicorn - P100+ RWDe5m1r skrev:Fundering
Kan RWD få 100 pack ?
Har för mig att han i USA som bygde om sin pre ap P85 till P100 fick simulera front motor
Följdfråga kan man även byta bakre motor till P ?
Rekommenderad uteffekt är 570 hk.
Nä, MS Office avinstallerar man direkt och ersätter med LibreOffice.mans71 skrev:Om du köper en dator idag så kommer ofta MS Office förinstallerad som trial-licens. Med din argumentation så är det alltså helt ok att hacka serial/aktivering för att programvaran låg förinstallerad?
Det är bilen som styr det. Så ja.Bod skrev:Får man behålla free SuC?
Trevligt!Bod skrev:Toppen! Inte aktuellt idag men om några år
Kör Google docs privat. Orka installera.Teslaspolen skrev:Nä, MS Office avinstallerar man direkt och ersätter med LibreOffice.mans71 skrev:Om du köper en dator idag så kommer ofta MS Office förinstallerad som trial-licens. Med din argumentation så är det alltså helt ok att hacka serial/aktivering för att programvaran låg förinstallerad?
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Har du hunnit testat det på din nu?Tars skrev:Det är bilen som styr det. Så ja.Bod skrev:Får man behålla free SuC?
JaBjelke skrev:Har du hunnit testat det på din nu?Tars skrev:Det är bilen som styr det. Så ja.Bod skrev:Får man behålla free SuC?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Aha då är jag med och det låter ju rimligt...e5m1r skrev:Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.e5m1r skrev:Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100