Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 16:59
JaBjelke skrev:Har du hunnit testat det på din nu?Tars skrev:Det är bilen som styr det. Så ja.Bod skrev:Får man behålla free SuC?
https://teslaclubsweden.se/forum/
JaBjelke skrev:Har du hunnit testat det på din nu?Tars skrev:Det är bilen som styr det. Så ja.Bod skrev:Får man behålla free SuC?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Aha då är jag med och det låter ju rimligt...e5m1r skrev:Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.e5m1r skrev:Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestandaTars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.e5m1r skrev:Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwdPlutric skrev:Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Ja och du får lite bättre krut per automatik IOM 100 batteriete5m1r skrev:Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestandaTars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.e5m1r skrev:Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fannsBjelke skrev:Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone före5m1r skrev:Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Eller den kanske går lite upp av sig själv i och med spänning ?
Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!Tars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Han tar ditt batteri i inbyte.beef skrev:Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!Tars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
JaMSO skrev:75-100 möjligt?
Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Nja.... allt är relativtNiclas skrev:Billigare att byta hela bilen.
Inte speciellt många.bat skrev:Ser inte riktigt hur det ska kunna bli någon direkt volym av byten. Hur många bra och fräscha batterier från skrotade Teslor kan det finnas?
GlömdeTars skrev:Nja.... allt är relativtNiclas skrev:Billigare att byta hela bilen.
Köpa min nu när den har L?
Ska fixa drivaxlarna fram bara.
Alla får som sagt var värdera om det är värt eller ej.e5m1r skrev:Personligen kan jag tycka att priserna är något för höga
När jag köpte min 70 så kostade 85 ca 100.000 mer
Om jag nu skulle vilja uppgradera mitt batteri så skulle det kosta mer
Och för mig faller lite hela grejen
Om jag tyckte att 100000 var för mycket extra för en 85 då så lär jag knappast tycka att ännu mer är rimligt.
Det måste på nåt sätt löna sig och jag ser det inte med dessa priser
En 70 ligger säg runt 600000 ( för argumentets skull ) och en 100d under i övrigt samma förutsättningar ligger inte 240000 mer
Ni får gärna rätta mig om jag har fel
Tars skrev:Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Hade ju varit intressant att veta vad som är priset för arbetet? Så man kan göra triangelbyten osvkrabbe skrev:Tars skrev:Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Okay, då blir det allés for dyrt:(
Troede priset var for et 100 batteri och sen drogs et belöp från 90 batteriet.
Tre man cirka två minuter, är bara 30st bultar.Smutt skrev:Hade ju varit intressant att veta vad som är priset för arbetet? Så man kan göra triangelbyten osvkrabbe skrev:Tars skrev:Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Okay, då blir det allés for dyrt:(
Troede priset var for et 100 batteri och sen drogs et belöp från 90 batteriet.