Tjena!
Jag står med samma dilemma, skall jag uppgradera min mX75d från 2017(AP2) med FSD för 22100kr.
Det känns väldigt värt OM det innebär att min bil får ny hårdvara den dagen FSD släpps.
Moderator: Redaktion
Satellite65 skrev:Tjena!
Jag står med samma dilemma, skall jag uppgradera min mX75d från 2017(AP2) med FSD för 22100kr.
Det känns väldigt värt OM det innebär att min bil får ny hårdvara den dagen FSD släpps.
Jag resonerar lite åt andra hållet.Cay skrev:Satellite65 skrev:Tjena!
Absolut värt tycker jag, du får ju Summon och p-assistenten redan nu (som du iofs redan haft)![]()
Och för att dra dilemmat ytterligare ett varv i mitt fall: då jag ska sälja min X75 inom ett par månader, är det då värt att investera 22kkr i bilen, dvs får jag ut det från en köpare (som ju annars antagligen får betala 78kkr?!
Prosenbe skrev:Som jag har förstått det så behåller man summon och p-assistenten om man har AP2 eller EAP och behöver inte uppgradera till FSD för att få behålla dom.
Legato skrev:Prosenbe skrev:Som jag har förstått det så behåller man summon och p-assistenten om man har AP2 eller EAP och behöver inte uppgradera till FSD för att få behålla dom.
Finns väl ingen officiell info om detta men jag har också extremt svårt att tro att de skulle "rulla tillbaka" summon och autopark.
Personligen gillar jag autopark, det funkar exemplariskt på min nuvarande och förra. Summon känns mest som imponatorfaktor
Jag ser dock mycket fram emot navigate on autopilot och jag tror det kommer inom ett halvår iaf.
Pontus skrev:Jag har AP redan och Navigate on Autopilot men kan nu köpa FSD för $2.000. Vad jag undrar är om det priset kommer stå sig för alltid för denna bilen även om jag säljer den, dvs. kommer den nya ägaren kunna uppgradera för samma pris?
Vad tror ni.
Användare som besöker denna kategori: 12man, hazlos och 18 gäster