Stockholm den 10 Maj

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Stockholm den 10 Maj

Inlägg av hybris »

Vet inte om alla läser evenemangsdelen av forumet. Tanken var att vi träffas i stockholm den 10 Maj. Tibor som skulle hålla i det har inte möjlighet. Någon från stockholm som har lust att ta lead? Själva Uppsalabonde så inte suverän på storstaden. Vore kul att träffas någonstans, åka några svängar och kanske göra någon PR grej av det? Alltid kul att öka awareness kring Tesla och elbilar. Någon?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av Sofie »

Hej!
Hoppas verkligen att någon som känner till Stockholm kan ta tag i detta.
Jag vet att Opti-Coat (i alla fall någon från familjen som behandlar planerat att komma) Vi kanske skulle kunna prata oss till en visning Hur dom anser att en tvättning skall utföras, om intresse finnes (i så fall vore nog en MC röd utan soltak bästa visningsalternativet ;) )
Själv skulle jag kunna ta med Rolec Laddstationer samt kablar om intresse finnes.
Snälla någon känn ert kall!
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av hybris »

Ingen?

Om vi byter till Uppsala kan nog Fredrik och jag hosta det. Parkera uppe vid slottet för lite bilder, glida runt stan, kanske ut till Ulv Kvarn, stanna någonstans för en lunch/fika och lite kurviga väga på gamla Uppsalavägen mot Märsta etc...

Men vore nästan roligare med stockholm om någon kan ta lead på det? Kom igen vänner med Tesla i stockholm!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av Sofie »

Jag kan bara konstatera att utan Tibors engagemang och entusiasm så händer det inte mycket med detta.
Tack Tibor för alla intressanta inlägg och borttagning av skräp på forumet, utan dig inte mycket forum.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av Lessmog »

Instämmer med Sofie. Har själv ingen MS än och är inte i Sth då, så i övrigt ligger jag lågt i denna diskussion.
Rosor åt Tibor! Blommor åt Blomhäll! Upp flyga slagorden!
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av hybris »

är det några intresserad av en liknande träffa i Uppsala? eller skall vi bara samla ihop oss och dra en sväng i Stockholm? vi kanske kan pinga Andy på Tesla och se om han har något förslag?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av Kalle »

jag skulle föreslå att ni möts upp vid täby centrum, (när slår tesla upp portana där?) sen kör ni i led och fikar på djurgården i stockholm, de e fint där nu. (en kaffe på rosendals tregårdar e altid trevligt)
hadde jag haft en tesla (och bot i sverige) hadde jag gärna hängt med.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag rodnar som en förstamajflagga! :oops: :D

Kalle har rätt i att ett möte behöver inte vara krångligare än det han föreslog. Kom överens om klockslag också så är in i hamn.

Sen kan vi sikta på nästa möte i höst (Oktober?) med ännu fler deltagare som kan komma långväga också (Superchargers börjar ploppa upp?).
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Stockholm den 10 Maj

Inlägg av Kalle »

va sägs om den här planen?
träff kl 10 på parkeringen utanför täby centrum, (kan du Tibor att du kanske kunde pinga nån på tesla o höra om de skulle gå försig att ta en titt på showromet då)
ca 10:30 - 11 blir de avfärd in till sthlm i led där ni kan ta sveavägen / strandvägen till djurgården. där fins flera ställen att ta en kaffe / käka lunch.
rosendals trägårdar är som sakt fint, men tror de bara har fika där.
De har et wärdshus ochså men de kanske e lite dyrt. http://www.rosendalswardshus.se/index.php?ID=11

Här är rutten, tar ca en halvtimma:

https://www.google.se/maps/dir/Täby+Cen ... 0e!1m0!3e0
Skriv svar