Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fyrawatt
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 27 apr 2019 16:42

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av fyrawatt »

jseverinson skrev:
Jag tappade greppet om alla användarnamn och olika datum som flög runt så jag gjorde det enda rimliga - ett kalkylblad förstås! :D

Jag har gått igenom den här tråden så gott jag kunnat och fört in informationen i detta blad. Ni får gärna kolla så det är rätt på ert namn och uppdatera efter behov. Här är länken:


Det var fler användarnamn som varit med i leken än jag först trodde, himla kul att se att vi börjar samlas ett gäng. 8-) Deltakolumnerna ger redan vissa intressanta insikter kring snittid per steg i kedjan.
Haha! :lol: Jag då måste jag väl bistå med lite mer info.
Model S LR FSD
Fick ett mail från Tesla den 11 jul att jag skulle bistå med leveransadress mm mm. Men länkarna i det mailet fungerar inte och jag kan inte skriva in några uppgifter.

Jag gissar att någon kommer att kontakta mig relativt snart (förhoppningsvis).
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

fyrawatt skrev:
jseverinson skrev:
Jag tappade greppet om alla användarnamn och olika datum som flög runt så jag gjorde det enda rimliga - ett kalkylblad förstås! :D

Jag har gått igenom den här tråden så gott jag kunnat och fört in informationen i detta blad. Ni får gärna kolla så det är rätt på ert namn och uppdatera efter behov. Här är länken:


Det var fler användarnamn som varit med i leken än jag först trodde, himla kul att se att vi börjar samlas ett gäng. 8-) Deltakolumnerna ger redan vissa intressanta insikter kring snittid per steg i kedjan.
Haha! :lol: Jag då måste jag väl bistå med lite mer info.
Model S LR FSD
Fick ett mail från Tesla den 11 jul att jag skulle bistå med leveransadress mm mm. Men länkarna i det mailet fungerar inte och jag kan inte skriva in några uppgifter.

Jag gissar att någon kommer att kontakta mig relativt snart (förhoppningsvis).
Skriv länkarna till mig så provar jag min adress ;)
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MEK
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 jul 2019 15:33

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MEK »

Jag fick också detta Mail men efter kontakt med Tesla fick jag info om att det skickats ut av misstag. Dessa uppgifter hade jag reggat i samband med beställningen. Verkar som om detta Mail skickats ut i samband med att bilen blivit tillverkad. Så var det i mitt fall. Nu är det bara (!!) leveransen kvar :o
Kan tillägga att jag också la beställningen 190527, planerad lev 190907 :roll:
Model S P100D Raven, lev 201909
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Kilowatt »

jseverinson skrev:
Jag tappade greppet om alla användarnamn och olika datum som flög runt så jag gjorde det enda rimliga - ett kalkylblad förstås! :D

Jag har gått igenom den här tråden så gott jag kunnat och fört in informationen i detta blad. Ni får gärna kolla så det är rätt på ert namn och uppdatera efter behov. Här är länken:


Det var fler användarnamn som varit med i leken än jag först trodde, himla kul att se att vi börjar samlas ett gäng. 8-) Deltakolumnerna ger redan vissa intressanta insikter kring snittid per steg i kedjan.
Världsklass! Tack!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

Kilowatt skrev:
jseverinson skrev:
Jag tappade greppet om alla användarnamn och olika datum som flög runt så jag gjorde det enda rimliga - ett kalkylblad förstås! :D

Jag har gått igenom den här tråden så gott jag kunnat och fört in informationen i detta blad. Ni får gärna kolla så det är rätt på ert namn och uppdatera efter behov. Här är länken:


Det var fler användarnamn som varit med i leken än jag först trodde, himla kul att se att vi börjar samlas ett gäng. 8-) Deltakolumnerna ger redan vissa intressanta insikter kring snittid per steg i kedjan.
Världsklass! Tack!
Suveränt Tack här också.
Intressant och se hur ologiskt tiden mellan beställning och båt-transport är. Antar att det beror - som Marcus säger - att man “batchbygger” och att det handlar om man har tur med matchningen eller ej.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 mar 2016 00:05

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av RobinG »

14/7 5:35 pm Vessel departed för mig nu. Ni som är experter, vilken båt och hur följer man den nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

RobinG skrev:
14/7 5:35 pm Vessel departed för mig nu. Ni som är experter, vilken båt och hur följer man den nu Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gött.
Du hittar tidtabellen här:
https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-07-10

Du kan följa din båt genom att söka upp namnet (MAERSK IDAHO) här:
https://www.myshiptracking.com

Om du skapar ett konto på myshiptracking (gratis) så kan man lägga till båten till din 'fleet'
Då kan man se båten hela resan (även på Atlanten) vilket man annars inte kan.

Slutdestinationen är Rotterdam där en liten båt får köra vidare till Tilburg då det är smala kanaler den vägen
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
ChrisTesla
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 jun 2019 22:54

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av ChrisTesla »

Jag betalade 980ksek för min LR, antar att ni betalade liknande. Leverans i augusti hoppas jag:)
I dag så kostar en ny LR 936900kr.
Vilka möjligheter har jag att ta del av prissänkningen?
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

ChrisTesla skrev:
Jag betalade 980ksek för min LR, antar att ni betalade liknande. Leverans i augusti hoppas jag:)
I dag så kostar en ny LR 936900kr.
Vilka möjligheter har jag att ta del av prissänkningen?
Har din totala kostnad sänkts med 50k?
Jag beställde en vit MS LR med vit interiör och dyrare hjul och jag kommer bara tappa 20k.

Jag kommer inte ihåg hur det gick för de som såg priset sänkas runt mars/april om de fick tillbaka pengar.

Men det är ju helt klart värt att maila Tesla om det
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
ChrisTesla
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 jun 2019 22:54

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av ChrisTesla »

Japp, beställde den 5/6 och har sänkts från 980ksek.
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

För mig med P-modellen blev det 50k billigare än om jag köpt idag. Outgrundliga äro herrens (Elons) vägar.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Kilowatt »

Ja, såvitt jag kan se så blev min config just dyrare totalt sett. Det som man kan säga är den stora grejen är att nu får ALLA plötsligt Ludicrous "gratis" men till en något högre prispunkt.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Daniel »

Och min MS LR Multicoat-röd blev 32.900:- billigare....
Intressant.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

Jag försöker tänka så här.
Visst tappade jag 20-30k just nu, men jag har drömt om en MS i flera år och förut kostade den versionen jag ville ha cirka 300k mer än nu.
Plus att nu ingår nästan allt så förmånsvärdet blir lägre med.

Man vinner nog aldrig. Eller jo, man vinner den dagen man sitter i en Tesla (oavsett pris) :lol: :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av helix »

MarcusC skrev:
Jag försöker tänka så här.
Visst tappade jag 20-30k just nu, men jag har drömt om en MS i flera år och förut kostade den versionen jag ville ha cirka 300k mer än nu.
Plus att nu ingår nästan allt så förmånsvärdet blir lägre med.

Man vinner nog aldrig. Eller jo, man vinner den dagen man sitter i en Tesla (oavsett pris) :lol: :lol:
Fast har du inte tagit leverans och samma spec. som den du beställt nu blivit billigare så kan du kräva det nya lägre priset. Tesla har åtminstone historiskt för alla S/X justerat till det lägre priset.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

helix skrev:
MarcusC skrev:
Jag försöker tänka så här.
Visst tappade jag 20-30k just nu, men jag har drömt om en MS i flera år och förut kostade den versionen jag ville ha cirka 300k mer än nu.
Plus att nu ingår nästan allt så förmånsvärdet blir lägre med.

Man vinner nog aldrig. Eller jo, man vinner den dagen man sitter i en Tesla (oavsett pris) :lol: :lol:
Fast har du inte tagit leverans och samma spec. som den du beställt nu blivit billigare så kan du kräva det nya lägre priset. Tesla har åtminstone historiskt för alla S/X justerat till det lägre priset.
Jag drar ett mail till min sales advisor så får vi se
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

Jag och några andra har ju nu kommit till stadiet där våra bilar precis har anlänt till Rotterdam / Tilburg.
Med andra ord kan vi inte längre spåra bilarna.

Jag ska vara ärlig då jag tyckte det var lite roligt att se var båten (och min bil) var hela tiden.
Men nu är det ju helt tomt :(

Enligt excel-arket som jseverison skapade tar det cirka 24 dagar från Rotterdam till leverans.
Jag tog bort AndreasF's siffror då de stack iväg extremt (hoppas du inte blir arg på mig...)

Jag har också skummat igenom hela tråden och antar att när ni fått leveransbesked skrev ni det i tråden.
I så fall kommer det ta cirka 14 dagar från Rotterdam tills man blir kontaktad av Tesla.

Men vad fasiken ska jag göra under tiden nu?
Ni som fått leveransbesked, har ni mellan tiden Rotterdam -> mail om leveransbesked fått någon annan information, tex reg-nummer, första förhöjda hyra etc?

Det är nästan så jag funderar på att beställa en till bil bara för att ha något att tracka. Man kan ju alltid neka leverans :lol: :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Dream99 »

Jag känner lika. Det borde väl finnas nån suspekt webbsida där man kunde tracka lastbilar från Tilburg
Model X - 2019
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av hed »

Njut av livet för fan. Det är bara en bil ffs... :twisted: :twisted: :lol:
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

hed skrev:
Njut av livet för fan. Det är bara en bil ffs... :twisted: :twisted: :lol:
Diu är galen :lol: :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

[quote="MarcusC"]Jag och några andra har ju nu kommit till stadiet där våra bilar precis har anlänt till Rotterdam / Tilburg.
Med andra ord kan vi inte längre spåra bilarna.

Jag ska vara ärlig då jag tyckte det var lite roligt att se var båten (och min bil) var hela tiden.
Men nu är det ju helt tomt :(

Enligt excel-arket som jseverison skapade tar det cirka 24 dagar från Rotterdam till leverans.
Jag tog bort AndreasF's siffror då de stack iväg extremt (hoppas du inte blir arg på mig...)

Jag har också skummat igenom hela tråden och antar att när ni fått leveransbesked skrev ni det i tråden.
I så fall kommer det ta cirka 14 dagar från Rotterdam tills man blir kontaktad av Tesla.

Men vad fasiken ska jag göra under tiden nu?
Ni som fått leveransbesked, har ni mellan tiden Rotterdam -> mail om leveransbesked fått någon annan information, tex reg-nummer, första förhöjda hyra etc?

Det är nästan så jag funderar på att beställa en till bil bara för att ha något att tracka. Man kan ju alltid neka leverans :lol: :lol: [quote="MarcusC"]


Håller med dig Marcus, livet känns ganska tomt och innehållslöst just nu :| Önskar att det satt en liten GPS i bilen så man kunde se var den befinner sig.
Apropå prissänkning så var det ju en i slutet på Maj då ”min” bil blev nästan 30k billigare. Tog då kontakt med Tesla men de sa sig inte kunna göra någonting varvid ja avbeställde/beställde på nytt.
Hursomhelst tycker jag inte att det är en så jättestor sak, betydligt värre för de som fick leverans i Februari. Ponera att de köpt MS Performance , de sitter med en 2019 års modell men med gamla drivlinan motorerna etc men betalt 550k mer. Samma med MS LR men då med en diff på ca 250k. Det måste onekligen kännas lite surt. Den prisändring som skett nu för nog anses som ganska marginell och jag råkade bli en ”vinnare” men hade de sänkt priset på min P med 30k hade jag denna gång bara ryckt på axlarna. Men för I H-VETE, GE MIG BILJÄ-EN NU. :evil:
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av kalle_sala »

Syndade idag och ringde till Tesla. Min bil står i Holland, och leverans i början av augusti fick jag till svar.

Så tidigare korrespondens om leverans till Sverige den 25 juli med utleverans till mig nån dag senare verkar vara lite väl optimistiskt enligt den jag pratade med idag.

Dom skulle fixa fram min faktura nu i varjefall så att allt kommer vara klart vid en eventuell leverans.

Oavsett så känns det som att hela deras leveranskedja är en ren gissningslek för samtliga parter! :lol:
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

kalle_sala skrev:
Syndade idag och ringde till Tesla. Min bil står i Holland, och leverans i början av augusti fick jag till svar.

Så tidigare korrespondens om leverans till Sverige den 25 juli med utleverans till mig nån dag senare verkar vara lite väl optimistiskt enligt den jag pratade med idag.

Dom skulle fixa fram min faktura nu i varjefall så att allt kommer vara klart vid en eventuell leverans.

Oavsett så känns det som att hela deras leveranskedja är en ren gissningslek för samtliga parter! :lol:
Det skulle vara så kul att få full access till deras leverans-system.
Jag kan förstå om det diffar någon dag, för de kanske behöver samla ihop ett gäng bilar som ska åka till samma SC, men ändå undrar man ibland varför det kan ta så otroligt lång tid på vissa stationer.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av kalle_sala »

Ja det är nog svårt att få till ett riktigt flow i leveranskedjan misstänker jag.

fick fakturan precis och den är nu betald! Är bara upphämtning kvar! :o
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

kalle_sala skrev:
Ja det är nog svårt att få till ett riktigt flow i leveranskedjan misstänker jag.

fick fakturan precis och den är nu betald! Är bara upphämtning kvar! :o
Du har redan fått reg-nummer, va?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Skriv svar