Jag antar att VW inte vill leverera alla på en gång utifall det visar sig att de måste återkalla bilar. Så småningom kommer antalet levererade ID.3 vida överstiga Teslas leveranser
Väldigt märkligt resonemang.
Elbilar är inget nytt för VW, e-up har tillverkats i många år.
"Vi vill inte sälja så många ID3(som vi har massor av på lager) för det är fel på dom, så vi måste ändå återkalla dom."
Så VW säljer fullt medvetet felaktiga ID3 bilar i "lagom" stor mängd, så att de inte får CO2 böter, men som inte blir så dyrt att återkalla?
Känns som en paniklösning där kunden blir lidande.
VW vet väl inte riktigt hur det kommer fungera och tas emot. Då är det väl en bra princip att ta det försiktigt till en början? Hur hade du gjort?
Nu fastnar vi dock i detaljer igen. Är egentligen totalt ointressant.
Märkligt att Tesla M3 sålde dubbelt så bra som VW ID3 under september i Europa.
För VW hade ju tillverkat ID3 sedan 4 november 2019 och haft massor av bilar på lager som man vräkt ut på marknaden nu i september.
Hur var det nu med att plocka ut en enskild månad...
Och speciellt slutet på ett kvartal, där det statistisk är bästa månaden för Tesla. Kanske vi ska titta över fler månader?
Sen kanske VW bara vill leverera det antal elbilar som gör att dom inte får böter i 2020.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
VW vet väl inte riktigt hur det kommer fungera och tas emot. Då är det väl en bra princip att ta det försiktigt till en början? Hur hade du gjort?
Nu fastnar vi dock i detaljer igen. Är egentligen totalt ointressant.
Det moderna sättet att jobba är att få ut förbättringar till kunden så fort de är färdiga, även om de är små. Även små förbättringar ger över tid ett stort värde och produkten går framåt och blir bättre. Därför är det kritiskt att ett modernt företag kan uppdatera sin produkt snabbt och enkelt så att kunden hela tiden kan få förbättringarna. Att springa runt med USB-stickor till varje bil är inte snabbt.
VW vet väl inte riktigt hur det kommer fungera och tas emot. Då är det väl en bra princip att ta det försiktigt till en början? Hur hade du gjort?
Nu fastnar vi dock i detaljer igen. Är egentligen totalt ointressant.
Det moderna sättet att jobba är att få ut förbättringar till kunden så fort de är färdiga, även om de är små. Även små förbättringar ger över tid ett stort värde och produkten går framåt och blir bättre. Därför är det kritiskt att ett modernt företag kan uppdatera sin produkt snabbt och enkelt så att kunden hela tiden kan få förbättringarna. Att springa runt med USB-stickor till varje bil är inte snabbt.
Det är välkänt att VW problem med sin OTA. Hur bör de göra med det i minnet? Ditt svar är tyvärr av typen "hallå yxskaft".
VW vet väl inte riktigt hur det kommer fungera och tas emot. Då är det väl en bra princip att ta det försiktigt till en början? Hur hade du gjort?
Nu fastnar vi dock i detaljer igen. Är egentligen totalt ointressant.
Det moderna sättet att jobba är att få ut förbättringar till kunden så fort de är färdiga, även om de är små. Även små förbättringar ger över tid ett stort värde och produkten går framåt och blir bättre. Därför är det kritiskt att ett modernt företag kan uppdatera sin produkt snabbt och enkelt så att kunden hela tiden kan få förbättringarna. Att springa runt med USB-stickor till varje bil är inte snabbt.
Det är välkänt att VW problem med sin OTA. Hur bör de göra med det i minnet? Ditt svar är tyvärr av typen "hallå yxskaft".
Fixa OTA, fixa OTA och fixa OTA. Att kunna komma med ständiga förbättringar är kritiskt för att nå framgång.
Jag antar att VW inte vill leverera alla på en gång utifall det visar sig att de måste återkalla bilar. Så småningom kommer antalet levererade ID.3 vida överstiga Teslas leveranser.
Nej. VWs planerade produktionskapacitet är mycket lägre än Teslas även för leveranser i Europa så det kommer inte hända. Däremot kan det bli enstaka perioder när VW leverar mer men i det stora hela ligger de för långt efter.
Andelen laddbara bilar, dvs elbilar och laddhybrider, fortsätter att ligga på höga nivåer och svarade för 36 procent av personbilsregistreringarna i oktober.
Andelen laddbara bilar, dvs elbilar och laddhybrider, fortsätter att ligga på höga nivåer och svarade för 36 procent av personbilsregistreringarna i oktober.
Tycker båda siffrorna är intressanta. Även intressant att både bensin och dieselbilars andel sjunker så snabbt. Bilar med eldrift är förbi dieselbilar nu, och det tar nog inte mer än nått år innan även bensinbilen får se sig omkörd.
Intressanta också det även i Europa i stort börjar se bra ut. De här siffrorna tar dock med även mildhybrider men visar ändå på en ganska snabb förändring och acceptans för eldrift.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Tycker båda siffrorna är intressanta. Även intressant att både bensin och dieselbilars andel sjunker så snabbt. Bilar med eldrift är förbi dieselbilar nu, och det tar nog inte mer än nått år innan även bensinbilen får se sig omkörd.
Intressanta också det även i Europa i stort börjar se bra ut. De här siffrorna tar dock med även mildhybrider men visar ändå på en ganska snabb förändring och acceptans för eldrift.
2.jpg
”Eldrift” är till stor del bensin och dieselbilar i förklädnad, desto större marknadsandel desto längre tid kommer omställningen ta till ren eldrift.
Jag skulle inte se det som något positivt, snarare status que.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Ja, det blir ju lite märkligt när dom bespottade avgasbilar, fossilbilar, ICE-bilar och allt vad dom kallas plötsligt används i statistiken när elbilens framgångar vill demonstreras.
Då duger en XC90 laddhybrid.
MG ZS EV var nära att komma topp tre i Norge nu i oktober.
Märkligt att MG inte börjat säljas i Sverige än.
Kanske för att det inte finns en regel som säger Kinatillverkad=Obegräsad tillgång?
Jag tror att MG inte hittat en bra ÅF i Sverige än.
Gissar det till slut blir de som redan säljer MAXUS, som också är ett SAIC märke. https://maxus.se/aterforsaljere/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Globala försäljningen och om Tesla har chans att nå 500k känns sjukt intressant just nu. Tesla hade dålig oktober i Europa men det brukar de alltid ha. Men globalt var oktober grymt bra.
2019 sålde Tesla 16565 bilar i oktober. 2020 sålde man 35968 i oktober. Det är oerhört bra och indikerar att man har god chans att nå 500k.
Tesla levererar ju bara bilar i Europa till kvartalsslut, så två av tre månader är det ju noll. Men den tredje desto mer. Så det är väl klokt att åtminstone diskutera kvartal för kvartal istället för att dra slutsaser av en månad där ett märke levererar noll bilar av logistiska skäl?