Model S på Nürburg ring
Moderator: Redaktion
Re: Model S på Nürburg ring
Jag är sjukt nyfiken på hur många motorer det sitter på bakaxeln. Och vad står det på batteriet?
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1057
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Model S på Nürburg ring
Du tänker att det är en roadster 2 i mula?
Model S Standard Range Raven
Re: Model S på Nürburg ring
Inte helt, men prefekt läge att testa drivlinan.jeppe_sthlm skrev:Du tänker att det är en roadster 2 i mula?
Re: Model S på Nürburg ring
Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
Re: Model S på Nürburg ring
Porsche satte inte sin bil med en serieproducerad version.kangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
För att kompensera för en försenad roadster så kanske vi får en Model S R/T i höst.
Re: Model S på Nürburg ring
Tror/hoppas man lanserar uppgradering och/eller track package i samma vevakangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Porsche satte rekordet med en förproduktionsbil men dom har en lång historia av att oberoende testare kan matcha rekordet med en bil från massproduktionen så där har nog många ett visst förtroende.dstr skrev:Porsche satte inte sin bil med en serieproducerad version.kangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
För att kompensera för en försenad roadster så kanske vi får en Model S R/T i höst.
Tesla däremot har allt att bevisa, om Elon inte är transparent så har han något att dölja, och jag tror inte han är så dum så han kör en modifierad bil och påstår att den är standard.
Gick ju bra för Alfa Romeo, dom satte banrekord och fick direkt en massa skit pga modifikationer. Ett par månader senare så kom dom tillbaka med en produktionsbil och fullkomligt slaktade rekordet.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
Hoppas det med, för då får man svart på vitt vad en modifierad bil gör med 0-100, laddhastighet, räckvidd osv. Blir en mer rättvis jämförelse mot Taycan då med.Legato skrev:Tror/hoppas man lanserar uppgradering och/eller track package i samma vevakangru skrev:Är det inte ett problem om man sätter en tid i vad man påstår är en stock-S med eventuellt ny SW om ingen Raven kommer i närheten av det sen? Bättre att antingen köra en test-bil med det statmentet eller en Raven med SW som är sådant som skulle kunna komma som track-mode, IMHO.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
Jag som inte hänger med i fossilvärlden längre hade ingen aning om att det fanns så snabba dieslar...
4. Audi R10 TDI unknown 1:11.17 659 / 925
4. Audi R10 TDI unknown 1:11.17 659 / 925
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Det är en ren racerbil.Legato skrev:Jag som inte hänger med i fossilvärlden längre hade ingen aning om att det fanns så snabba dieslar...
4. Audi R10 TDI unknown 1:11.17 659 / 925
Hoppas att de hyrt in Randy Pobst som chaufför.
Re: Model S på Nürburg ring
Verkar som Tesla har anlänt på ringen med två Model S just nu. De har även med sig ett stort diesel-agg som lastades ut från en container. Diesel-aggregatet med laddare ska tydligen se till så att testbilarna kan laddas under de veckorna man är på plats. Kanske inte helt optimalt
Enligt artikeln kör de tester nästan varje dag i det publika, men den 18:e är det mer utförliga tester och den 21:e har Tesla tydligen abonnerat NBR för sig själva i 2 timmar. De har också en slot reserverad för att ha banan för sig själv i 45 minuter den 25:e september.
Här är artikeln från tyska AMS:
https://www.auto-motor-und-sport.de/ele ... kord-2019/
Enligt artikeln kör de tester nästan varje dag i det publika, men den 18:e är det mer utförliga tester och den 21:e har Tesla tydligen abonnerat NBR för sig själva i 2 timmar. De har också en slot reserverad för att ha banan för sig själv i 45 minuter den 25:e september.
Här är artikeln från tyska AMS:
https://www.auto-motor-und-sport.de/ele ... kord-2019/
Re: Model S på Nürburg ring
Spekuleras att detta är Teslas nuvarande två bilar på ringen, en amerikansk och en NL-reggad.
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Re: Model S på Nürburg ring
Ja det är ju en fd Le Mans racer.Hok skrev:Det är en ren racerbil.Legato skrev:Jag som inte hänger med i fossilvärlden längre hade ingen aning om att det fanns så snabba dieslar...
4. Audi R10 TDI unknown 1:11.17 659 / 925
Hoppas att de hyrt in Randy Pobst som chaufför.
Det var ju poppis med diesel något decennium i långlopp pga låg förbrukning. Sen kom hybriderna...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S på Nürburg ring
https://electrek.co/2019/09/11/tesla-ro ... next-year/Elon Musk says that Tesla will bring the new Roadster supercar to the Nürburgring racetrack to attempt to break the record.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S på Nürburg ring
Enl artikeln ska turistkörningen vara stängd 2h på lördag. Lyckas någon googla fram en kalender så man vet när? Är sugen på att åka dit.helix skrev:Verkar som Tesla har anlänt på ringen med två Model S just nu. De har även med sig ett stort diesel-agg som lastades ut från en container. Diesel-aggregatet med laddare ska tydligen se till så att testbilarna kan laddas under de veckorna man är på plats. Kanske inte helt optimalt
Enligt artikeln kör de tester nästan varje dag i det publika, men den 18:e är det mer utförliga tester och den 21:e har Tesla tydligen abonnerat NBR för sig själva i 2 timmar. De har också en slot reserverad för att ha banan för sig själv i 45 minuter den 25:e september.
Här är artikeln från tyska AMS:
https://www.auto-motor-und-sport.de/ele ... kord-2019/
Re: Model S på Nürburg ring
Enligt https://www.nuerburgring.de/ så är det öppet hela dagen på lördag. Så tyvärr verkar inte den sidan vara helt uppdaterad.
Uppdaterad information verkar vara tillgänglig på telefon +49 (0) 2691 302-630
Uppdaterad information verkar vara tillgänglig på telefon +49 (0) 2691 302-630
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1057
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Model S på Nürburg ring
Ser ut som att det är det man gördstr skrev:Inte helt, men prefekt läge att testa drivlinan.jeppe_sthlm skrev:Du tänker att det är en roadster 2 i mula?
https://electrek.co/2019/09/11/tesla-mo ... prototype/
Model S Standard Range Raven
Re: Model S på Nürburg ring
Mer nytt om Plaid
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Re: Model S på Nürburg ring
Spännande ändå. Blir nog en sjujäkla bil. Lär väl hamna i pris där S/X PL låg förut.Bogge skrev:Mer nytt om Plaid
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Model S på Nürburg ring
Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Hade hoppats att det var på riktigt så Porsche hade fått lite eld i baken, men mycket kan hända på ett år.
Hade hoppats att det var på riktigt så Porsche hade fått lite eld i baken, men mycket kan hända på ett år.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Re: Model S på Nürburg ring
Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
Och ett nytt hybridbatteri från Maxwell.dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Med superkondensatorer för supersnabbt acceleration och motorbroms.
Och solidstate, för 200kWh och låg vikt.
Och minimalt behov av kylning.
Ett litiumbatteri trivs i +10 till +40.
Ett solidstate batteri kanske -30 till +200 grader.
Behöver i normala fall ingen värme/kyla alls.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S på Nürburg ring
..du e rolig, du.Zalman3 skrev:Och ett nytt hybridbatteri från Maxwell.dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Med superkondensatorer för supersnabbt acceleration och motorbroms.
Och solidstate, för 200kWh och låg vikt.
Och minimalt behov av kylning.
Ett litiumbatteri trivs i +10 till +40.
Ett solidstate batteri kanske -30 till +200 grader.
Behöver i normala fall ingen värme/kyla alls.
Verkar leva ett år i förtid. Både när det gäller teknik och priser. Jag är själv lite mer ”vi får vänta och se”.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR