Styrservo

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

lasse62
Inlägg: 21
Blev medlem: 08 sep 2015 01:42
Ort: Krokom

Re: Styrservo

Inlägg av lasse62 »

Har hänt på bägge mina bilar, men det har lagat sig själv efter några veckor och har inte återkommit.
Användarvisningsbild
np519
Teslaägare
Inlägg: 149
Blev medlem: 29 nov 2018 11:49

Re: Styrservo

Inlägg av np519 »

Hej,
jag fick problem med styrservot och det var jordfel.
Men jag ville inte köra min och bilen blev bortforslad på lastbil.

Lycka till!!!
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Styrservo

Inlägg av Delta »

Var i Milano i morse. Nu går styrservot som det ska, man la ca. 2 timmar på provkörning och felsök, inklusive kontroll av alla mekaniska delar tillhörande styrningen, men hittade inget konkret fel. Styrservot som är helt elektriskt går perfekt. Vad ska man säga? Förmodligen blir det ingen debitering trots att garantin inte längre gäller. Man har lovat att göra OTA felsök om problemet återkommer, jag behöver bara skicka ett mail till dem. Kan verkligen inte klaga på servicen denna gången heller. På lördag bär det hemåt via brennerpasset. :D :D
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Styrservo

Inlägg av Jojo »

Har haft exakt samma sak för ett par månader sedan. Åkte till Göteborg på måfå efter massa strul med Road Assistance och där bytte man en del i styrningen (Shaft-Steering Column-Intermediate Lower). Toppen service när man väl är på plats! Fungerar klanderfritt sedan dess. Om det händer igen kommer de inte kunna se det OTA utan då är det provkörning som gäller (det tog serviceteknikern inte ens 100m att upptäcka felet). Misstänker at Du är inne inom kort för byte av nämnda delen. Lycka till!
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Styrservo

Inlägg av Delta »

Milano SC räkningen kom och var mycket riktigt på € 0,00. Men vad hjälpte det, felet kom tillbaka och är kvar. Passade på att boka en tid via appen långt in i december på Köpenhamns SC på vägen hem via Schweiz och Frankrike. Vi vi hängde på låset i Kastrup kl 8.00 i måndags. Trots ett totalt kaos med ett tiotal hjälpsökande kunder var man hjälpsam och ställde upp med en tekniker som efter ett tiotal meters provtur direkt kunde konstatera att felet var en stel led i kardanknuten mellan styrväxel och rattstång. En ny kadanknut blir beställd och ska alltså bytas i december. Teknikern förklarade att knuten sitter väldigt trångt till och batteriet förmodligen måste monteras bort under operationen. RWD bilar har inte alls detta problem och bytet på dessa är ganska enkelt. Han försäkrade att det inte är någon risk att köra med en skadat kardanknut i styrningen, hoppas att han har rätt annars kan detta bli mitt sista inlägg. En bil utan "rattförbindelse" till framhjulen känns inget vidare.
benke_berguv
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: Styrservo

Inlägg av benke_berguv »

Jag har haft så på en annan bil och det löstes tillfälligt genom att jag sprutade leden med 5-56 typ varannan vecka, då var den som den skulle.
Värt att prova om du kommer åt den på nåt sätt.

//Benke


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar