"ventilerade" strålkastare

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

"ventilerade" strålkastare

Inlägg av tofriis »

Jag börjar känna mig väldigt gnällig, men det är för mycket som inte är okej med bilen och framför allt Teslas servicenivå nu.

Jag har vid flera tillfällen vid tidigare service sagt att det är fukt/imma i en strålkastare, men hela tiden fått till svar att de är ventilerade och att det är inom Teslas specifikationer. Det har långsamt blivit mer och mer under de senaste två åren och nu påtalade jag det igen och fick nu till svar att vi kan byta den åt dig, men med tillägget att det kostar 10.809 kr. Nu har nämligen garanti gått ut...

Såhär ser det ut idag efter att ha kört ca 50 km.
IMG_20191018_090537.jpg
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av tofriis »

Nu slagit på ljuset manuellt och ska köra drygt 30 mil innan besiktning i em, får se om det hjälper...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av Bjelke »

Du påtalade felet redan under garantitiden så om det nu visar sig att du hade rätt och dom hade fel så ska dom byta dom utan kostnad.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av tofriis »

Det är just det jag hävdar, men SC Mölnal säger nej. Jag har krävt att de ska ta det vidare till verksstadschefen, får se vad han säger...

Detta liknar situationen med vinande taklucka jag hade tidigare. Jag påtalade det redan efter ett par månader, men de kunde inte höra något onormalt. Fortsatte irritera mig på det och hävdade att det var ett fel varje service, efter ca två år kunde plötsligt även de höra det uppenbara vinandet och de bytte lister mm. Jag var nöjd med min tysta bil, men samtidigt irriterande att jag fått köra två år med missljudet. Risken för böter ökade iofs då jag tidigare undvek att köra över 100-120 km/h pga vinandet...
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av AndreasF »

Jag skulle vilja veta hur man "ventilerar" bort isen på insidan av strålkastarna!!? :shock:
Det här bara måste vara ett serviceärende!
D169002E-703E-4B2E-8241-887012DA4F2B.jpeg
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av Stevvee »

Varför har jag aldrig sett detta på mina led strålkastare jag haft från andra märken ?
Har alla led haft detta bekymmer hos tesla eller bara vissa ?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av e5m1r »

Vänta till våren :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av tofriis »

Får nog ge Tesla rätt, även om jag tycker det tar väl lång tid att ventilera ut fukten. Sedan jag bad tvättfirman att vara försiktiga med högtryckstvätten på strålkastarna har jag blivit av med problemet.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: "ventilerade" strålkastare

Inlägg av taliz »

Såg likadant ut på min Volvo V60. Märktes inte noterbart på ljusbilden dock, så inget jag brydde mig om.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar