Linjerna i backkameran
Moderator: Redaktion
Linjerna i backkameran
Är det bara jag eller är inte linjerna i backkameran lite för snålt placerade. Förra bilen så kunde jag mycket lättare backa med hjälp av linjerna. Nu när om jag lägger linjen längs en linje på gatan, så hamnar en bit av hjulet på linjen. Det kan ju gå illa om man kör längs en hög trottoar.
Re: Linjerna i backkameran
Det är inte bara du. Hade faktiskt varit trevligt med två par linjer, ett par för hjulen, ett par för bilens ytterkanter...
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
dstr skrev:Jag litade på dom och förstörde 2 fälgar.

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Jag har bara repat den ena.dstr skrev:Jag litade på dom och förstörde 2 fälgar.
Tråkigt!
Jag har tur nog inte litat på dem. Bilen är ju bred och svår att få in mellan trottoarkant och vit linje där vi käkat lunch senaste veckan. Backar in och har kört ner höger spegel. Det hade absolut hjälpt med en linje till för hjulen.
Jag har tur nog inte litat på dem. Bilen är ju bred och svår att få in mellan trottoarkant och vit linje där vi käkat lunch senaste veckan. Backar in och har kört ner höger spegel. Det hade absolut hjälpt med en linje till för hjulen.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Bjorn skrev:Tråkigt!
Jo, den är bred. Jag jämförde med min Merc. S-klass som är en stor bil, och till min förvåning är Teslan 64 mm bredare! Men Mercan är 146 mm längre.
Det kommer att vara svårare ibland att parkera i en ruta med Teslan, men gatuparkering blir lite enklare med en kortare bil.