Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av greenstreet »

greenstreet skrev:
Jag mejlade Tesla tidigare i veckan för att få indikation om leverans då jag behöver bestämma hur jag ska göra med min nuvarande bil. Jag fick då svar att min bil levereras till Malmö. Jag har både angivit och kontrollerat två gånger att bilen ska till Göteborg. Så jag ringde Tesla leverans för att kontrollera och mycket riktigt är det Malmö som gäller. Kvinnan jag pratade med undrade om jag ville ändra min order, vilket jag avböjde då jag inte vill riskera att ställa till problem. Som boende i Jönköpingstrakten är det förstås närmre till Göteborg. Men det går rätt smidigt med tåg ner till Malmö.

Hur som helst var prognosen att bilen ska anlända till Malmö i slutet av december, för leverans i början av januari. Detta avser alltså en bil som ankom Rotterdam i måndags den 25e november. Kvinnan på leverans avslutade dock samtalet med att leverans också kan ske tidigare än så, "så ha det i åtanke".

EDIT: Och kort därefter kom ett mejl som säger att de ska göra "allt de kan" för att leverera innan årsskiftet. Så länge Transportstyrelsen levererar skyltar i tid.
Nu har jag blivit inbokad. Först fick jag tid på julafton. Jag blev lite förvånad så jag ringde för att fråga om de var seriösa. Det visade sig att ingen ville jobba på julafton, så nu är jag bokad den 27e december.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Nilzze
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 jan 2018 21:07

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Nilzze »

Nu har jag ju äntligen hittat hur jag kan se VIN-numret, men hur lyckas ni hitta vilket fartyg som bilen är med på? Hittar bara att den är "loaded" och att den ska åka mellan Houston och Rotterdam. Men inte mer info än så, hur har ni gjort?
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av zed »

Nilzze skrev:
Nu har jag ju äntligen hittat hur jag kan se VIN-numret, men hur lyckas ni hitta vilket fartyg som bilen är med på? Hittar bara att den är "loaded" och att den ska åka mellan Houston och Rotterdam. Men inte mer info än så, hur har ni gjort?
Man får ligga på och kolla trackingen och se när det växlar till "vessel departed" någonstans 10-15 dagar efter datumet för "container loaded". Därefter kolla på t.ex. myshiptracking.com vilken båt som avseglade mot rotterdam det datumet.
Om man vill bli dumförklarad av sin bättre hälft kan man även sitta och titta på port of houston webbkameror när containrarna lastas https://porthouston.com/bct-wharf/ :D
Användarvisningsbild
Patos
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 aug 2016 18:52
Ort: Göteborg

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Patos »

zed skrev:
Patos skrev:
Patos skrev:
Hej, beställde en grå MS LR den 22/10. Har hört att de ställer om till produktion för Europa nu i november. Så nu bör det väl hända grejer.
Fick vin i källkod idag. Mail om prel leverans i januari Bild hade hoppats på december.
Har du sökt på VIN för att se om den den gått med båt ännu? https://cfr.logisuite.net/
Beställde 18/10 och fick prel leverans 31 dec - 7 jan. Gick med båten 17/11 så hoppas att de överskattat leveranstiden.
Hittade HOU0143421 under shipped by, söker jag på den istället för VIN ser jag att den borde åkt med Maersk Iowa den 24e, framme i Rotterdam 12 dec. Fast fortfarande container loaded... Bild
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av zed »

Patos skrev:
zed skrev:
Patos skrev:
Patos skrev:
Hej, beställde en grå MS LR den 22/10. Har hört att de ställer om till produktion för Europa nu i november. Så nu bör det väl hända grejer.
Fick vin i källkod idag. Mail om prel leverans i januari Bild hade hoppats på december.
Har du sökt på VIN för att se om den den gått med båt ännu? https://cfr.logisuite.net/
Beställde 18/10 och fick prel leverans 31 dec - 7 jan. Gick med båten 17/11 så hoppas att de överskattat leveranstiden.
Hittade HOU0143421 under shipped by, söker jag på den istället för VIN ser jag att den borde åkt med Maersk Iowa den 24e, framme i Rotterdam 12 dec. Fast fortfarande container loaded... Bild
Ja skumt, jag hade två dagars släp på att statusen uppdaterades efter att båten gick så vet inte hur duktiga de är på att hålla det ajour. Hoppas det bara är en miss så den inte glömdes på kajen :shock:
Användarvisningsbild
_jimmyT_
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 30 sep 2019 23:15

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av _jimmyT_ »

_jimmyT_ skrev:
Model: Pärlvit MS LR 19" Silverhjul
Beställningsdatum: 6/9
Leveransplats: Göteborg
VIN i källkoden: Nej

Ändrat till att fakturan skapas i under mitt konto.

Varit i kontakt med leveransavdelningen i v44, de meddelade att de kunde se att bilar är ingång med leverans i slutet av november/början på december. De hoppades att min fanns med bland dessa. Det hoppas jag också.
Uthämtad idag, 2/12 allt känns bra än så länge.
Model S LR 2019
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av greenstreet »

Nu har jag även ett reg-nummer. Intressant att det registreras på bilen att jag valt 21"-fälgar. Som dessutom har olika bredd fram/bak (8,5" fram, 9" bak. Däckdimension 245, 265) enligt registreringsbeviset. Det kan inte vara vanligt att man gör så, eller blir det så per automatik på "importerade" bilar? Min nuvarande tyska dieselkärra säger 17" i registreringsbeviset men den levererades med 19".

Registrerades i Sverige igår. Leverans inbokad den 27e december. Jag har dock en känsla av att jag kommer få leverans innan jul. Men vi får se.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
khybner
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 okt 2019 15:00

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av khybner »

Lite lack....

Beställde 25/8
Efter många om och men fick jag prel leveranstid 25/11-2/12
Sedan flyttad till 5/12 eller senare
Därefter bekräftad leveranstid till 6/12. Fick beskedet att det gick bra att komma tidigare i veckan men det kunde jag inte pga at resa.
Idag besked om att det "blivit strul" med min leverans och nytt datum är 12/12 :(
Användarvisningsbild
infra
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 dec 2019 07:04

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av infra »

Model: Pärlvit MS LR 19" Silverhjul, Vit inredning
Beställningsdatum: 27/11
Leveransplats: Malmö
VIN i källkoden: Ja


om jag söker på VIN får jag ett warehousenummer som börjar på LAX (LAXW266361) men det står Houston -> Rotterdam
tycker alla man läser har WR som börjar på HOU.

jag har också shipped by KND0029591 men ingen carrier och kollar jag på VIN så står det VESSEL DEPARTED 27/11/2019 2PM
Nån som vet vilken båt det kan vara?
Användarvisningsbild
Justp
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 okt 2019 03:35
Ort: Jönköping

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Justp »

infra skrev:
Model: Pärlvit MS LR 19" Silverhjul, Vit inredning
Beställningsdatum: 27/11
Leveransplats: Malmö
VIN i källkoden: Ja


om jag söker på VIN får jag ett warehousenummer som börjar på LAX (LAXW266361) men det står Houston -> Rotterdam
tycker alla man läser har WR som börjar på HOU.

jag har också shipped by KND0029591 men ingen carrier och kollar jag på VIN så står det VESSEL DEPARTED 27/11/2019 2PM
Nån som vet vilken båt det kan vara?
https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-11-25
K-Ankan
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 okt 2019 22:00

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av K-Ankan »

En fråga.

Jag har leverans på måndag 9/12.

Har finansiering via DNB. Men inte fått från dem. Alltså ingenting. Min säljare sa dock att allt var klart med DNB efter att jag betalt bokningsavgiften för en månad sen.

Frågat delivery team om detta samt om de kan bekräfta att de kommer leverera bilen med vinterdäck. Men de är dessvärre omöjliga att få tag ( bådar inte gott för framtida kontakter...)

Min fråga. Bör jag ha fått nåt inför leveransen från DNB?
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av greenstreet »

K-Ankan skrev:
En fråga.

Jag har leverans på måndag 9/12.

Har finansiering via DNB. Men inte fått från dem. Alltså ingenting. Min säljare sa dock att allt var klart med DNB efter att jag betalt bokningsavgiften för en månad sen.

Frågat delivery team om detta samt om de kan bekräfta att de kommer leverera bilen med vinterdäck. Men de är dessvärre omöjliga att få tag ( bådar inte gott för framtida kontakter...)

Min fråga. Bör jag ha fått nåt inför leveransen från DNB?
Jag har inte heller fått något direkt från DNB. Däremot fick jag utkast på leasingavtal genom Teslas säljare. Jag kan även se i källkoden på min "hantera"-sida att finansiering är klart. Där går även att utläsa en referens till avtalsnumret med DNB samt första förhöjda leasingavgift. Jag är dock bokad för leverans först 27 december. Men har jag inte hört något veckan innan jul kommer jag kontakta leverans för att säkra upp leasingdelen.

Kolla denna tråd jag skapade för någon vecka sedan angående just signering av leasingavtalet. Den kanske kan ge dig lite input:
viewtopic.php?f=57&t=19125
2020 Model S LR - Midnight Silver
K-Ankan
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 okt 2019 22:00

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av K-Ankan »

Tusen tack
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Bjorn »

greenstreet skrev:
K-Ankan skrev:
En fråga.

Jag har leverans på måndag 9/12.

Har finansiering via DNB. Men inte fått från dem. Alltså ingenting. Min säljare sa dock att allt var klart med DNB efter att jag betalt bokningsavgiften för en månad sen.

Frågat delivery team om detta samt om de kan bekräfta att de kommer leverera bilen med vinterdäck. Men de är dessvärre omöjliga att få tag ( bådar inte gott för framtida kontakter...)

Min fråga. Bör jag ha fått nåt inför leveransen från DNB?
Jag har inte heller fått något direkt från DNB. Däremot fick jag utkast på leasingavtal genom Teslas säljare. Jag kan även se i källkoden på min "hantera"-sida att finansiering är klart. Där går även att utläsa en referens till avtalsnumret med DNB samt första förhöjda leasingavgift. Jag är dock bokad för leverans först 27 december. Men har jag inte hört något veckan innan jul kommer jag kontakta leverans för att säkra upp leasingdelen.

Kolla denna tråd jag skapade för någon vecka sedan angående just signering av leasingavtalet. Den kanske kan ge dig lite input:
viewtopic.php?f=57&t=19125
Samma här, har fått en förhandskopia på DNB kontraktet från Tesla. I mitt fall har det blivit en mindre justering. Jag ringde Tesla och kollade lite saker igår och fick då bekräftat att DNB-kontraktet var rätt justerat. Jag har inte haft nån direktkontakt med DNB.

Första förhöjda avgiften skall betalas minus handpeningen till Tesla, inte DNB. Vår ekonom säger att det är ok att bokföra första hyran som två betalningar, dels utläggsräkning från mig som betalt handpeningen med kort, dels betalningen till Tesla som går direkt från företaget.

Betalning kommer vi att göra ett par dagar innan bilen ska hämtas så att det inte hänger upp sig på att den inte gått igenom. Kvitto på betalning mailar vi enligt instruktion till DeliverySE@tesla.com

Nu väntar jag bara på leveransdatum
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Threm
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 dec 2017 07:25

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Threm »

Hej! Spänningen är olidlig!

Model: Pärlvit Model S Long Range 19"
Beställningsdatum: 28/11
Leveransplats: Stockholm
Beräknat leveransdatum: 7/1
VIN i källkoden: Nej
ElectrifySweden
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 dec 2019 21:14

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av ElectrifySweden »

Model: Obsidian black Model X 22" Vit Interiör
Beställningsdatum: 14/10
Leveransplats: Stockholm, Märsta
VIN i källkoden: Ja

Leverans äntligen den 10 DECEMBER! orkar inte vänta längre
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av greenstreet »

Följer upp med lite statistik. Av de som inkom i transportstyrelsens register 2019-11-22, vilket var 99 Tesla Model S, så hade 73 st levererats vid nästkommande registeruppdatering 2019-12-02. Därmed kan vi anta att 74 % av bilarna levereras inom 2 veckor från det att de för-registreras i Sverige. Det är ett bra tempo! Många inkom i registret kring 14-15 november och levererades i genomsnitt 11 dagar senare.

Nyinkomna bilar per 2019-12-02:

Kod: Markera allt

Märke / Modell	Regnr	Färg
Tesla Model S	AGR21A	Vit
Tesla Model S	ASW83A	Svart
Tesla Model S	BOT25E	Grå
Tesla Model S	BYD42F	Röd
Tesla Model S	CDW04K	Blå
Tesla Model S	CWS43W	Vit
Tesla Model S	CXD14U	Vit
Tesla Model S	DBW160	Blå
Tesla Model S	DDP01X	Blå
Tesla Model S	DDR06C	Grå
Tesla Model S	DJC95T	Grå
Tesla Model S	DKS15F	Vit
Tesla Model S	DMO230	Vit
Tesla Model S	DOU23C	Grå
Tesla Model S	EEO711	Svart
Tesla Model S	EER65D	Grå
Tesla Model S	EUT57U	Blå
Tesla Model S	FAP03Y	Vit
Tesla Model S	FBL16A	Grå
Tesla Model S	FBN86H	Vit
Tesla Model S	FCU68A	Röd
Tesla Model S	FDU76A	Vit
Tesla Model S	FNP00U	Grå
Tesla Model S	FSO655	Svart
Tesla Model S	FUP97J	Grå
Tesla Model S	GTN38A	Vit
Tesla Model S	HKR70X	Vit
Tesla Model S	HKR88X	Vit
Tesla Model S	HXN18L	Svart
Tesla Model S	HZO760	Röd
Tesla Model S	JJP99B	Vit
Tesla Model S	JZR68P	Grå
Tesla Model S	KAS40S	Grå
Tesla Model S	KCU89H	Svart
Tesla Model S	KHP00Z	Vit
Tesla Model S	KMD81A	Vit
Tesla Model S	KMD99F	Grå
Tesla Model S	KTS19L	Vit
Tesla Model S	LKU90E	Vit
Tesla Model S	LMN41Y	Vit
Tesla Model S	LNR80L	Vit
Tesla Model S	LRD30T	Grå
Tesla Model S	LTT51P	Vit
Tesla Model S	MFC02W	Vit
Tesla Model S	MNU00D	Vit
Tesla Model S	MPR83A	Svart
Tesla Model S	NBC83A	Vit
Tesla Model S	NCP32L	Vit
Tesla Model S	NGN528	Grå
Tesla Model S	NPN32D	Vit
Tesla Model S	OAO155	Svart
Tesla Model S	OAX84A	Grå
Tesla Model S	OCC32R	Vit
Tesla Model S	ODN953	Vit
Tesla Model S	OKN32H	Röd
Tesla Model S	ONE02K	Svart
Tesla Model S	OUD63U	Svart
Tesla Model S	PHD04U	Grå
Tesla Model S	PTD35F	Grå
Tesla Model S	RPP65F	Vit
Tesla Model S	RRS75F	Blå
Tesla Model S	RUO522	Vit
Tesla Model S	SAO606	Grå
Tesla Model S	SCS16X	Vit
Tesla Model S	SMR86W	Vit
Tesla Model S	STN45G	Svart
Tesla Model S	TDC37C	Grå
Tesla Model S	TJD76K	Vit
Tesla Model S	TMU66H	Blå
Tesla Model S	TOW27A	Vit
Tesla Model S	TPW58P	Vit
Tesla Model S	TTP01B	Blå
Tesla Model S	UHW69Y	Röd
Tesla Model S	UKS07K	Grå
Tesla Model S	XHN91P	Vit
Tesla Model S	XKW82A	Svart
Tesla Model S	XNW81A	Vit
Tesla Model S	XPD91J	Vit
Tesla Model S	XSP40G	Grå
Tesla Model S	XTR40R	Svart
En av dem är snart min :D
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Nilzze
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 jan 2018 21:07

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Nilzze »

Mitt VIN-nummer verkar aldrig få något registreringsnummer... Eller är det jag som kollar helt fel?
När jag söker på mitt nummer i "Quick tracking" så får jag fram följande information:
WR: LAXW263411
Vessel departed: 11/17/2019
Shipment: Loaded
Destination: 10/31/2019

Ni som kan hitta båtarna, vilket fartyg borde min vara på? Borde den inte vara i hamn? Borde den då inte ha fått ett Reg.nr? Japp, jag är otroligt ivrig och kan inte hålla mig, det är därför dessa frågor dyker upp... Tesla visste inte (när jag pratade med dem) när den skulle levereras. Men det var av dem jag fick mitt VIN, har inte lyckats få det via källkoden än.
Användarvisningsbild
Justp
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 okt 2019 03:35
Ort: Jönköping

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Justp »

Nilzze skrev:
Mitt VIN-nummer verkar aldrig få något registreringsnummer... Eller är det jag som kollar helt fel?
När jag söker på mitt nummer i "Quick tracking" så får jag fram följande information:
WR: LAXW263411
Vessel departed: 11/17/2019
Shipment: Loaded
Destination: 10/31/2019

Ni som kan hitta båtarna, vilket fartyg borde min vara på? Borde den inte vara i hamn? Borde den då inte ha fått ett Reg.nr? Japp, jag är otroligt ivrig och kan inte hålla mig, det är därför dessa frågor dyker upp... Tesla visste inte (när jag pratade med dem) när den skulle levereras. Men det var av dem jag fick mitt VIN, har inte lyckats få det via källkoden än.

https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-11-15

Så den kom fram till Rotterdam den 3 dec.
Min kom någon vecka tidigare och jag ska hämta ut bilen den 13 dec. Jag har ännu inget regnummer.
Användarvisningsbild
Nilzze
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 jan 2018 21:07

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Nilzze »

Justp skrev:
Nilzze skrev:
Mitt VIN-nummer verkar aldrig få något registreringsnummer... Eller är det jag som kollar helt fel?
När jag söker på mitt nummer i "Quick tracking" så får jag fram följande information:
WR: LAXW263411
Vessel departed: 11/17/2019
Shipment: Loaded
Destination: 10/31/2019

Ni som kan hitta båtarna, vilket fartyg borde min vara på? Borde den inte vara i hamn? Borde den då inte ha fått ett Reg.nr? Japp, jag är otroligt ivrig och kan inte hålla mig, det är därför dessa frågor dyker upp... Tesla visste inte (när jag pratade med dem) när den skulle levereras. Men det var av dem jag fick mitt VIN, har inte lyckats få det via källkoden än.

https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-11-15

Så den kom fram till Rotterdam den 3 dec.
Min kom någon vecka tidigare och jag ska hämta ut bilen den 13 dec. Jag har ännu inget regnummer.
Tack för info :-)
Då hoppas jag på att få hämta någon vecka efter 13:e :-D
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av zed »

Nilzze skrev:
Justp skrev:
Nilzze skrev:
Mitt VIN-nummer verkar aldrig få något registreringsnummer... Eller är det jag som kollar helt fel?
När jag söker på mitt nummer i "Quick tracking" så får jag fram följande information:
WR: LAXW263411
Vessel departed: 11/17/2019
Shipment: Loaded
Destination: 10/31/2019

Ni som kan hitta båtarna, vilket fartyg borde min vara på? Borde den inte vara i hamn? Borde den då inte ha fått ett Reg.nr? Japp, jag är otroligt ivrig och kan inte hålla mig, det är därför dessa frågor dyker upp... Tesla visste inte (när jag pratade med dem) när den skulle levereras. Men det var av dem jag fick mitt VIN, har inte lyckats få det via källkoden än.

https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-11-15

Så den kom fram till Rotterdam den 3 dec.
Min kom någon vecka tidigare och jag ska hämta ut bilen den 13 dec. Jag har ännu inget regnummer.
Tack för info :-)
Då hoppas jag på att få hämta någon vecka efter 13:e :-D
Min var på samma båt, inget regnr men beräknad till Stockholm kring 20:e enligt delivery...
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av greenstreet »

zed skrev:
Nilzze skrev:
Justp skrev:
Nilzze skrev:
Mitt VIN-nummer verkar aldrig få något registreringsnummer... Eller är det jag som kollar helt fel?
När jag söker på mitt nummer i "Quick tracking" så får jag fram följande information:
WR: LAXW263411
Vessel departed: 11/17/2019
Shipment: Loaded
Destination: 10/31/2019

Ni som kan hitta båtarna, vilket fartyg borde min vara på? Borde den inte vara i hamn? Borde den då inte ha fått ett Reg.nr? Japp, jag är otroligt ivrig och kan inte hålla mig, det är därför dessa frågor dyker upp... Tesla visste inte (när jag pratade med dem) när den skulle levereras. Men det var av dem jag fick mitt VIN, har inte lyckats få det via källkoden än.

https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-11-15

Så den kom fram till Rotterdam den 3 dec.
Min kom någon vecka tidigare och jag ska hämta ut bilen den 13 dec. Jag har ännu inget regnummer.
Tack för info :-)
Då hoppas jag på att få hämta någon vecka efter 13:e :-D
Min var på samma båt, inget regnr men beräknad till Stockholm kring 20:e enligt delivery...
Intressant att min kom tidigare och att jag redan har registreringsnummer, men min leverans är bokad till 27 december. Elon can you hear me, I have been so good this year... :roll:
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av greenstreet »

Tomten kommer tidigt i år. Jag hämtar min på torsdag eftermiddag!

Beställd 28 oktober.
Ankom Rotterdam 25 november.
Registrerad 2 december.
Leverans (om inget går fel) 12 december.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Linansky
Inlägg: 5
Blev medlem: 30 okt 2019 16:27

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Linansky »

greenstreet skrev:
Tomten kommer tidigt i år. Jag hämtar min på torsdag eftermiddag!

Beställd 28 oktober.
Ankom Rotterdam 25 november.
Registrerad 2 december.
Leverans (om inget går fel) 12 december.
Jag beställde samma dag! Men har inte fått leveransdatum än.
Min åkte med båten den 17 november, framme 3 Dec.

Hoppas jag bara kan plussa på en vecka från ditt datum.

Model s vit, svart interiör, FSD.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
K-Ankan
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 okt 2019 22:00

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av K-Ankan »

Hämtade ut min S idag. Lagerbil, skrev på beställning 29e oktober. Leverans funkade utan några som helst problem.

Fantastisk bil på det hela taget och känslan att köra elbil är nästan bäst av allt! Jäkligt tillfredställande att tanka medan man gör annat.

Dock 2 rätt negativa saker som jag faktiskt redan efter 11 mil stör mig ordentligt på.

1. Testade supercharger i ca 15 min medan jag passade på att klämma en burgare. När jag satte mig i bilen var framrutan helt igenimmad och tog en halv evigheten att få bort den (ca. 10 mim ) Hoppas på skit bakom spakarna....

2. Ljudnivån i kupén är tyvärr bortom all kritik. Visserligen sitter helt nya hakka 9:or ( dubb )på men ändå. Skulle säga att det inte är en decibel bättre än i min gamla Subaru outback från 2014. Det är faktiskt för dåligt. Ska känna på bilen ett tag till men tanken slog mig både en och flera gånger idag att jag kaske lämnar tillbaka den pga det. Men jag vill gärna ha dem i övrigt för den är ju helt fantastisk!

K-A
Skriv svar