Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Då lämnar även jag just denna tråd, hämtade ut min igår i Mölndal. Beställd 2 juni, levererad 16 sep.

Mvh Björn

https://photos.app.goo.gl/5tBiCwtYencSt8sr8
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
RazDuv
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 aug 2020 08:00

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av RazDuv »

Får min bil hemlevererad idag eftersom jag annars inte kunde hämta innan kvartalsslutet. Hyfsad stress att få ut bilarna till kund. :)
___________
Model S LR -20
VW e-Up! -15
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornnilsson »

Model S Performance beställd igår 29 september, med leverans i november om man ska utgå från vad reklamen säger i samband med beställning. Hur troligt är detta, någon som vågar gissa?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Skogslasse »

bjornnilsson skrev:
Model S Performance beställd igår 29 september, med leverans i november om man ska utgå från vad reklamen säger i samband med beställning. Hur troligt är detta, någon som vågar gissa?
Har du tur blir du, som jag, uppringd efter 3 veckor om en matchning. Min matchning var dessvärre inger bra match endast modell S matchade, inte färg inte interiör inte hjul.
Jag siktar på att det tar 10 veckor som det stod när jag beställde, allt annat är bonus
Lycka till
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornnilsson »

Skogslasse skrev:
Har du tur blir du, som jag, uppringd efter 3 veckor om en matchning. Min matchning var dessvärre inger bra match endast modell S matchade, inte färg inte interiör inte hjul.
Jag siktar på att det tar 10 veckor som det stod när jag beställde, allt annat är bonus
Lycka till
Ok, tio veckor alltså. Då sätter jag förväntansnivån någonstans i december då. Tack!
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Raven
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 jul 2020 06:34

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Raven »

Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av holden »

Raven skrev:
Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?
Det är trådlös laddning, åtminstone på M3 LR uthämtad för en vecka sedan.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Raven skrev:
Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?
Jag har trådlös laddning på en Model S LR tillverkad i juli 2020 och uthämtad den 16 sep i Mölndal.

Mvh Björn
Model S LR 2020
Raven
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 jul 2020 06:34

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Raven »

Tack för svar! :D
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 26 sep 2020 17:26

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Linkz »

Jag fick precis SMS:
Tesla-uppdatering - Grattis till beställningen av din nya Tesla. Du kommer att bli kontaktad när din Model S är redo för upphämtning.
Hur tidigt/långt gången är leveransprocessen när det här kommer? Jag beställde 7:e september, men hade lite justeringar (färgbyte) så slutgiltiga konfigurationen c:a en vecka senare.
Användarvisningsbild
Dannte0
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 27 sep 2020 19:46

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Dannte0 »

Fick samma sms nu oxå ......min ska lev i Feb/Mars beroende på hur bonus ser ut 2021Q1
2021 MS+
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av eizzmar »

Jag fick oxå samma sms. Fast jag har inte ens kommit överens om framtida leverans utan har bara ”bokat” en för 1000 kr.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 26 sep 2020 17:26

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Linkz »

Nu verkar det vara bilar på gång till Sverige. Det har dykt upp en massa model S + X som lagerbilar med statusen "Under transport". Min gissning är att de är på Maersk Ohio som lämnade Houston för 3 dagar sen, mer info i första inlägget på sidan 304 i länken nedan:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 3/page-304
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornnilsson »

Uppdatering av VIN - som man tidigare såg på översiktssidan som visar beställningen Tesla-portalen - sker nu först i samband med leverans. Så vi som väntar med spänning på att se ett VIN där INNAN leverans kan alltså sluta gå in och uppdatera.. :D
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Skogslasse »

Nu har Maersk Ohio lämnat Europa och X och S bör kunna vara ihopskruvade. Vad kan man förvänta sig för leveranstid till Sverige måntro?
När jag beställde den 1/9 stod det 5-10veckor så nu är vi på övertid. På slutfakturan som kom runt den 20/10 står det leverans 28/11, vad tror ni om uthämtning, ska även jag vänta till mars?
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
anfr05
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 okt 2020 09:49
Ort: Halmstad

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av anfr05 »

Jag väntar på en S och enligt "min" Tesla kontakt så kom min bil till Europa (Rotterdam eller Tilburg) den 5/11 och han trodde på leverans runt månadsskiftet. Möjligen en bit in i dec.
Du kan nog vara rätt lugn. Jag tror att alla beställningar kommer levereras innan årsskiftet. Allt för att nå årets säljmål.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Gustafsson »

anfr05 skrev:
Jag väntar på en S och enligt "min" Tesla kontakt så kom min bil till Europa (Rotterdam eller Tilburg) den 5/11 och han trodde på leverans runt månadsskiftet. Möjligen en bit in i dec.
Du kan nog vara rätt lugn. Jag tror att alla beställningar kommer levereras innan årsskiftet. Allt för att nå årets säljmål.
Fått besked mitten december, men ingen uppdatering eller ViN på kontot (MS LR).
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornnilsson »

Gustafsson skrev:
Fått besked mitten december, men ingen uppdatering eller ViN på kontot (MS LR).


Som sagt, ifall det Tesla sa till mig idag stämmer så kommer du inte få någon uppdatering av VIN på kontot innan du får bilen.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Engen
Teslaägare
Inlägg: 164
Blev medlem: 09 jun 2017 12:02
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Engen »

Ni som har beställt Model S.
Är det uppdaterat i avtalet så att det står Long Range Plus eller står det fortfarande bara Long Range?

Jag frågade i chatten om vad jag skulle få. Då svarade de att jag ska få en LRP, men i avtalet har det inte uppdaterats...
MS LR -22/23 Pearl White Next gen - Nöjd!
S75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Användarvisningsbild
anfr05
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 okt 2020 09:49
Ort: Halmstad

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av anfr05 »

Engen skrev:
Ni som har beställt Model S.
Är det uppdaterat i avtalet så att det står Long Range Plus eller står det fortfarande bara Long Range?

Jag frågade i chatten om vad jag skulle få. Då svarade de att jag ska få en LRP, men i avtalet har det inte uppdaterats...
Det stämmer. På mitt avtal står det Long Range också men det ska vara en med det nya batteripacket.
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Skogslasse »

VIN borde ni få innan leverans annars är det ju lite svårt att identifiera er bin då reg nummer inte finns, men ni kanske inte fått slutfakturan.
I min slutfaktura står det bara LR, men LRP tar jag gärna. blir ju bara bättre o bättre det här. Först 34K i prissänkning, så ökar Bonusen(troligen) till 70K och ett PLUS ovanpå detta. Men leverans i december, och i Stockholm, med vinterns första snöoväder, usch, gissar att bilen levereras med sommarsandaler
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornnilsson »

Skogslasse skrev:
VIN borde ni få innan leverans annars är det ju lite svårt att identifiera er bin då reg nummer inte finns, men ni kanske inte fått slutfakturan. I min slutfaktura står det bara LR, men LRP tar jag gärna. blir ju bara bättre o bättre det här. Först 34K i prissänkning, så ökar Bonusen(troligen) till 70K och ett PLUS ovanpå detta. Men leverans i december, och i Stockholm, med vinterns första snöoväder, usch, gissar att bilen levereras med sommarsandaler
Nja, alltså, på sidan hos Tesla som visar sammanfattningen av bilen så uppdateras inte VIN förrän i samband med att man hämtar ut bilen. Dock går det att få ut VIN om man chattar med supporten och de som har beställt bil med leverans i Nov/Dec har såklart redan fått ett VIN matchat med sitt RN-nummer i bakgrunden - men denna info uppdateras från och med nu alltså INTE automagiskt i Tesla-portalen innan leverans.

I alla fall inte om man ska tro supporten som jag pratade med idag.

Håller med om att prissänkningen och ökad range är ett fint plus i kanten. Även jag som har några färre mil med en Performance är glad att jag fått påökt.

Är det alltså förändringar i batteripacket som ligger bakom?

På fakturan finns artikelnummer som i mitt fall heter "MDLS" för Model S samt "MTS06" som står för Model S Performance. Det vore ju intressant att veta ifall detta artikelnummer har förändrats i jämförelse med tidigare leveranser med tanke på förändrad range.. Någon som kan jämföra med en bil levererad i en tidigare batch under 2020?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Gustafsson »

Engen skrev:
Ni som har beställt Model S.
Är det uppdaterat i avtalet så att det står Long Range Plus eller står det fortfarande bara Long Range?

Jag frågade i chatten om vad jag skulle få. Då svarade de att jag ska få en LRP, men i avtalet har det inte uppdaterats...
Står Long range plus i mitt
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 26 sep 2020 17:26

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Linkz »

Fick precis slutfakturan och där står det Long Range (utan plus) med planerad leverans 18/11. SA sade igår att det är en LR+ som levereras.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Gustafsson »

Oj det är ju snart! När började LR+ levereras i Sverige?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar