Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inläggav PappaS » 08 sep 2020 12:49

kenjon skrev:Ja, du får nog med två kablar, dels den du menar med Type 2, och en med "vanlig" jordad stickpropp.

Tack för snabbt svar!
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
PappaS

Referralkod: henrik16638

Inläggav Teslaägare bjornsam » 08 sep 2020 15:56

PappaS skrev:
Skogslasse skrev:Så sitter då även jag i väntans tider, och vips så kommer en massa frågor upp i huvudet som t ex var när hittar jag min referrelcode?

Jag har fått tidigarelagd leverans tills nu på fredag, whoop whoop! Någon som vet vilken typ av ladsladdar jag kan förvänta mig få med bilen? Tänker framförallt om där finns med en Typ2 kabel som jag kan stoppa in i laddboxar som bara har kontakt? Eftersom man nu inte ha "free SC" så får man vara lite mer om sig och kring sig och ladda upp när man är på träning/shoping osv där det erbjuds laddning men man måste ha egen sladd.

Kul!, grattis! Jag beställde min Model S LR den 2 juni. Vet att min bil kom till Europa med Maersk Nijmegen den 23 augusti så jag tror att leveransbesked kommer vilken dag som helst. Har lätt varit de längsta 3,5 månaderna i mitt liv....
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare

Inläggav PappaS » 09 sep 2020 18:53

bjornsam skrev:
PappaS skrev:
Skogslasse skrev:Så sitter då även jag i väntans tider, och vips så kommer en massa frågor upp i huvudet som t ex var när hittar jag min referrelcode?

Jag har fått tidigarelagd leverans tills nu på fredag, whoop whoop! Någon som vet vilken typ av ladsladdar jag kan förvänta mig få med bilen? Tänker framförallt om där finns med en Typ2 kabel som jag kan stoppa in i laddboxar som bara har kontakt? Eftersom man nu inte ha "free SC" så får man vara lite mer om sig och kring sig och ladda upp när man är på träning/shoping osv där det erbjuds laddning men man måste ha egen sladd.

Kul!, grattis! Jag beställde min Model S LR den 2 juni. Vet att min bil kom till Europa med Maersk Nijmegen den 23 augusti så jag tror att leveransbesked kommer vilken dag som helst. Har lätt varit de längsta 3,5 månaderna i mitt liv....

2:e Juni?? Jag beställde min 3:e JULI och har leverans nu på fredag. Hur har du kunnat spåra din bil? Jag fick VIN igår..
Model S LR 2020
PappaS

Inläggav Teslaägare bjornsam » 09 sep 2020 19:29

PappaS skrev:
bjornsam skrev:
PappaS skrev:

Kul! Grattis! Jag beställde min Model S LR den 2 juni. Vet att min bil kom till Europa med Maersk Nijmegen den 23 augusti så jag tror att leveransbesked kommer vilken dag som helst. Har lätt varit de längsta 3,5 månaderna i mitt liv....

2:e Juni?? Jag beställde min 3:e JULI och har leverans nu på fredag. Hur har du kunnat spåra din bil? Jag fick VIN igår..

Jag hittade följande tjänst: https://vedaprime.net.au/ Jag ser historik från att den är byggd tills den kom till Europa.

VIN fick jag för några veckor sedan då Tesla Store i Göteborg matchade mig med en bil. Har beställt en pärlvit multi-coat Model S LR, 21" Sonicgrå Twin Turbine-fälgar och svart interiör.
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare

Inläggav Skogslasse » 10 sep 2020 09:04

Beställde 1/9 5-10 veckor stod det då hoppas den inte kommer för tidigt har inte beställt laddbox och värst av allt inte talat om något för hustrun
Skogslasse

Inläggav Teslaägare Bjelke » 10 sep 2020 12:47

:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare bjornsam » 10 sep 2020 18:23

Äntligen kom mail/sms om leverans den 21 sep i Göteborg! Beställd 2 juni.

EDIT: Fick samtal idag fredag från Tesla med besked om tidigarelagd leverans på onsdag 16 sep. Grymt besked inför helgen!
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare

Inläggav PappaS » 12 sep 2020 08:47

DC1C8294-C0A3-4E7F-8184-12EE077FD9E4.jpeg
Då lämnar jag väntelistan, hämtade bilen igår kl12.
Model S LR 2020
PappaS

Inläggav Teslaägare bjornsam » 12 sep 2020 13:19

PappaS skrev:
DC1C8294-C0A3-4E7F-8184-12EE077FD9E4.jpeg
Då lämnar jag väntelistan, hämtade bilen igår kl12.

Grattis! Var allt till belåtenhet med leveransen och gick du igenom bilen och allt såg bra ut?

Mvh Björn
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare

Inläggav PappaS » 14 sep 2020 07:20

Allt var i sin ordning förutom att den fått ett stenskott i lacken under transport. Detta är redan bokat tid dör att fixa. Har gått igenom bilen hyfsat grundligt. Vill man hitta något att klaga på så var där något som såg ut som silikonrester på hörnen i plåten runt bakluckan.

Men allt det där man läst om sneda paneler och saker som har dålig passform Fanns inte på bilen. Sjukt nöjd hittills!
Model S LR 2020
PappaS

FöregåendeNästa

Återgå till Model S