Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inläggav Teslaägare Skogslasse » 11 nov 2020 18:18

VIN borde ni få innan leverans annars är det ju lite svårt att identifiera er bin då reg nummer inte finns, men ni kanske inte fått slutfakturan.
I min slutfaktura står det bara LR, men LRP tar jag gärna. blir ju bara bättre o bättre det här. Först 34K i prissänkning, så ökar Bonusen(troligen) till 70K och ett PLUS ovanpå detta. Men leverans i december, och i Stockholm, med vinterns första snöoväder, usch, gissar att bilen levereras med sommarsandaler
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bjornnilsson » 11 nov 2020 18:33

Skogslasse skrev:VIN borde ni få innan leverans annars är det ju lite svårt att identifiera er bin då reg nummer inte finns, men ni kanske inte fått slutfakturan. I min slutfaktura står det bara LR, men LRP tar jag gärna. blir ju bara bättre o bättre det här. Först 34K i prissänkning, så ökar Bonusen(troligen) till 70K och ett PLUS ovanpå detta. Men leverans i december, och i Stockholm, med vinterns första snöoväder, usch, gissar att bilen levereras med sommarsandaler

Nja, alltså, på sidan hos Tesla som visar sammanfattningen av bilen så uppdateras inte VIN förrän i samband med att man hämtar ut bilen. Dock går det att få ut VIN om man chattar med supporten och de som har beställt bil med leverans i Nov/Dec har såklart redan fått ett VIN matchat med sitt RN-nummer i bakgrunden - men denna info uppdateras från och med nu alltså INTE automagiskt i Tesla-portalen innan leverans.

I alla fall inte om man ska tro supporten som jag pratade med idag.

Håller med om att prissänkningen och ökad range är ett fint plus i kanten. Även jag som har några färre mil med en Performance är glad att jag fått påökt.

Är det alltså förändringar i batteripacket som ligger bakom?

På fakturan finns artikelnummer som i mitt fall heter "MDLS" för Model S samt "MTS06" som står för Model S Performance. Det vore ju intressant att veta ifall detta artikelnummer har förändrats i jämförelse med tidigare leveranser med tanke på förändrad range.. Någon som kan jämföra med en bil levererad i en tidigare batch under 2020?
2021 Model S Performance, Svart, FSD, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare

Referralkod: bjrn91016

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 11 nov 2020 19:26

Engen skrev:Ni som har beställt Model S.
Är det uppdaterat i avtalet så att det står Long Range Plus eller står det fortfarande bara Long Range?

Jag frågade i chatten om vad jag skulle få. Då svarade de att jag ska få en LRP, men i avtalet har det inte uppdaterats...

Står Long range plus i mitt
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Linkz » 12 nov 2020 10:52

Fick precis slutfakturan och där står det Long Range (utan plus) med planerad leverans 18/11. SA sade igår att det är en LR+ som levereras.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare

Referralkod: pr65028

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 12 nov 2020 12:14

Oj det är ju snart! När började LR+ levereras i Sverige?
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Linkz » 12 nov 2020 14:59

Gustafsson skrev:Oj det är ju snart! När började LR+ levereras i Sverige?

Det var som sagt datumet som stod på slutfakturan, men jag tror det är när Tesla får den till sig och sen ska de väl göra en rekond först innan de lämnar ut den så kanske veckan efter?

När jag pratade med min SA igår så trodde han att det inte lämnats ut några bilar med 2021 VIN i Sverige ännu (det var 30st Model S/X på samma båt som min med leverans i EU), båten efter som lossade i måndags hade 359st på sig. Min bil lämnade fabriken i Fremont den 7:e oktober.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 12 nov 2020 15:07

Uff då. Då börjar tiden när man kollar kontot mer ofta igen.... Projicerad leverans mitten av december har jag hört, men inte sett...
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Linkz » 12 nov 2020 15:31

Om du vet ditt VIN (frågat i chatten på teslas webb) så kan du sponsra https://www.patreon.com/vedaprime/ med $10 och få veta exakt vad som hänt bilen förutsatt att skeppet den åkt på kommit tillräckligt nära Rotterdam. Såhär ser min historik ut just nu:

07-okt Departed Fremont 1 hour 20 journey to Oakland Joint Rail terminal
08-okt Oakland - Depart Rail
14-okt Arrived Rail - Houston
15-okt Moved to Houston Port
19-okt Loaded on to Maersk Ohio
03-nov Unloaded at Rotterdam
05-nov Exited port
11-nov Entered Tilburg - Begin assembly
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Skogslasse » 12 nov 2020 15:32

18/11 det är ju nästan pronto. Blir nyfiken på när du bestälde Linkz. Jag beställde 1/9 slutfaktura 20/10 med leverans 28:de. Jag läste såklart oktober men det står november. Min kontakt på Tesla Norrköping har bett mig att bortse från det datumet tror jag kan vänta en vecka längre om jag får en LR+ och ytterligare en vecka om jag får hämta i Norrköping
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 12 nov 2020 15:36

Skogslasse skrev:18/11 det är ju nästan pronto. Blir nyfiken på när du bestälde Linkz. Jag beställde 1/9 slutfaktura 20/10 med leverans 28:de. Jag läste såklart oktober men det står november. Min kontakt på Tesla Norrköping har bett mig att bortse från det datumet tror jag kan vänta en vecka längre om jag får en LR+ och ytterligare en vecka om jag får hämta i Norrköping

Samma fundering här, fick besked att Norrköping kanske hinner öppna för leverans i år.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S