Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inläggav Teslaägare Linkz » 12 nov 2020 16:44

Beställde 7/9 så exakt en månad från beställning tills den rullade ut genom dörren i Fremont. Grå med vit inredning. Kollegan beställde vit samtidigt och den blev en vecka nyare.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare

Referralkod: pr65028

Inläggav Teslaägare bjornnilsson » 13 nov 2020 11:14

Uppdatering från Vedaprime gällande leverans av min Model S Performance (Svart) beställd 29 september:

Hi Bjorn. I have searched for your car. It was not on the latest arrival Safmarine Mafadi. However, the vin on this ship were close to yours. The next ship is Maersk Montana due mid next week. It is currently in the English Channel heading for Antwerp and then on to Rotterdam. I will get the vin list of the ship around Rotterdam arrival, and this will open up the data. This is when I will next communicate what I find. You can follow the ship on marinetraffic.com

The ships come weekly. I see the vins at Rotterdam, snd then I get all of the dates of your car journey from Fremont. I will then be sble to see the car from ship unload through to Tilburg
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare

Referralkod: bjrn91016

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 14 nov 2020 10:08

Linkz skrev:Om du vet ditt VIN (frågat i chatten på teslas webb) så kan du sponsra https://www.patreon.com/vedaprime/ med $10 och få veta exakt vad som hänt bilen förutsatt att skeppet den åkt på kommit tillräckligt nära Rotterdam. Såhär ser min historik ut just nu:

07-okt Departed Fremont 1 hour 20 journey to Oakland Joint Rail terminal
08-okt Oakland - Depart Rail
14-okt Arrived Rail - Houston
15-okt Moved to Houston Port
19-okt Loaded on to Maersk Ohio
03-nov Unloaded at Rotterdam
05-nov Exited port
11-nov Entered Tilburg - Begin assembly

Jag har planerad leverans 11/12 i Trotsa men Vedaprime har inte gett någon info att bilen lämnat Fremont.
Har inte fått svar om jag kan få info före Rotterdam bara att den blir komma dit i slutet november
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat. Den har regnr. OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla model 3 AWD, röd Multi Coat. Heter Asterix och är kvickare än sin kompis OBELIX
e-Golf 2018, Idefix. KTM el-enduro, Adrelanine.
Reserverat, Cybertruck
Egen solel.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Referralkod: http://ts.la/mats8766

Inläggav Teslaägare Linkz » 14 nov 2020 13:19

Nej, Veda kan inte få fram info förrän båten som bilen står på närmar sig Rotterdam. När det händer däremot så blir all den där infon tillgänglig, sen när bilen lämnar Tilburg så blir den osynlig igen fram tills du får nyckeln i handen.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Skogslasse » 15 nov 2020 20:28

Tesla=ketchupefekt .....tycks det.

För tre veckor sedan var beskedet på frågan hur går det "vet inte"
Två dagar senare kom slutfakturan.
I början av förra veckan var svaret på frågan om leveransdatum som anges på slutfakturan, 28/11, "njä bortse för den uppgiften.
I fredags ringer en kille "ööööh bilen är här men teknikerna vill gå igenom den kan du komma på tisdag"
Fick bli onsdag i Stockholm å jag som hoppats på Norrköping, är jag gnällig nu?
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Linkz » 15 nov 2020 22:34

Skogslasse skrev:Tesla=ketchupefekt .....tycks det.

I början av förra veckan var svaret på frågan om leveransdatum som anges på slutfakturan, 28/11, "njä bortse för den uppgiften.
I fredags ringer en kille "ööööh bilen är här men teknikerna vill gå igenom den kan du komma på tisdag"
Själv fick jag en slutfaktura med leveransen satt till onsdag, men inte ett ljud sen dess. Ska bli intressant att se om de kan hålla det löftet och förväntar sig att jag ska vara i standby med kort eller inget varsel, lite som att vänta på budbilen eller hantverkare (det blir någon gång mellan då och sen, stanna hemma och vänta!)
Senast redigerad av Linkz 16 nov 2020 15:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare seafarer » 15 nov 2020 23:19

Linkz skrev:
Skogslasse skrev:Tesla=ketchupefekt .....tycks det.

Själv fick jag en slutfaktura med leveransen satt till onsdag, men inte ett ljud sen dess. Ska bli intressant att se om de kan hålla det löftet och förväntar sig att jag ska vara i standby med kort eller inget varsel, lite som att vänta på budbilen eller hantverkare (det blir någon gång mellan då och sen, stanna hemma och vänta!)

De skiter fullständigt i kort varsel, finns en del att önska helt enkelt. Lycka till iaf.
MS 85 -14 - Såld
MS 70D -15 AP1 - Såld
MS P100DL -19
-
Hyundai Kona 64kWh - inte min favorit. Men lågt förmånsvärde och mycket batteri för pengarna.
Användarvisningsbild
seafarer
Teslaägare

Referralkod: daniel53646

Inläggav Dannte0 » 16 nov 2020 10:32

Fick besked att min MS kommer 3 veckan i Dec med lev 4 veckan Dec i Malmö
Dannte0

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 16 nov 2020 15:24

Hoppas på leverans i Gbg eller Norrköping ung samtidigt. Ska bli spännande att se vad som känns nytt efter snart tre år med 100D. 20% mer räckvidd är ju inte fel, men inte nödvändigt. Lite bättre acc är ju kul ett par dar. Hoppas också på en välskruvad bil :-)
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Skogslasse » 16 nov 2020 15:29

Dannte0 skrev:Fick besked att min MS kommer 3 veckan i Dec med lev 4 veckan Dec i Malmö

V4 i december, tre dagar att vinka på undrar om du får julklappspapper och röda rosetter :D
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S