Modell S fråga?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kimera
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 07 okt 2018 16:43
Ort: Borås

Modell S fråga?

Inlägg av Kimera »

Hej!
Är det någon annan som har detta problem?
Det är så att när bilen sätts på laddning så lyser ena framlycktan svagt??

Mvh
0-100 ?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Modell S fråga?

Inlägg av e5m1r »

Låter som ett jordningsfel
Kontakta ServiceCenter
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Bjelke »

Håller med, och jag har faktiskt inte hört om den varianten förut...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Ferro94 »

Kimera skrev:
Hej!
Är det någon annan som har detta problem?
Det är så att när bilen sätts på laddning så lyser ena framlycktan svagt??

Mvh
Upptäckte detta på min S nu i veckan. Och ikväll igen. Båda gångerna vid laddning.
Fick du någon ordning på din bil, Kimera?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Paragraph
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 jul 2019 19:22

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Paragraph »

Hej, har en Tesla Modell S där bagageluckan inte låser helt, vilket gör att jag inte kan låsa bilen. Den går i första steget men inte helt igen, Sedan går den inte att öppna. Efter ca 3 tim kan jag öppna den manuellt. Sedan samma sak igen.
Har någon råkat ut för detta problem, tacksam för svar.
Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Folke »

Ni har så konstiga fel så jag tror ni bör kontakta Tesla istället för forumet. :)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Modell S fråga?

Inlägg av e5m1r »

Ferro94 skrev:
Kimera skrev:
Hej!
Är det någon annan som har detta problem?
Det är så att när bilen sätts på laddning så lyser ena framlycktan svagt??

Mvh
Upptäckte detta på min S nu i veckan. Och ikväll igen. Båda gångerna vid laddning.
Fick du någon ordning på din bil, Kimera?
Kontakta tesla troligtvis jordfel nånstans
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Modell S fråga?

Inlägg av e5m1r »

Paragraph skrev:
Hej, har en Tesla Modell S där bagageluckan inte låser helt, vilket gör att jag inte kan låsa bilen. Den går i första steget men inte helt igen, Sedan går den inte att öppna. Efter ca 3 tim kan jag öppna den manuellt. Sedan samma sak igen.
Har någon råkat ut för detta problem, tacksam för svar.
Antingen feljusterat lås eller fel på låset
Kontakta tesla
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Saab99turbo »

Jag upplever att konturljusen (varselljusen?) lyser lite hela tiden. Typ som att de är svagt självlysande och att detta syns om det annars är kolsvart ute.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Ferro94 »

e5m1r skrev:
Ferro94 skrev:
Kimera skrev:
Hej!
Är det någon annan som har detta problem?
Det är så att när bilen sätts på laddning så lyser ena framlycktan svagt??

Mvh
Upptäckte detta på min S nu i veckan. Och ikväll igen. Båda gångerna vid laddning.
Fick du någon ordning på din bil, Kimera?
Kontakta tesla troligtvis jordfel nånstans
Bokade i appen i förrgår och fick tid om... 2 månader :cry: MEN... igår fick jag ett SMS från Tesla där de trodde att det skulle gå att lösa med Mobile Service, så det kanske kan gå fortare.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Ferro94 »

Saab99turbo skrev:
Jag upplever att konturljusen (varselljusen?) lyser lite hela tiden. Typ som att de är svagt självlysande och att detta syns om det annars är kolsvart ute.
Se ovan, det är exakt så det ser hos mig också (fast du uttryckte det lite tydligare ;) ) Hör av dig till Tesla.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Saab99turbo »

Har tänkt att det kanske ska vara så, eftersom det inte känts som något direkt problem. Men kanske värt att kolla.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Modell S fråga?

Inlägg av infelicitas »

Min är likadan. Jag påpekade detta för tesla, "Inget fel" som svar.
Så räkna med att behöva tjata, beroende på vilket SC du har.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Lessmog »

Oj, jag fick också ett knasigt elfel. MS85, 2015.

Först såg jag medan jag satt på SuC att frunken "öppnades" och stängdes stup i ett. Sen slog Cruise Control ifrån utan anledning. Sent en kväll satte larmet i gång att tjuta stup i ett. Bokade tid med appen: 27 februari :(

Igår kom jag bara 1 km till Coop när det började lukta bränt i kupén och alla slags varningar dök upp. Bilen gick sen inte att starta alls. :shock: Ringde Roadside Assistance som bokade in mig i Mölndal, sen Trygg eftersom bärgning inte ingår då garantin löpt ut.
Bärgaren kom och hämtade (gick faktiskt att låsa upp med fobben), SeC konstaterade efter felsökning (dyr, av samma skäl) att värmaren till huvudbatteriet hade isolationsfel. Ska även kolla om det finns andra fel (troligt). Föreslogs byte av 12V-batteriet eftersom det blivit tömt, men hade inga inne.

Få se om det hela avhjälps snart. Lär kosta så där 10-14 ksek inalles. Sålde några TSLA, det räcker säkert. :lol:

I alla fall suveränt god service, när man väl kommer fram! Det blev ju också akut, plötsligt.

Och så kom det fram en trevlig syster i den lokala Tesla-familjen och utbytte tankar tills hennes son som körde deras S tröttnade på att vänta. :D :D

Fick lov att traska hem till fots med veckans matinköp. :shock:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Bjelke »

Shit det lät ju lite obra liksom :( hoppas det går på försäkringen istället...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Modell S fråga?

Inlägg av Lessmog »

Lessmog skrev:
Oj, jag fick också ett knasigt elfel. MS85, 2015.

Först såg jag medan jag satt på SuC att frunken "öppnades" och stängdes stup i ett. Sen slog Cruise Control ifrån utan anledning. Sent en kväll satte larmet i gång att tjuta stup i ett. Bokade tid med appen: 27 februari :(

Igår kom jag bara 1 km till Coop när det började lukta bränt i kupén och alla slags varningar dök upp. Bilen gick sen inte att starta alls. :shock: Ringde Roadside Assistance som bokade in mig i Mölndal, sen Trygg eftersom bärgning inte ingår då garantin löpt ut.
Bärgaren kom och hämtade (gick faktiskt att låsa upp med fobben), SeC konstaterade efter felsökning (dyr, av samma skäl) att värmaren till huvudbatteriet hade isolationsfel. Ska även kolla om det finns andra fel (troligt). Föreslogs byte av 12V-batteriet eftersom det blivit tömt, men hade inga inne.

Få se om det hela avhjälps snart. Lär kosta så där 10-14 ksek inalles. Sålde några TSLA, det räcker säkert. :lol:

I alla fall suveränt god service, när man väl kommer fram! Det blev ju också akut, plötsligt.

Och så kom det fram en trevlig syster i den lokala Tesla-familjen och utbytte tankar tills hennes son som körde deras S tröttnade på att vänta. :D :D

Fick lov att traska hem till fots med veckans matinköp. :shock:
Snabb uppdatering: :(
Det verkar mycket riktigt vara en läcka vid vindrutan, och jag tror att den orsakade kortis inuti A-stolpen som utlöste diverse andra saker och tömde 12V. Värmaren ska vara fixad, nu ger han sig på resten.

Synd att inte Model Y har kommit hit än ... :roll: någon har skvallrat om förestående leverans i Oakville, Toronto. ;)
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Modell S fråga?

Inlägg av MattiasH »

Ferro94 skrev:
Kimera skrev:
Hej!
Är det någon annan som har detta problem?
Det är så att när bilen sätts på laddning så lyser ena framlycktan svagt??

Mvh
Upptäckte detta på min S nu i veckan. Och ikväll igen. Båda gångerna vid laddning.
Fick du någon ordning på din bil, Kimera?
Typ såhär? Har haft det ett bra tag, har också påpekat detta varje gång jag varit på SC. Jag misstänker läckströmmar men Tesla har heller ingen fix. (Vid ett av tillfällena jag var inne med bilen så har de sagt att de bytt huvudstrålkastaren, kunde dock inte verifiera detta men faktum är att felet kvarstår).Bild

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skriv svar