FOB-fodral läder

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av e5m1r »

metchristian skrev:
_jimmyT_ skrev:
Bjelke skrev:
Är det helt kört att få tag i Teslas original nuförtiden?
Jag gillar dom skarpt iaf :)
Hur ser de ut? Original är alltid roligast, så en sån vill jag också ha :)

Jag oxå! Var kan man få ta på dem?
Menar du läder fickan ?
Jag bytte ut min mot silikon snapen nyckeln ramlade ut ur den andra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av +46 »

Så här ser originalskyddet i läder ut. Den vänstra är använd max tio ggr. Den högra (med lite mer patina) har använts dagligen i snart 4,5 år. Inget fel på kvalitén iallafall...
5AC3CD45-5AB8-4B61-AAAE-7EB1F8373DC5.jpeg
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av ironjack »

Det finns denna från AbstractOcean, bra kvalitet, jag använde min i ca 4 år och den är fortfarande fräsch. Lite dyr, men det är en smaksak.
https://www.abstractocean.com/premium-l ... =1&slide=2
E7D2F83D-D679-49C5-B60D-5A690921D3D5.jpeg
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
_jimmyT_
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 30 sep 2019 23:15

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av _jimmyT_ »

+46 skrev:
Så här ser originalskyddet i läder ut. Den vänstra är använd max tio ggr. Den högra (med lite mer patina) har använts dagligen i snart 4,5 år. Inget fel på kvalitén iallafall...
Den såg trevlig ut. Är den vänstra till salu? ;)
Model S LR 2019
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av Bjelke »

Jag gillar båda två :mrgreen:
Kanske mest den vänstra då den ser exlusiv ut :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av +46 »

_jimmyT_ skrev:
+46 skrev:
Så här ser originalskyddet i läder ut. Den vänstra är använd max tio ggr. Den högra (med lite mer patina) har använts dagligen i snart 4,5 år. Inget fel på kvalitén iallafall...
Den såg trevlig ut. Är den vänstra till salu? ;)
Nä, den tillhör bilen. Blev väldigt förvånad att man inte längre får dessa läderfodral när man köper en ny MS.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av Bjelke »

+46 skrev:
_jimmyT_ skrev:
+46 skrev:
Så här ser originalskyddet i läder ut. Den vänstra är använd max tio ggr. Den högra (med lite mer patina) har använts dagligen i snart 4,5 år. Inget fel på kvalitén iallafall...
Den såg trevlig ut. Är den vänstra till salu? ;)
Nä, den tillhör bilen. Blev väldigt förvånad att man inte längre får dessa läderfodral när man köper en ny MS.
Jag fick inte mina med bilen utan fick snällt betala för dom, men inget att fundera på ändå :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av e5m1r »

+46 skrev:
_jimmyT_ skrev:
+46 skrev:
Så här ser originalskyddet i läder ut. Den vänstra är använd max tio ggr. Den högra (med lite mer patina) har använts dagligen i snart 4,5 år. Inget fel på kvalitén iallafall...
Den såg trevlig ut. Är den vänstra till salu? ;)
Nä, den tillhör bilen. Blev väldigt förvånad att man inte längre får dessa läderfodral när man köper en ny MS.
Man fick dem 2015 och en bit in i 2016 sen kom silikon överdraget som kag skälv tycker är snyggare
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av HelectriC »

jag har två orginalfodral i skinn som jag fick till första Teslan 2015 (som jag aldrig använt). Till den bilen fick jag även takräcken och Teslaparaply på köpet. Till senaste bilen fick jag inget liknande 2017. Nu för tiden får man väl inte ens mattor i frunken :shock:

Edit: jag har letat med ljus och lykta efter orginalnyckelring i silikon och ring! Någon som vill byta mot en i skinn, kanske?

Edit2: kuriosa: fick två ordentliga nyckelringar till Ipacen, en growler i metall och en leaper i metall, men dom passar ju sisådär till Teslan ;)
key ring silicone.jpg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
jag har två orginalfodral i skinn som jag fick till första Teslan 2015 (som jag aldrig använt). Till den bilen fick jag även takräcken och Teslaparaply på köpet. Till senaste bilen fick jag inget liknande 2017. Nu för tiden får man väl inte ens mattor i frunken :shock:

Edit: jag har letat med ljus och lykta efter orginalnyckelring i silikon och ring! Någon som vill byta mot en i skinn, kanske?

Edit2: kuriosa: fick två ordentliga nyckelringar till Ipacen, en growler i metall och en leaper i metall, men dom passar ju sisådär till Teslan ;)
Inte Original men så nära man kan komma
:)
Gav själv upp hoppet efter många brutna löften från tesla och skaffade till mig själv och webshopen

https://exclusiveparts.se/sv/interioer/ ... del-s.html
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: FOB-fodral läder

Inlägg av BigDaddyT »

_jimmyT_ skrev:
+46 skrev:
Så här ser originalskyddet i läder ut. Den vänstra är använd max tio ggr. Den högra (med lite mer patina) har använts dagligen i snart 4,5 år. Inget fel på kvalitén iallafall...
Den såg trevlig ut. Är den vänstra till salu? ;)
Jag har två oanvända där hemma, kan kolla om jag hittar dem ikväll
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Skriv svar