Lager i Holland

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Threm
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 dec 2017 07:25

Lager i Holland

Inlägg av Threm »

Hej alla glada elbilister! :D

Själv ska jag förhoppningsvis snart bli en av er!
Jag beställde en model S nyligen och fick leveransdatum i början på Januari. Däremot så börjar jag nu fundera kring det här med lagerbilar i Holland och hoppas någon av er kloka människor vet mer!
När jag beställde i butiken så fick jag välja en bil som hade den konfiguration som jag ville ha och redan fanns i Holland, tyvärr minns jag inte när den var tillverkad men vi valde den av fyra likadana som var nyast (en vit long range (raven) med vit inredning och 19 tum, utan fsd). Enligt säljaren hade den nyligen kommit dit och skulle sedan genomgå någon kontroll för att sedan skickas iväg till sin nya ägare någonstans i europa.

Det som gör mig orolig nu är att jag kanske var korkad som valde en bil som redan fanns i Holland istället för att beställa och möjligtvis få en nyare för samma pris! :cry: Men å andra sidan så kanske jag hade fått den iallafall om jag bara beställt själv via hemsidan? :?

Vad ska jag göra?
1. Vänta på den bil jag beställt?
2. Avboka och boka en ny och hoppas att jag får en nyare bil skeppad från förenta staterna?

Kanske är detta bara ett huvudspöke och jag tänker för mycket? Vem vet? Ni kanske? Jag chansar :D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Lager i Holland

Inlägg av taliz »

Alla slutmonteras ju i Holland.
Det har vad jag vet inte annonserats några större förändringar på sistone. Så jag hade nog vart glad att slippa vänta på båt över Atlanten.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Lager i Holland

Inlägg av zed »

Att vänta är det värsta, det finns nog ingen anledning att nybeställa :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lager i Holland

Inlägg av Bjelke »

Jag har inte heller hört om några uppdateringar efter Raven... så det borde vara lugnt ur den synvinkeln...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Lager i Holland

Inlägg av Teslared »

Var det inte så att stolarna skulle få förvaringsfickor på baksidan på nytillverkade? Eller var det bara Model X?
Skriv svar