Det är fortfarande bly. Litiummodellerna säljs av företaget i YouTube videon och lär fungera bättre i mer "mellanklimat". Inte att rekommendera för Norden tyvärr. (litium ska ej laddas då dom är kalla, och 12v är helt osiolerat.)
Det är säkert av lågt intresse men jag har kört med lifepo4 i min V70 diesel i många år utan problem.
På elbilar tror jag dock inte batteriet som sådant är problemet, utan någonting med laddningen av detta inte fungerar tillfredsställande vilket gör att dom dör i tid och otid.
12V-batteriet sitter väldigt smidigt till högt bakom frunken, mot kupén, på senare pre-facelift (D-modellerna). Bort med frunkinredningen så ser du det. Det är ett lithiumbatteri, inte bly.
På min veterantesla verkar det vara ett litet h-vete att byta. Sitter nertill mot höger framskärm.
Ok, var det inte bly tidigare ?
Det är fortfarande bly. Litiummodellerna säljs av företaget i YouTube videon och lär fungera bättre i mer "mellanklimat". Inte att rekommendera för Norden tyvärr. (litium ska ej laddas då dom är kalla, och 12v är helt osiolerat.)
De bytte batteri på min nyligen och var inne i config och bytte till nåt som kallades Carbon 12V fick tyvärr inte se batteriet så jag vet inte specen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Hej igen.
Nu har den laddat 1 lite över 48h och tyvärr får jag fel meddelande. låg nätspänning för att starta.
Skall fota imorgon.
Du ska koppla bort batteriet från bilen när du laddar annars blir det fel.
Tror inte du får bort felmeddelandet heller förrän man brutit ström till 12v helt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se