Jag har inte sett någon data som sagt var och läser gärna in mig om du har någon. Vad en färja har valt för laddning säger ju ingenting om hur det fungerar i realiteten, det är ju bara ett val som de gjort.taliz skrev:
Givetvis är det skillnad. Jag drar den slutsatsen hursomhelst av flera anledningar. Som sagt HH-färjan är ytterligare en. Det var nån rymdsond dom skickade upp som skulle leva i 20+ år som de höll runt 55% också vill jag minnas.
Men det är meningslöst att debattera. Gör vad ni tror på helt enkelt. Jag har sett tillräckligt med data för att övertyga mig själv åtminstone.
Ladda till 100%
Moderator: Redaktion
Re: Ladda till 100%
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Ladda till 100%
Vad kallar du det jag hänvisade till ovan då?Svenssons skrev:Jag har inte sett någon data som sagt var och läser gärna in mig om du har någon. Vad en färja har valt för laddning säger ju ingenting om hur det fungerar i realiteten, det är ju bara ett val som de gjort.taliz skrev:
Givetvis är det skillnad. Jag drar den slutsatsen hursomhelst av flera anledningar. Som sagt HH-färjan är ytterligare en. Det var nån rymdsond dom skickade upp som skulle leva i 20+ år som de höll runt 55% också vill jag minnas.
Men det är meningslöst att debattera. Gör vad ni tror på helt enkelt. Jag har sett tillräckligt med data för att övertyga mig själv åtminstone.
Jag tror nog inte man bygger ett system för mångmiljonbelopp och sen sätter nyttjandespannet på måfå.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Ladda till 100%
När det gäller färjan, så finns det jo minst två möjligheter för att HH väljer just de laddningsprocenten på batterierna:taliz skrev:Vad kallar du det jag hänvisade till ovan då?Svenssons skrev:Jag har inte sett någon data som sagt var och läser gärna in mig om du har någon. Vad en färja har valt för laddning säger ju ingenting om hur det fungerar i realiteten, det är ju bara ett val som de gjort.taliz skrev:
Givetvis är det skillnad. Jag drar den slutsatsen hursomhelst av flera anledningar. Som sagt HH-färjan är ytterligare en. Det var nån rymdsond dom skickade upp som skulle leva i 20+ år som de höll runt 55% också vill jag minnas.
Men det är meningslöst att debattera. Gör vad ni tror på helt enkelt. Jag har sett tillräckligt med data för att övertyga mig själv åtminstone.
Jag tror nog inte man bygger ett system för mångmiljonbelopp och sen sätter nyttjandespannet på måfå.
1. Rekommendationer från producent (som du ponerar) eller
2. Procentsatserna råkar vara som du skriver för att det passar med avståndet Helsingborg-Helsingör, och vad färjan har i SoC när den lägger till för laddning, och om den tar en vända till så hamnar den under rekommenderar SoC när den laddar nästa gång.
Jag personligen killgissar att var du ligger mellan 40 och 80% inte spelar någon roll, har bara sett anekdotiska ”bevis” på motsatsen. Jag tror också 90% är bättre än 10%.
Re: Ladda till 100%
Dom har naturligtvis designat systemet så det klarar så många cykler som möjligt, så de får bästa ROI. Dvs det är ganska rejält oversized för att hålla sig i det optimala spannet.heldiggrisen skrev:När det gäller färjan, så finns det jo minst två möjligheter för att HH väljer just de laddningsprocenten på batterierna:taliz skrev:Vad kallar du det jag hänvisade till ovan då?Svenssons skrev:Jag har inte sett någon data som sagt var och läser gärna in mig om du har någon. Vad en färja har valt för laddning säger ju ingenting om hur det fungerar i realiteten, det är ju bara ett val som de gjort.taliz skrev:
Givetvis är det skillnad. Jag drar den slutsatsen hursomhelst av flera anledningar. Som sagt HH-färjan är ytterligare en. Det var nån rymdsond dom skickade upp som skulle leva i 20+ år som de höll runt 55% också vill jag minnas.
Men det är meningslöst att debattera. Gör vad ni tror på helt enkelt. Jag har sett tillräckligt med data för att övertyga mig själv åtminstone.
Jag tror nog inte man bygger ett system för mångmiljonbelopp och sen sätter nyttjandespannet på måfå.
1. Rekommendationer från producent (som du ponerar) eller
2. Procentsatserna råkar vara som du skriver för att det passar med avståndet Helsingborg-Helsingör, och vad färjan har i SoC när den lägger till för laddning, och om den tar en vända till så hamnar den under rekommenderar SoC när den laddar nästa gång.
Jag personligen killgissar att var du ligger mellan 40 och 80% inte spelar någon roll, har bara sett anekdotiska ”bevis” på motsatsen. Jag tror också 90% är bättre än 10%.
Ja, 90% lär vara betydligt bättre än 10%.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.